Bernie Ecclestone pro stažení náskoku Mercedesu a vyrovnání výkonu motorů navrhuje stanovit jejich maximální možný výkon. Toto opatření by mohlo pomoci hlavně Hondě a Renaultu.
Japonský výrobce je však proti tomuto radikálnímu nápadu. Její sportovní ředitel Jasuhisa Araj si nepřeje, aby jeho soupeři byli takto hendikepováni: "Tohle je divný nápad. To není Formule 1. Věřím, že správnou cestou je ta bez stropu."
Součásti motivace v motorsportu podle něj jsou výzvy, které nabízí. Dobré výsledky si Honda chce zasloužit vlastními výsledky, nikoliv změnami pravidel: "Lepší výkonnost by neměla být výsledkem nových pravidel, ale našeho vlastního úsilí."
"Cíl je velmi jasný: překonat Mercedes. Oni se dostanou na další úroveň s vyšším výkonem, takže je musíme dohánět a snažit se dostat před ně. Tohle je soutěžení a vlastně i Formule 1. Je to velmi vzrušující a představuje to velkou výzvu. Přál bych si, abychom je brzy dohnali a překonali," pokračuje Araj pro Motorsport.
To však nebude tak jednoduché vzhledem k tomu, že má Mercedes ve vývoji minimálně tříletý náskok a že v továrně na motory v Brixworthu zaměstnává přes 400 zkušených lidí, kteří každým dnem usilovně pracují na vylepšení každého detailu svých pohonných jednotek.
Věří Honda, že mohou ve srovnání s Mercedesem dosáhnout pokroku? "Ano, ano, ano. Oni jsou stále velmi silní, proto potřebujeme čas. Ale cíl se nemění. Mají schopné lidi, ale my je musíme porazit," dodává Araj.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.