Pastor Maldonado a Romain Grosjean jsou na půli cesty k nasbírání takového množství trestných bodů, aby to stačilo na zákaz startu do jednoho závodu.
Oba piloti F1 teď mají šest trestných bodů a podle systému zavedeném v loňském roce ten, kdo nasbírá 12 a více trestných bodů v průběhu dvanácti měsíců, dostane zákaz pro následující závod.
Romain Grosjean dostal dva body a pětivteřinovou penalizaci za nebezpečné vypuštění jezdce od zastávky v boxech. Maldonadovi byly také uděleny dva trestné body a penalizace projetí boxy po uvážení sportovních komisařů, že kolize se Sergiem Pérezem z Force India je Pastorova vina.
"Byl to těžký závod a komisaři byli opravdu hodně přísní, velmi tvrdí na mě, ale i na mnoho ostatních jezdců. Kolize s Pérezem byl podle mě závodní incident, kontakt určitě nebyl záměrný," řekl na svou obhajobu Pastor Maldonado pro autosport.com.
Po závodě byly trestné body uděleny ještě třem dalším jezdcům. Max Verstappen z Toro Roso dostal tři, takže nyní má celkem pět trestných bodů, poté kdy komisaři usoudili, že nedodržel stanovený čas při výjezdu safety caru. Lewis Hamilton a Daniil Kvyat obdrželi každý své dva první trestné body v tomto roce. Hamilton kvůli kolizi s Danielem Ricciardem a Kvyat za vyjetí mimo trať a získání výhody při souboji s Hamiltonem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.