Pilot Force Indie Nico Hülkenberg potvrdil, že se dalších vytrvalostních závodů za Porsche v letošní sezóně už nezúčastní. Budoucnost si nechává otevřenou.
Německý pilot odjel v Silverstone dobrý závod. Force India po nasazení velkého vylepšení přeskočila Lotus, Nico obsadil 7. a jeho týmový kolega Sergio Pérez 9. místo.
"To nás ani nenapadlo, je to vlastně hezké překvapení. Po náročném začátku sezóny, kdy jsme s autem přišli pozdě a mnoha dalších věcí kolem jsme jej pozdě začali poznávat, měli jsme zpoždění ve vývoji a celé se to nabalovalo," popisuje Hülkenberg pro Sky Sports.
"V Melbourne nikdo nečekal, že budeme pátí. Je to naší vlastní silou a ne štěstím, že by ostatní selhávali a my tak dojížděli na bodech. My jsme dostatečně silní, abychom se dostali do této pozice," cení si výkonů svého nezávislého týmu pilot, kterému se podařilo vyhrát ve 24hodinovém závodu Le Mans.
Všímá si poté většího zájmu ze strany jiných týmů? "Ne," poznamenává sklesle. Sezóna se dostává do své druhé poloviny a přichází čas na přemýšlení o angažmá pro další sezónu. Je teď Hülkenberg v lepší vyjednávací pozici?
"Neřekl bych. Spekulace nechám na vás. Já jen tiše pracuji v pozadí, soustředím se na svou práci a snad budu nadále dosahovat patřičných výsledků. Pak se snad věci samy vyvinou," poznamenává.
Na otázku, zda ho neuvidíme v některém dalším závodě za Porsche v letošní sezóně, jasně odpovídá: "Ne." A příští rok? "To se uvidí, ale ještě je příliš brzy." Na vytrvalostní závody ale nezanevřel.
"Nyní mám za sebou Le Mans. Nemyslím si, že by šlo o můj první a jediný pokus. Rozhodně bych si to chtěl zkusit znovu. Jestli to bude příští rok nebo někdy jindy, to záleží na tom, co se stane tady a jak bude pokračovat má kariéra," vysvětluje sympatický Němec.
Co když žádný špičkový tým o jeho služby zájem neprojeví, ale ozve se Porsche s nabídkou závodění o titul ve WEC? "To spekulace nezastaví," směje se. "Je to příliš daleko na to, abych to mohl posoudit. Nevím."
"Má kariéra se zkrátka rozvinula takto a já zastávám princip, že lidé by mě měli angažovat kvůli přesvědčení, že jsem dobrým jezdcem, a ne z jiných důvodů," dodává Hülkenberg. Dočká se příští rok konečně zájmu některého z velkých týmů?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.