Nico Hülkenberg se rozhovořil na téma Velké ceny Velké Británie, zhodnotil svou rychlost a strategii, ale hlavně prozradil, že jejich nový balíček vylepšení má ještě co nabídnout.
Nico Hülkenberg si poprvé v Silverstone zazávodil s novými úpravami vozu, které byly otestovány na testech v Rakousku po tamější Velké ceně. A výsledek byl hned vidět, ze začátku GP byl na 5. místě před oběma ferrari.
"Po prvních kolech [s novými vylepšeními vozu] jsem měl rozhodně na tváři úsměv. To je něco, co jsme potřebovali hodně dlouho. Vydali jsme se správným směrem. Myslím, že tento směr můžeme ještě více prozkoumat a že se dále budeme zlepšovat," řekl pilot Force Indie pro Motorsport.com.
"Navíc jsme s oběma vozy pro inženýry nasbírali velké množství dat, a to pěkně do hloubky, takže jakmile vše zanalyzují, můžeme z balíku dostat mnohem více!"
"V F1 nemůže přešlapovat na místě, protože to znamená jít dozadu, musíme na to tlačit," zakončil na téma vylepšeného auta.
"Start závodu v Silverstone byl senzační, možná to byl můj nejlepší start v F1, najednou jsem se ocitl před oběma ferrari. I když se jedná o rychlejší auta, byl jsem překvapen, že jsem je udržel za sebou po tak dlouhou dobu."
Potom ale podle Hülkenberga přišel problém se strategií, protože Ferrari mohlo těžit z delší výdrže pneumatik a z lepšího auta. Nakonec ale strategie stejně spláchnul déšť, který si nicméně pilot Force Indie užil.
"Jsem vždy fanoušek mokrých podmínek na trati, je to celkem záludné, v Silverstone se nebe otevřelo, když jsem zrovna projel kolem boxové uličky. To znamenalo, že jsem na suchých pneumatikách objel celé kolo, což už nebyla sranda, v boxech jsem málem srazil mechaniky, protože jsem neměl žádnou přilnavost."
"Dále už jen záleželo na tom, jestli na intermediálkách dojedete do cíle," zakončil Nico Hülkenberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.