Technický šéf James Key je u Toro Rosso aktuálně klíčovou postavou. Dobře si je toho vědom také Franz Tost, který o Brita nechce za žádnou cenu přijít.
Jméno Jamese Keye má u Toro Rosso velmi dobrý zvuk. Technický šéf, který pro italský tým dělá od září 2012, platí za duševního otce vzestupu týmu a u ostatních týmů v poli vzbuzuje odpovídající zájem. Key má ale platnou smlouvu s Toro Rosso a týmový šéf, Franz Tost, teď dle předpokladů oznámil, že ji technický ředitel také naplní.
"Samozřejmě, že ho mají na radaru i některé ostatní týmy," říká Franz Tost pro 'Formula1.com'. "Ale naštěstí má u nás smlouvu a já doufám, že ji bude respektovat. Proč by měl chtít jít k nějakému jinému týmu, když by u Toro Rosso mohl mít dobrou budoucnost? Už dlouho jsme se nedostali na náš limit, naši výkonnost budeme dále zlepšovat."
Nedávno Tost řekl, že Key má na aktuálním úspěchu týmu Toro Rosso velký podíl, protože Brit byl odpovědný za sestavení aktuálního týmu technických inženýrů u Toro Rosso. Jen dodejme, že vozy Toro Rosso platí po stránce vozu za velmi kvalitní, brzdí je ale pohonné jednotky Renault.
"Doufám, že u nás zůstane, aby se staral o svoji skupinu a shrábnul úspěchy, kterých on a jeho tým v budoucnu dosáhnou," pokračuje Tost. Aktuálně má Toro Rosso po deseti závodech sezony na kontě už 31 bodů, což je o bod více než vloni za celou sezonu. I přesto Tost ví, že úspěch nemusí mít dlouhého trvání.
"Formule 1 se mění velmi rychle. Roli hraje tolik aspektů: Jezdecký styl vašich pilotů, technické změny a změny ve filozofii. Tento učební proces nikdy nekončí. Pro technického šéfa záleží vše na tom, jak rychle dokáže postavit svoje rozdílná oddělení. Mluvíme zde o aero oddělení, designovém oddělení, oddělení pro výkonnost vozidla a oddělení závodních inženýrů.
To potřebuje čas. A vzhledem k tomu, že každý dělá chyby, je sezona občas už na začátku pryč, když designéři udělají chybu. Mezi květnem a červnem se rozhoduje o designové filozofii auta pro příští rok. Když se zde udělá chyba, tak už může být auto ztraceno," pokračuje Tost.
Kromě toho ví, že všechny týmy musí po rozsáhlých změnách pravidel začínat od nuly. Vždy tedy může být lépe, ale také hůře. "Záleží to na tom, jak moc byl designér zapojen do změn v pravidlech. Občas má designér zvláštní nápady a pak chce, aby změny šly ve směru, o kterém věří, že bude mít výhodu. To patří ke hře," dodává Franz s úsměvem.
Minimálně na autě pro rok 2015 tedy Key a jeho skupina, zdá se, moc chyb neudělali. V Maďarsku vyjel nováček Max Verstappen čtvrté místo. Během léta jsme ale mohli slyšet spekulace o tom, že Key míří do Red Bullu. Ty už ale rázně ukončil sám šéf Red Bullu, Christian Horner.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.