Měla by nastat válka pneumatik, žádá Kaltenbornová

Michelin začíná v boji o startovní rošt tlačit na soupeře
Michelin začíná v boji o startovní rošt tlačit na soupeře, foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Robert RoBertino Pavelka 13. srpna 2015 18:07
Sdílej:

Zda absolvovat šampionát s jedním nebo dvěma dodavateli pneumatik, toť otázka. Jsou zastánci i odpůrci, taktéž lidé nerozhodní. Argumenty jsou v podstatě jednoduché, poklidné soustředění na výrobu pneumatik versus boj o úspěch přímo na dráze.

Formule 1 by se neměla vzdát myšlenky na novou "válku pneumatik". Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová reaguje na probíhající duel mezi Michelinem a Pirelli o post oficiálního dodavatele pneumatik, jehož funkční období začne v roce 2017.

Už v minulosti se tvrdilo, že o výběru dodavatele nakonec stejně rozhodne Bernie Ecclestone. Potvrzuje to i Toto Wolff: "Ať do dopadne tak či onak, od nás rozhodnutí nepadne. Je to FIA a držitelé komerčních práv, kteří otvírají tender a mají i konečné rozhodovací právo."

Do hry může vstoupit ještě jeden aspekt. Zrovna před Grand Prix Maďarska se dostal do úzkých Lotus, protože nezaplatil Pirelli účty za pneumatiky. Teď se šíří paddockem zpráva, že Michelin je ochoten v případě svého úspěchu poskytovat pneumatiky zdarma.

"Pokud kývneme na takovou nabídku, která bude týmy nutit hledat nové zdroje peněz, budeme mít zase finanční problémy," podotýká Graeme Lowdon, šéf Manoru. "Jak praví staré rčení: obrat je k ničemu, zisk je rozumný, ale realitou je hotovost."

Podle Monišy Kaltenbornové je pro týmy nejefektivnější duel dvou dodavatelů pneumatik během šampionátu. "Měli bychom si položit otázku, proč se vrátit k souboji dvou pneumatikářských firem. O "válce pneumatikářů" se většinou hovoří negativně, ale lze ji zmírnit příslušnými pravidly. Pro týmy by šlo vlastně o velké plus - dostali bychom pneu zdarma a ještě by byla dostatečná publicita."

Jednou z překážek návratu vozů bojujících o vítězství na pláštích dvou značek je dle Ecclestonea právě marketingový problém, podle nej není možné rozdělit lukrativní prostory určené pro reklamu pneumatik na jednotlivých okruzích, mezi dva dodavatele.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen v Kanadě

Max Verstappen přiznává obavy z víkendu v Kanadě: I třetí místo bude úspěch

Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.

Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.