Pilot týmu Force India, Nico Hülkenberg, má dle některých zvěstí pro příští rok slušně našlápnuto do kokpitu jednoho ze špičkových týmů.
Letos se o tradičních přesunech jezdců mezi jednotlivými týmy začalo spekulovat poměrně brzy. V této otázce jsou nejčastěji skloňována jména Kimiho Räikkönena, Valtteriho Bottase (Williams) a Nica Hülkenberga (Force India). Hraje se o dost - v sázce je místo u Ferrari, které doposud "okupuje" Kimi Räikkönen. Fin s týmem ale novou smlouvu na další sezonu zatím nemá. Dva výše zmínění jezdci však platí za nejvážnější kandidáty jako případná náhrada za Kimiho.
"Hodně se okolo toho spekuluje. Všechny ty zvěsti kolem Bottase - nic zatím nebylo potvrzeno. Věřím, že v nadcházejících týdnech budou kostky definitivně vrženy. Pak uvidíme, kudy se bude cesta ubírat," řekl Nico Hülkenberg v rozhovoru pro 'ZDF Sportstudio'. "Jasná je jedna možnost, na které jsem zainteresován. U Ferrari žádný jezdec neříká ne. Zaťukal jsem na dveře," přiznává Hülkenberg.
Všichni již víme, že Ferrari by Bottase z platné smlouvy s Williamsem muselo případně vykoupit. Rudý tým tuto spekulaci ale popírá. Na prodloužení s Räikkönenem má opci, která vyprší koncem měsíce. Pak by tedy mělo být jasno.
"Nechci jen vítězství, stále je mým cílem být jednou mistrem světa Formule 1. Za to bujuji. Samozřejmě, že bych to chtěl co možná nejdříve, ale jsou tu rovněž věci, které nejsou v mých rukou," pokračuje Němec, který by ve vítězném autě nejraději seděl už "předevčírem". Vítěz letošní 24 hodinovky v Le Mans musí být ale trpělivý. "Ve Formuli 1 to chodí takto: Všechno musí sedět a vy musíte být ve správný čas na správném místě."
Fungovalo by spojení Hülkenberg - Ferrari? O sportovním talentu jezdce není pochyb. Ferrari ale potřebuje také jezdce, který by se jim hodil z marketinkového hlediska. Zde by mohl být háček. Chtějí Italové, kteří mají s Němci dobré zkušenosti především zásluhou legendární spolupráce s Michaelem Schumacherem, ve svém týmu kromě Sebastiana Vettela ještě dalšího Němce?
"Národnost, tedy dva Němci, není zcela jistě zrovna prospěšná. Jestli je to ale KO kritériem, to nevím. Pak jsou tu další opce. Jsem si jistý, že po náročném začátku sezony můžeme teď zažít silnou druhou polovinu roku. Jsou zde určité opce a zájmy. Je ještě pár dalších týmů, které přijdou. Uvidíme."
Jezdec tak naráží na svůj možný návrat do Williamsu. "Bude záležet na tom, co se stane. Co bude s Kimim? Kam půjde Bottas? Jakmile přijde první pohyb, tak přijde domino efekt."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.