Carlos Sainz mladší vítá nová pravidla, která dají pilotům na startu možnost více ztratit, ale i vyniknout. Podle něj ale bude třeba zjednodušit startovní procedury, které jsou nyní příliš složité.
Strategická skupina F1 nedávno schválila další omezení jezdeckých pomůcek a instrukcí, které mohou inženýři svým pilotům předávat z boxové zídky. Zaměřila se při tom obzvlášť na starty, které jsou v současné době těžce ovlivňovány elektronikou. Novinky by měly vstoupit v platnost ve Velké ceně Belgie příští měsíc.
"Neznám žádné podrobnosti o tom, co chtějí zakázat, ale pokud chtějí, aby hrál jezdec větší roli, když zhasnou světla, pokud jde o řízení map krouticího momentu a takových věcí, tak si myslím, že jde o pozitivní věc," uvádí mladý španělský pilot stáje Toro Rosso pro oficiální stránky Formule 1.
"Pokud to bude čím dál více záležet na jezdci a on může způsobit díky svému cítění a rozhodnutím rozdíl, pak je to více než vítané," těší se na starty po úpravě pravidel Sainz. Startovní procedury jsou ale nyní tak složité, že se budou muset změnit, aby nad nimi měli jezdci plnou kontrolu.
"Musíme je trochu zjednodušit. Momentálně máme [na voze] tolik parametrů. Pro jezdce by to bylo velmi obtížné vybrat jeden ze sta, aby věděl, jak co nejlépe odstartovat. Ale uvidíme. Nejprve potřebujeme získat od FIA detaily a poznat, co vlastně chtějí zakázat," dodává Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.