Zda absolvovat šampionát s jedním nebo dvěma dodavateli pneumatik, toť otázka. Jsou zastánci i odpůrci, taktéž lidé nerozhodní. Argumenty jsou v podstatě jednoduché, poklidné soustředění na výrobu pneumatik versus boj o úspěch přímo na dráze.
Formule 1 by se neměla vzdát myšlenky na novou "válku pneumatik". Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová reaguje na probíhající duel mezi Michelinem a Pirelli o post oficiálního dodavatele pneumatik, jehož funkční období začne v roce 2017.
Už v minulosti se tvrdilo, že o výběru dodavatele nakonec stejně rozhodne Bernie Ecclestone. Potvrzuje to i Toto Wolff: "Ať do dopadne tak či onak, od nás rozhodnutí nepadne. Je to FIA a držitelé komerčních práv, kteří otvírají tender a mají i konečné rozhodovací právo."
Do hry může vstoupit ještě jeden aspekt. Zrovna před Grand Prix Maďarska se dostal do úzkých Lotus, protože nezaplatil Pirelli účty za pneumatiky. Teď se šíří paddockem zpráva, že Michelin je ochoten v případě svého úspěchu poskytovat pneumatiky zdarma.
"Pokud kývneme na takovou nabídku, která bude týmy nutit hledat nové zdroje peněz, budeme mít zase finanční problémy," podotýká Graeme Lowdon, šéf Manoru. "Jak praví staré rčení: obrat je k ničemu, zisk je rozumný, ale realitou je hotovost."
Podle Monišy Kaltenbornové je pro týmy nejefektivnější duel dvou dodavatelů pneumatik během šampionátu. "Měli bychom si položit otázku, proč se vrátit k souboji dvou pneumatikářských firem. O "válce pneumatikářů" se většinou hovoří negativně, ale lze ji zmírnit příslušnými pravidly. Pro týmy by šlo vlastně o velké plus - dostali bychom pneu zdarma a ještě by byla dostatečná publicita."
Jednou z překážek návratu vozů bojujících o vítězství na pláštích dvou značek je dle Ecclestonea právě marketingový problém, podle nej není možné rozdělit lukrativní prostory určené pro reklamu pneumatik na jednotlivých okruzích, mezi dva dodavatele.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.