Pilot týmu Force India, Nico Hülkenberg, má dle některých zvěstí pro příští rok slušně našlápnuto do kokpitu jednoho ze špičkových týmů.
Letos se o tradičních přesunech jezdců mezi jednotlivými týmy začalo spekulovat poměrně brzy. V této otázce jsou nejčastěji skloňována jména Kimiho Räikkönena, Valtteriho Bottase (Williams) a Nica Hülkenberga (Force India). Hraje se o dost - v sázce je místo u Ferrari, které doposud "okupuje" Kimi Räikkönen. Fin s týmem ale novou smlouvu na další sezonu zatím nemá. Dva výše zmínění jezdci však platí za nejvážnější kandidáty jako případná náhrada za Kimiho.
"Hodně se okolo toho spekuluje. Všechny ty zvěsti kolem Bottase - nic zatím nebylo potvrzeno. Věřím, že v nadcházejících týdnech budou kostky definitivně vrženy. Pak uvidíme, kudy se bude cesta ubírat," řekl Nico Hülkenberg v rozhovoru pro 'ZDF Sportstudio'. "Jasná je jedna možnost, na které jsem zainteresován. U Ferrari žádný jezdec neříká ne. Zaťukal jsem na dveře," přiznává Hülkenberg.
Všichni již víme, že Ferrari by Bottase z platné smlouvy s Williamsem muselo případně vykoupit. Rudý tým tuto spekulaci ale popírá. Na prodloužení s Räikkönenem má opci, která vyprší koncem měsíce. Pak by tedy mělo být jasno.
"Nechci jen vítězství, stále je mým cílem být jednou mistrem světa Formule 1. Za to bujuji. Samozřejmě, že bych to chtěl co možná nejdříve, ale jsou tu rovněž věci, které nejsou v mých rukou," pokračuje Němec, který by ve vítězném autě nejraději seděl už "předevčírem". Vítěz letošní 24 hodinovky v Le Mans musí být ale trpělivý. "Ve Formuli 1 to chodí takto: Všechno musí sedět a vy musíte být ve správný čas na správném místě."
Fungovalo by spojení Hülkenberg - Ferrari? O sportovním talentu jezdce není pochyb. Ferrari ale potřebuje také jezdce, který by se jim hodil z marketinkového hlediska. Zde by mohl být háček. Chtějí Italové, kteří mají s Němci dobré zkušenosti především zásluhou legendární spolupráce s Michaelem Schumacherem, ve svém týmu kromě Sebastiana Vettela ještě dalšího Němce?
"Národnost, tedy dva Němci, není zcela jistě zrovna prospěšná. Jestli je to ale KO kritériem, to nevím. Pak jsou tu další opce. Jsem si jistý, že po náročném začátku sezony můžeme teď zažít silnou druhou polovinu roku. Jsou zde určité opce a zájmy. Je ještě pár dalších týmů, které přijdou. Uvidíme."
Jezdec tak naráží na svůj možný návrat do Williamsu. "Bude záležet na tom, co se stane. Co bude s Kimim? Kam půjde Bottas? Jakmile přijde první pohyb, tak přijde domino efekt."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.