Valtteri Bottas věří tomu, že jeho Williams F1 Team bude po GP Velké Británie, která se jela minulý měsíc, chytřejší.
Pro Williams byla Grand Prix Silverstonu domácím závodem a navíc se jejich jezdcům poměrně podařila kvalifikace, vždyť byli po dominantních Mercedesech druhým nejrychlejším týmem. Po startu závodu se oběma vozům z Grove podařilo propracovat na špici, Bottas byl možná i rychlejší, ale týmový příkaz mu nejprve zakazoval předjet Massu.
Pak, když Fin dostal k pokusu o předjetí svolení, bylo už moc pozdě, protože jeho gumy už nebyly v dobré kondici. Obě auta pak ztratila svoje pozice vůči Mercedesům během prvních zastávek. Pak začalo pršet a Williamsy se propadly na konečné čtvrté a páté místo.
Bottas však nepochybuje, že pokud by k podobné situaci došlo v budoucnosti, tak by byl Williams už chytřejší a učinil by lepší rozhodnutí. "Měl jsem možnost [předjet Massu] na začátku, když mi to nebylo dovoleno. Myslel jsem si, zvláště v prvním stintu, že moje rychlost byla o něco lepší, což jsme mohli vidět v kole, kdy Felipe zajel do boxů a já byl takřka o sekundu rychlejší," říká s odstupem Valtteri Bottas.
"Ale je jednoduché to říkat takto zpětně. Tým si tou dobou myslel, že to bylo nejlepší věci - zmrazit situaci, zakázat nám bojovat o pozice a neztrácet tak vůči Mercedesům žádný čas. Pro tyto věci je občas načasování kritické. Když jsem pak dostal svolení k závodění, už jsem toho nebyl schopen.
Nakonec začalo pršet a my byli v dešti docela slabí. Měl jsem problémy s tím, abych dostal gumy do správné teploty. Jamile se dostanete pod toto teplotní okno, tak je velmi těžké dostat se zpět. Měli jsme, mohli jsme, vždycky můžeme říkat, že to mohlo být lepší, ale nakonec to byl víkend, ve kterém jsme se jako tým naučili spoustě věcí co se výkonnosti za mokra týče a také strategie," popisuje finský závodník.
"Samozřejmě, že od teď už budeme v budoucnu chytřejší s tím, co máme dělat." Dle Bottase poměrně neočekávána okolnosti na Silverstone nachytaly tým nepřipravený. "Obecně vzato nám bylo dovoleno volně závodit od toho, co se stalo v Malajsii vloni a bylo to dobré." Jen připomeňme, že Massa se v Sepangu 2014 rozhodl ignorovat týmové příkazy.
"Ale toto byla speciální situace, kdy jsme byli na prvním a druhém místě, na kterých jsme nebyli už docela dlouho. Samozřejmě, že si myslím, že se příště zachováme lépe."
Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.