Bernie Ecclestone lituje ztráty talentovaného Julese Bianchiho. I přes veškeré úsilí všech stran o zajištění bezpečnosti pilotů podle něj bude Formule 1 stále nebezpečná.
"Kdybyste si měli vybrat, v čem mít dnes nehodu, vybrali byste si [vůz] Formule 1, protože je nejbezpečnější, jaký kdy byl. To, co se vlastně stalo Julesovi, bylo zkrátka velmi, velmi, velmi nešťastné," komentuje Ecclestone skonání Bianchiho na následky nehody z Velké ceny Japonska 2014.
Je tedy F1 bezpečná? "Samozřejmě, že je nebezpečná. Je v ní 20 vozů každý rok, takže vidíte, ke kolika nehodám dochází. Děláme, co jen můžeme, nebo vždy jsme dělali to nejlepší, pro bezpečnost pilotů," pokračuje šéf F1 pro Reuters.
Bianchi narazil do traktoru, který odklízel jiné havarované vozidlo. "Ten traktor tam nikdy neměl být. Odvedli jsme tak obrovské množství práce, abychom zajistili, že když auto vylétne mimo a něco trefí, aby to byly bariéry, pak je to OK. Nebyl by žádný rozdíl v tom, kdybyste do té věci narazili v limuzíně.. i kdybyste do něj vrazili s tankem, tak byste měli problémy."
Při nehodě došlo k tragické ztrátě talentovaného mladého jezdce, což se podle Ecclestonea již nikdy nesmí opakovat: "Je to zkrátka škoda, že jsme ztratili tak talentovaného kluka v jeho věku, a tak krásnou osobnost. To, co se stalo, zkrátka byla tragédie. Doufám, že na něj bude vzpomínáno kvůli tomu, jakým byl pilotem a osobou, ne kvůli tomu, že měl nehodu."
Pohřeb Julese Bianchiho se uskuteční v úterý 21. 7. v 10 hod v katedrále St. Réparate v Nice.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.