Bernie Ecclestone lituje ztráty talentovaného Julese Bianchiho. I přes veškeré úsilí všech stran o zajištění bezpečnosti pilotů podle něj bude Formule 1 stále nebezpečná.
"Kdybyste si měli vybrat, v čem mít dnes nehodu, vybrali byste si [vůz] Formule 1, protože je nejbezpečnější, jaký kdy byl. To, co se vlastně stalo Julesovi, bylo zkrátka velmi, velmi, velmi nešťastné," komentuje Ecclestone skonání Bianchiho na následky nehody z Velké ceny Japonska 2014.
Je tedy F1 bezpečná? "Samozřejmě, že je nebezpečná. Je v ní 20 vozů každý rok, takže vidíte, ke kolika nehodám dochází. Děláme, co jen můžeme, nebo vždy jsme dělali to nejlepší, pro bezpečnost pilotů," pokračuje šéf F1 pro Reuters.
Bianchi narazil do traktoru, který odklízel jiné havarované vozidlo. "Ten traktor tam nikdy neměl být. Odvedli jsme tak obrovské množství práce, abychom zajistili, že když auto vylétne mimo a něco trefí, aby to byly bariéry, pak je to OK. Nebyl by žádný rozdíl v tom, kdybyste do té věci narazili v limuzíně.. i kdybyste do něj vrazili s tankem, tak byste měli problémy."
Při nehodě došlo k tragické ztrátě talentovaného mladého jezdce, což se podle Ecclestonea již nikdy nesmí opakovat: "Je to zkrátka škoda, že jsme ztratili tak talentovaného kluka v jeho věku, a tak krásnou osobnost. To, co se stalo, zkrátka byla tragédie. Doufám, že na něj bude vzpomínáno kvůli tomu, jakým byl pilotem a osobou, ne kvůli tomu, že měl nehodu."
Pohřeb Julese Bianchiho se uskuteční v úterý 21. 7. v 10 hod v katedrále St. Réparate v Nice.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.