Pilot Force Indie Nico Hülkenberg potvrdil, že se dalších vytrvalostních závodů za Porsche v letošní sezóně už nezúčastní. Budoucnost si nechává otevřenou.
Německý pilot odjel v Silverstone dobrý závod. Force India po nasazení velkého vylepšení přeskočila Lotus, Nico obsadil 7. a jeho týmový kolega Sergio Pérez 9. místo.
"To nás ani nenapadlo, je to vlastně hezké překvapení. Po náročném začátku sezóny, kdy jsme s autem přišli pozdě a mnoha dalších věcí kolem jsme jej pozdě začali poznávat, měli jsme zpoždění ve vývoji a celé se to nabalovalo," popisuje Hülkenberg pro Sky Sports.
"V Melbourne nikdo nečekal, že budeme pátí. Je to naší vlastní silou a ne štěstím, že by ostatní selhávali a my tak dojížděli na bodech. My jsme dostatečně silní, abychom se dostali do této pozice," cení si výkonů svého nezávislého týmu pilot, kterému se podařilo vyhrát ve 24hodinovém závodu Le Mans.
Všímá si poté většího zájmu ze strany jiných týmů? "Ne," poznamenává sklesle. Sezóna se dostává do své druhé poloviny a přichází čas na přemýšlení o angažmá pro další sezónu. Je teď Hülkenberg v lepší vyjednávací pozici?
"Neřekl bych. Spekulace nechám na vás. Já jen tiše pracuji v pozadí, soustředím se na svou práci a snad budu nadále dosahovat patřičných výsledků. Pak se snad věci samy vyvinou," poznamenává.
Na otázku, zda ho neuvidíme v některém dalším závodě za Porsche v letošní sezóně, jasně odpovídá: "Ne." A příští rok? "To se uvidí, ale ještě je příliš brzy." Na vytrvalostní závody ale nezanevřel.
"Nyní mám za sebou Le Mans. Nemyslím si, že by šlo o můj první a jediný pokus. Rozhodně bych si to chtěl zkusit znovu. Jestli to bude příští rok nebo někdy jindy, to záleží na tom, co se stane tady a jak bude pokračovat má kariéra," vysvětluje sympatický Němec.
Co když žádný špičkový tým o jeho služby zájem neprojeví, ale ozve se Porsche s nabídkou závodění o titul ve WEC? "To spekulace nezastaví," směje se. "Je to příliš daleko na to, abych to mohl posoudit. Nevím."
"Má kariéra se zkrátka rozvinula takto a já zastávám princip, že lidé by mě měli angažovat kvůli přesvědčení, že jsem dobrým jezdcem, a ne z jiných důvodů," dodává Hülkenberg. Dočká se příští rok konečně zájmu některého z velkých týmů?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.