Lewis Hamilton na sebe vzal zodpovědnost a omluvil se Mercedesu za své incidenty v závodě, Rosberg je také zklamaný.
Pomalý start, kdy se oba mercedesy nechaly předjet ferrari, a ztratily tak pozici v čele závodního pole, Hamilton v prvním kole ještě umocnil, když v šikaně vyjel z trati na štěrk a propadl se na jedenáctou pozici. Dílo zkázy tak bylo započato.
Pak se Lewis snažil a probojoval se polem až na čtvrtou pozici i díky safety caru. Ovšem po srážce s Ricciardem potřeboval nové přední křídlo a ještě si vysloužil penalizaci projetí boxy. Navzdory všemu ale Hamilton dojel na šestém místě.
"Bylo to těžké odpoledne. Jednoznačně jsem měl špatný den. Myslím si, že to byl jeden z nejhorších závodů, co jsem kdy zajel a jediné, co teď mohu udělat, je omluvit se týmu a tvrdě na sobě pracovat, abych vše vynahradil v dalším závodě. Takový den, kdy děláte jen chyby, které postihnou tým, opravdu bolí," prohlásil Hamilton pro autosport.com
Rosberg se držel až do 64. kola z 69 na druhém místě, poté ale na první zatáčce píchl pneumatiku a musel se dobelhat do boxů. Rosberg na to řekl: "Závod mě až do 64. kola velmi těšil, avšak potom jsem nebyl prostě nikde. Je to vážně škoda. Sport je někdy obtížný, třeba když ztratíte tolik bodů, ale je to tak, jak to je. Ohledně nehody s Ricciardem - předpokládal jsem, že to je moje zatáčka, takže jsem jel ideální stopou, on jel rovně, protože probrzdil. Ricciardo měl stále zbytky předního křídla. FIA se nakonec rozhodla nikoho netrestat, takže to asi nebyla ničí vina, předpokládám."
Závod ještě okomentoval šéf Mercedesu, Toto Wolff, slovy: "Věděli jsme, že ten den může přijít a stalo se. Byla to pro nás pro všechny prostě noční můra."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.