Nico Rosberg v Maďarsku odhalil, že se naučil žít s přetrvávajícím problémem, který se týká brzd jeho Mercedesu. Lewis Hamilton však v rámci psychologického boje jakékoliv potíže popírá.
Německý pilot na otázku, zda se jeho Mercedes F1 W06 Hybrid těžce nastavuje, odpovídá: "Nikdy to není jednoduché, vždy jde o velkou výzvu. S vozem ale momentálně nejsou žádné velké problémy, kromě obvyklých potíží s brzdami, které jsou dlouhodobou záležitostí a které se jednoduše vyřešit nedají."
"Jde o cit, osobní pocit. Táhne se to od loňské sezóny. Je těžké to nastavit správně, protože to trvá tak dlouho a my jsme v tom neudělali skoro žádný pokrok," pokračuje druhý muž šampionátu.
"Výroba nového páru kotoučů trvá šest měsíců, a když je správný, pak to zabere dalších šest měsíců, než dostanete pro závodění celou sadu. Jde o dlouhotrvající proces a opravdu neexistuje žádná naděje na rychlé zlepšení," vysvětluje Rosberg.
Hamilton se to minulý rok snažil před Velkou cenou Německa vyřešit přechodem z kotoučů Brembo na Carbone Industrie, jenže kvůli jejich selhání v kvalifikaci havaroval. Rosberg potvrzuje, že také experimentuje s různými komponenty.
"Zkoušel jsem mnoho věcí a tohle je to nejlepší, na co jsme zatím přišli. Trvá to tak dlouho, že jsem se s tím zkrátka musel smířit a naučit se s tím jezdit," krčí rameny pilot Mercedesu.
Hamilton: Nico ani já žádné problémy s brzdami nemámeJeho týmový kolega, který před ním vede šampionát s náskokem 17 bodů, se ale pouští do obvyklé slovní šarvátky a vše se snaží popřít: "V Silverstone byl s brzdami rozhodně v pohodě. Absolutně v pohodě. Já nemám žádné problémy s brzdami."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.