Valtteri Bottas věří tomu, že jeho Williams F1 Team bude po GP Velké Británie, která se jela minulý měsíc, chytřejší.
Pro Williams byla Grand Prix Silverstonu domácím závodem a navíc se jejich jezdcům poměrně podařila kvalifikace, vždyť byli po dominantních Mercedesech druhým nejrychlejším týmem. Po startu závodu se oběma vozům z Grove podařilo propracovat na špici, Bottas byl možná i rychlejší, ale týmový příkaz mu nejprve zakazoval předjet Massu.
Pak, když Fin dostal k pokusu o předjetí svolení, bylo už moc pozdě, protože jeho gumy už nebyly v dobré kondici. Obě auta pak ztratila svoje pozice vůči Mercedesům během prvních zastávek. Pak začalo pršet a Williamsy se propadly na konečné čtvrté a páté místo.
Bottas však nepochybuje, že pokud by k podobné situaci došlo v budoucnosti, tak by byl Williams už chytřejší a učinil by lepší rozhodnutí. "Měl jsem možnost [předjet Massu] na začátku, když mi to nebylo dovoleno. Myslel jsem si, zvláště v prvním stintu, že moje rychlost byla o něco lepší, což jsme mohli vidět v kole, kdy Felipe zajel do boxů a já byl takřka o sekundu rychlejší," říká s odstupem Valtteri Bottas.
"Ale je jednoduché to říkat takto zpětně. Tým si tou dobou myslel, že to bylo nejlepší věci - zmrazit situaci, zakázat nám bojovat o pozice a neztrácet tak vůči Mercedesům žádný čas. Pro tyto věci je občas načasování kritické. Když jsem pak dostal svolení k závodění, už jsem toho nebyl schopen.
Nakonec začalo pršet a my byli v dešti docela slabí. Měl jsem problémy s tím, abych dostal gumy do správné teploty. Jamile se dostanete pod toto teplotní okno, tak je velmi těžké dostat se zpět. Měli jsme, mohli jsme, vždycky můžeme říkat, že to mohlo být lepší, ale nakonec to byl víkend, ve kterém jsme se jako tým naučili spoustě věcí co se výkonnosti za mokra týče a také strategie," popisuje finský závodník.
"Samozřejmě, že od teď už budeme v budoucnu chytřejší s tím, co máme dělat." Dle Bottase poměrně neočekávána okolnosti na Silverstone nachytaly tým nepřipravený. "Obecně vzato nám bylo dovoleno volně závodit od toho, co se stalo v Malajsii vloni a bylo to dobré." Jen připomeňme, že Massa se v Sepangu 2014 rozhodl ignorovat týmové příkazy.
"Ale toto byla speciální situace, kdy jsme byli na prvním a druhém místě, na kterých jsme nebyli už docela dlouho. Samozřejmě, že si myslím, že se příště zachováme lépe."
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.