Carlos Sainz mladší vítá nová pravidla, která dají pilotům na startu možnost více ztratit, ale i vyniknout. Podle něj ale bude třeba zjednodušit startovní procedury, které jsou nyní příliš složité.
Strategická skupina F1 nedávno schválila další omezení jezdeckých pomůcek a instrukcí, které mohou inženýři svým pilotům předávat z boxové zídky. Zaměřila se při tom obzvlášť na starty, které jsou v současné době těžce ovlivňovány elektronikou. Novinky by měly vstoupit v platnost ve Velké ceně Belgie příští měsíc.
"Neznám žádné podrobnosti o tom, co chtějí zakázat, ale pokud chtějí, aby hrál jezdec větší roli, když zhasnou světla, pokud jde o řízení map krouticího momentu a takových věcí, tak si myslím, že jde o pozitivní věc," uvádí mladý španělský pilot stáje Toro Rosso pro oficiální stránky Formule 1.
"Pokud to bude čím dál více záležet na jezdci a on může způsobit díky svému cítění a rozhodnutím rozdíl, pak je to více než vítané," těší se na starty po úpravě pravidel Sainz. Startovní procedury jsou ale nyní tak složité, že se budou muset změnit, aby nad nimi měli jezdci plnou kontrolu.
"Musíme je trochu zjednodušit. Momentálně máme [na voze] tolik parametrů. Pro jezdce by to bylo velmi obtížné vybrat jeden ze sta, aby věděl, jak co nejlépe odstartovat. Ale uvidíme. Nejprve potřebujeme získat od FIA detaily a poznat, co vlastně chtějí zakázat," dodává Sainz.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.