Romain Grosjean z Lotusu je přesvědčen, že pneumatiky před rokem 2014 byly lepší pro soutěžení.
Grosjean si myslí, že současné pneumatiky Pirelli ve Formuli 1 se neopotřebují dostatečně, což dělá závody méně zajímavé, než tomu bývalo dřív. Kvalitnější kaučuk tak snižuje, nebo dokonce vylučuje potřebu managementu pneumatik na některých tratích. Zároveň vyšší kvalita pneumatik nedává tolik možností k předjíždění, a zamezuje tak pilotům používat různé strategie.
"Od posledních dvou, tří let zpátky se hodně změnil styl ježdění. Dřív se dal výsledek ovlivňovat podle toho, jak se opotřebovávaly vaše pneumatiky. Nyní už v opotřebení není takový rozdíl," řekl Grosjean.
"Myslím si, že právě toto tvoří šance na předjetí, protože se hrálo s přilnavostí, a pokud člověk před vámi měl problémy, dávalo vám to výhodu. Nyní jste na tom obvykle stejně jako pilot před vámi, takže pak už výhodu nemáte žádnou. Každý je s pneumatikami obvykle na hranici, takže když se dostanete za jiné auto, už pro vás pneumatiky nejsou žádným přínosem."
Pilot Lotusu taky mluvil o zkušenostech z posledních závodů, zmínil například Austrálii, kdy byl na začátku závodu za Sergiem Perezem.
"Já jsem byl na super měkkých a Perez na měkkých, takže jsem měl lepší přilnavost, ale nemohl jsem ho předjet, protože pokaždé, když jsem se k němu pokusil přiblížit, tak jsem přehřál své pneumatiky a ztratil jsem přilnavost. To je pravděpodobně důvod, proč se můžeme soustředit a zaměřit se na to, jak se pokusit dostat co nejblíž k autu před vámi," zakončil Romain Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.