Carlos Sainz mladší vítá nová pravidla, která dají pilotům na startu možnost více ztratit, ale i vyniknout. Podle něj ale bude třeba zjednodušit startovní procedury, které jsou nyní příliš složité.
Strategická skupina F1 nedávno schválila další omezení jezdeckých pomůcek a instrukcí, které mohou inženýři svým pilotům předávat z boxové zídky. Zaměřila se při tom obzvlášť na starty, které jsou v současné době těžce ovlivňovány elektronikou. Novinky by měly vstoupit v platnost ve Velké ceně Belgie příští měsíc.
"Neznám žádné podrobnosti o tom, co chtějí zakázat, ale pokud chtějí, aby hrál jezdec větší roli, když zhasnou světla, pokud jde o řízení map krouticího momentu a takových věcí, tak si myslím, že jde o pozitivní věc," uvádí mladý španělský pilot stáje Toro Rosso pro oficiální stránky Formule 1.
"Pokud to bude čím dál více záležet na jezdci a on může způsobit díky svému cítění a rozhodnutím rozdíl, pak je to více než vítané," těší se na starty po úpravě pravidel Sainz. Startovní procedury jsou ale nyní tak složité, že se budou muset změnit, aby nad nimi měli jezdci plnou kontrolu.
"Musíme je trochu zjednodušit. Momentálně máme [na voze] tolik parametrů. Pro jezdce by to bylo velmi obtížné vybrat jeden ze sta, aby věděl, jak co nejlépe odstartovat. Ale uvidíme. Nejprve potřebujeme získat od FIA detaily a poznat, co vlastně chtějí zakázat," dodává Sainz.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.