Romain Grosjean, pilot Lotusu, říká, že nejistá budoucnost a nedostatek financí, do kterého jeho tým F1 momentálně zabředl, jsou frustrující.
Grosjean si myslí, že Lotus uvízl v začarovaném kruhu, neschopen rozvíjet své E23 kvůli nedostatku financí. Nemůže si tak zajistit budoucnost a utápí se v nejistotě - všechno si to pak vybírá svou daň na trati.
"Vývoj není tak dobrý, jak bychom chtěli. Máme spoustu nápadů třeba ve větrném tunelu, o návrhy není nouze, ale nemůžeme je okamžitě převést na trať. Na druhé straně, když přemýšlíte o prodeji týmu, nebudete do něj investovat víc peněz, protože byste to všechno ztratili. Myslím, že jsme v čekací fázi a doufáme, že se co nejdřív dozvíme víc a posuneme se vpřed. Oproti minulému roku jsme udělali velký pokrok, což je dobrý základ," řekl Romain Grosjean pro autosport.com.
"To ukazuje, že rozumíme problémům a umíme je na papíře vyřešit. Je jasné, že se z tohoto základu potřebujeme nějak pohnout kupředu a dát autu nějaký výkon, jenže toho nemůžeme dosáhnout. Pro všechny je to frustrující. Inženýři by rádi své nové nápady přetvářeli ve skutečnost, aby viděli, jestli fungují. Piloti by rádi zase měli jen rychlejší a rychlejší auto," vysvětlil Grosjean.
"Situace samozřejmě nyní není vůbec ideální a je to spíš nějaká hra. Ale brzy by to mělo být lepší," zakončil Francouz.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.