Od Velké ceny Belgie se mění pravidla pro starty - ty budou mít více pod kontrolou piloti, protože jim týmy nebudou moci tolik pomáhat svými cennými instrukcemi. Co přesně to bude znamenat v praxi?
Změny schválila na svém zasedání Strategická skupina F1 na začátku července (více jsme psali zde) a v platnost vstoupí od Velké ceny Belgie. Piloti je již usilovně cvičí na simulátorech a poslední možnost si je vyzkoušet v reálných podmínkách dostanou příští týden na Hungaroringu.
Podařilo se nám získat originální znění technické směrnice, kterou zaslal Charlie Whiting týmům (viz níže). Všechny detaily na veřejnost ještě neprosákly, ale jeden z inženýrů Mercedesu vysvětluje, jak poslední úpravy promítnou v praxi: "To, co přichází, je série nařízení, která se týkají toho, jak moc můžeme pilotům pomáhat. V minulosti jsme až doposud jezdcům pomáhali, jak jsme jen mohli."
"Starty jsou pořád manuální: pilot ovládá spojku a plyn, nic takového, jako jsme mívali v dobách automatického startu (tzv. launch control) - dokázali jsme jim ale pomáhat. Mohli jsme ji poskytovat rady, které se týkaly teploty pneumatik, managementu spojky a přesného nastavení spojky tak, aby měli při rozjezdu přesně to správné množství krouticího momentu," popisuje zástupce Mercedesu.
"Pravidla nyní uzavírají možnost takové pomoci, takže to bude více na pilotech. Budou tedy na startu závodu, budou mít dvě či tři sekundy při zhasínání světel, a pak už to bude záležet hodně na nich," pokračuje.
Co tedy můžeme očekávat, až zhasnou světla? "Myslím, že budeme svědky větší rozmanitosti. Fyzicky se spojka nemění, piloti ji budou ovládat stále stejně jako dříve. Rozdíl nastane v tom, že bude mnohem více záležet na citu jezdce, protože před tím jsme jim dávali mnoho rad, jak přesně a co nastavit. Výsledkem bude, že to někteří pilot zvládnou dobře a odlepí se hezky a čistě, jiní přehřejí spojku nebo jim příliš proklouzne."
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.