Od Velké ceny Belgie se mění pravidla pro starty - ty budou mít více pod kontrolou piloti, protože jim týmy nebudou moci tolik pomáhat svými cennými instrukcemi. Co přesně to bude znamenat v praxi?
Změny schválila na svém zasedání Strategická skupina F1 na začátku července (více jsme psali zde) a v platnost vstoupí od Velké ceny Belgie. Piloti je již usilovně cvičí na simulátorech a poslední možnost si je vyzkoušet v reálných podmínkách dostanou příští týden na Hungaroringu.
Podařilo se nám získat originální znění technické směrnice, kterou zaslal Charlie Whiting týmům (viz níže). Všechny detaily na veřejnost ještě neprosákly, ale jeden z inženýrů Mercedesu vysvětluje, jak poslední úpravy promítnou v praxi: "To, co přichází, je série nařízení, která se týkají toho, jak moc můžeme pilotům pomáhat. V minulosti jsme až doposud jezdcům pomáhali, jak jsme jen mohli."
"Starty jsou pořád manuální: pilot ovládá spojku a plyn, nic takového, jako jsme mívali v dobách automatického startu (tzv. launch control) - dokázali jsme jim ale pomáhat. Mohli jsme ji poskytovat rady, které se týkaly teploty pneumatik, managementu spojky a přesného nastavení spojky tak, aby měli při rozjezdu přesně to správné množství krouticího momentu," popisuje zástupce Mercedesu.
"Pravidla nyní uzavírají možnost takové pomoci, takže to bude více na pilotech. Budou tedy na startu závodu, budou mít dvě či tři sekundy při zhasínání světel, a pak už to bude záležet hodně na nich," pokračuje.
Co tedy můžeme očekávat, až zhasnou světla? "Myslím, že budeme svědky větší rozmanitosti. Fyzicky se spojka nemění, piloti ji budou ovládat stále stejně jako dříve. Rozdíl nastane v tom, že bude mnohem více záležet na citu jezdce, protože před tím jsme jim dávali mnoho rad, jak přesně a co nastavit. Výsledkem bude, že to někteří pilot zvládnou dobře a odlepí se hezky a čistě, jiní přehřejí spojku nebo jim příliš proklouzne."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.