Dnes se konal pohřeb Julese Bianchiho, který po 9měsíčním boji skonal v nemocnici v Nice, dnes se s ním loučí celý formulový svět, jeho rodina, kamarádi a piloti F1.
Dnes se konal pohřeb Julese Bianchiho v katedrále Sainte Reparate v Nice. Začal krátce po 10. hodině. Před katedrálou se objevil i velký portrét Bianchiho, který byl doprovázen věnci na blízkém náměstí.
Formula 1 bids farewell at driver Jules Bianchi's funeral: http://t.co/UvpedHav90 #CiaoJules pic.twitter.com/uCWxdt8u5m
— BBC Sport (@BBCSport) July 21, 2015Pohřbu se nezúčastnili jen současní jezdci, ale objevili se tam i bývalí mistři světa jako Alain Prost, Jean Todt, šéf FIA, nebo Alexander Wurz, šéf GPDA, jenž stál vedle Todta.
For Jules pic.twitter.com/8BJB6ngSen
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) July 21, 2015Ze současného pole se objevila většina jezdců, mezi které podle motorsportu.com můžeme započítat Lewise Hamiltona, Jensona Buttona, Sebastiana Vettela, Nica Rosberga, Nica Hülkenberga, Romaina Grosjeana, Felipeho Massu, Marcuse Ericssona, Adriana Sutila, Daniila Kvjata a Daniela Ricciarda.
"Quelque chose d'inhabituel dans une Église, je vous demande de l'applaudir" #JulesBianchi pic.twitter.com/fvj8RKcN7C
— France Bleu Azur (@francebleuazur) July 21, 2015Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.