Valtteri Bottas není spokojený s výkony svého Williamsu za deště. Forma jejich vozů šla na mokré dráze během Velké ceny Británie ve srovnání se soupeři dolů, tým proto na této oblasti musí zapracovat.
Williamsy v Silverstone sice zpočátku vedly, ale poté, co začalo pršet, neměly na tempo Mercedesů odpověď. Na pódium se před ně dostal také Sebastian Vettel s Ferrari. Felipe Massa tak dojel čtvrtý a jeho týmový kolega Valtteri Bottas pátý.
"Opravdu jsme se trápili, když bylo mokro. Když se rychlost snižuje, tak zkrátka ztrácíme přítlak. Jde o oblast, na které musíme opravdu zapracovat, protože za mokra jsme o hodně pomalejší než ostatní. Auto není tam, kde by mělo," upozorňuje Bottas.
Podle Massy ale nejde u Williamsu o nic nového: "Dva roky se snažíme pochopit proč, což není příjemné. Když se podíváte na rozdíly v časech na kolo, tak jsme možná bojovali s Mercedesem - na čistém vzduchu byli o jednu či dvě desetiny rychlejší, ale ne o víc."
"V dešti možná byli o dvě sekundy rychlejší. Naše je letos jako evoluce. Minulý rok bylo v dešti velmi špatné a tento rok je také. Nevíme proč. Zkrátka ztrácíme hodně přilnavosti," dodává Massa pro Autosport.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.