Zda absolvovat šampionát s jedním nebo dvěma dodavateli pneumatik, toť otázka. Jsou zastánci i odpůrci, taktéž lidé nerozhodní. Argumenty jsou v podstatě jednoduché, poklidné soustředění na výrobu pneumatik versus boj o úspěch přímo na dráze.
Formule 1 by se neměla vzdát myšlenky na novou "válku pneumatik". Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová reaguje na probíhající duel mezi Michelinem a Pirelli o post oficiálního dodavatele pneumatik, jehož funkční období začne v roce 2017.
Už v minulosti se tvrdilo, že o výběru dodavatele nakonec stejně rozhodne Bernie Ecclestone. Potvrzuje to i Toto Wolff: "Ať do dopadne tak či onak, od nás rozhodnutí nepadne. Je to FIA a držitelé komerčních práv, kteří otvírají tender a mají i konečné rozhodovací právo."
Do hry může vstoupit ještě jeden aspekt. Zrovna před Grand Prix Maďarska se dostal do úzkých Lotus, protože nezaplatil Pirelli účty za pneumatiky. Teď se šíří paddockem zpráva, že Michelin je ochoten v případě svého úspěchu poskytovat pneumatiky zdarma.
"Pokud kývneme na takovou nabídku, která bude týmy nutit hledat nové zdroje peněz, budeme mít zase finanční problémy," podotýká Graeme Lowdon, šéf Manoru. "Jak praví staré rčení: obrat je k ničemu, zisk je rozumný, ale realitou je hotovost."
Podle Monišy Kaltenbornové je pro týmy nejefektivnější duel dvou dodavatelů pneumatik během šampionátu. "Měli bychom si položit otázku, proč se vrátit k souboji dvou pneumatikářských firem. O "válce pneumatikářů" se většinou hovoří negativně, ale lze ji zmírnit příslušnými pravidly. Pro týmy by šlo vlastně o velké plus - dostali bychom pneu zdarma a ještě by byla dostatečná publicita."
Jednou z překážek návratu vozů bojujících o vítězství na pláštích dvou značek je dle Ecclestonea právě marketingový problém, podle nej není možné rozdělit lukrativní prostory určené pro reklamu pneumatik na jednotlivých okruzích, mezi dva dodavatele.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.