Bernie Ecclestone lituje ztráty talentovaného Julese Bianchiho. I přes veškeré úsilí všech stran o zajištění bezpečnosti pilotů podle něj bude Formule 1 stále nebezpečná.
"Kdybyste si měli vybrat, v čem mít dnes nehodu, vybrali byste si [vůz] Formule 1, protože je nejbezpečnější, jaký kdy byl. To, co se vlastně stalo Julesovi, bylo zkrátka velmi, velmi, velmi nešťastné," komentuje Ecclestone skonání Bianchiho na následky nehody z Velké ceny Japonska 2014.
Je tedy F1 bezpečná? "Samozřejmě, že je nebezpečná. Je v ní 20 vozů každý rok, takže vidíte, ke kolika nehodám dochází. Děláme, co jen můžeme, nebo vždy jsme dělali to nejlepší, pro bezpečnost pilotů," pokračuje šéf F1 pro Reuters.
Bianchi narazil do traktoru, který odklízel jiné havarované vozidlo. "Ten traktor tam nikdy neměl být. Odvedli jsme tak obrovské množství práce, abychom zajistili, že když auto vylétne mimo a něco trefí, aby to byly bariéry, pak je to OK. Nebyl by žádný rozdíl v tom, kdybyste do té věci narazili v limuzíně.. i kdybyste do něj vrazili s tankem, tak byste měli problémy."
Při nehodě došlo k tragické ztrátě talentovaného mladého jezdce, což se podle Ecclestonea již nikdy nesmí opakovat: "Je to zkrátka škoda, že jsme ztratili tak talentovaného kluka v jeho věku, a tak krásnou osobnost. To, co se stalo, zkrátka byla tragédie. Doufám, že na něj bude vzpomínáno kvůli tomu, jakým byl pilotem a osobou, ne kvůli tomu, že měl nehodu."
Pohřeb Julese Bianchiho se uskuteční v úterý 21. 7. v 10 hod v katedrále St. Réparate v Nice.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.