Nico Rosberg v Maďarsku odhalil, že se naučil žít s přetrvávajícím problémem, který se týká brzd jeho Mercedesu. Lewis Hamilton však v rámci psychologického boje jakékoliv potíže popírá.
Německý pilot na otázku, zda se jeho Mercedes F1 W06 Hybrid těžce nastavuje, odpovídá: "Nikdy to není jednoduché, vždy jde o velkou výzvu. S vozem ale momentálně nejsou žádné velké problémy, kromě obvyklých potíží s brzdami, které jsou dlouhodobou záležitostí a které se jednoduše vyřešit nedají."
"Jde o cit, osobní pocit. Táhne se to od loňské sezóny. Je těžké to nastavit správně, protože to trvá tak dlouho a my jsme v tom neudělali skoro žádný pokrok," pokračuje druhý muž šampionátu.
"Výroba nového páru kotoučů trvá šest měsíců, a když je správný, pak to zabere dalších šest měsíců, než dostanete pro závodění celou sadu. Jde o dlouhotrvající proces a opravdu neexistuje žádná naděje na rychlé zlepšení," vysvětluje Rosberg.
Hamilton se to minulý rok snažil před Velkou cenou Německa vyřešit přechodem z kotoučů Brembo na Carbone Industrie, jenže kvůli jejich selhání v kvalifikaci havaroval. Rosberg potvrzuje, že také experimentuje s různými komponenty.
"Zkoušel jsem mnoho věcí a tohle je to nejlepší, na co jsme zatím přišli. Trvá to tak dlouho, že jsem se s tím zkrátka musel smířit a naučit se s tím jezdit," krčí rameny pilot Mercedesu.
Hamilton: Nico ani já žádné problémy s brzdami nemámeJeho týmový kolega, který před ním vede šampionát s náskokem 17 bodů, se ale pouští do obvyklé slovní šarvátky a vše se snaží popřít: "V Silverstone byl s brzdami rozhodně v pohodě. Absolutně v pohodě. Já nemám žádné problémy s brzdami."
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.