Mezinárodní automobilová federace (FIA) před Maďarskem potvrzuje, že Honda nebude potrestána za nasazení příští pohonné jednotky. Japonská automobilka ji totiž žádalo o vysvětlení výjimky, která byla schválena na zasedání Strategické skupiny F1 a později ratifikována Světovou radou motorsportu.
Týmy se tehdy s FIA a s Berniem Ecclestonem dohodly, že nově vstupující výrobci motorů budou moci ve svém prvním roce využít o jednu pohonnou jednotku navíc. To mělo letos platit i pro Hondu, jenže ta již jednu pohonnou jednotku nad rámec čtyř využila a byla penalizována - a to zpět již vzít nelze. Pátý motor nasadila již v Rakousku. Navíc u Jensona Buttona také použila již šesté turbo a motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Proto žádala FIA o dodatečné vysvětlení, jak má postupovat a jaký dopad na ní budou mít nová pravidla v případě nasazování dalších komponent. Mezinárodní automobilová federace nyní Hondě udělila zvláštní povolení, aby od Velké ceny Maďarska mohla nasadit nový motor zdarma, i když jich už šest použila.
Japonský výrobce nyní vyhodnocuje dopad tohoto rozhodnutí na své plány pro závod na Hungaroringu a dále - zda teď pokračovat či nepokračovat se současnými pohonnými jednotkami ve vozech. Vážně totiž po letní přestávce přemýšlí o využití dalších žetonů pro vývoj výkonnostní stránky motorů, a v tom případě by bylo lepší volný motor navíc zatím nenasazovat. Konečné rozhodnutí zřejmě padne až poslední večer před prvními tréninky na Hungaroringu.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.