Pilot Force Indie Nico Hülkenberg potvrdil, že se dalších vytrvalostních závodů za Porsche v letošní sezóně už nezúčastní. Budoucnost si nechává otevřenou.
Německý pilot odjel v Silverstone dobrý závod. Force India po nasazení velkého vylepšení přeskočila Lotus, Nico obsadil 7. a jeho týmový kolega Sergio Pérez 9. místo.
"To nás ani nenapadlo, je to vlastně hezké překvapení. Po náročném začátku sezóny, kdy jsme s autem přišli pozdě a mnoha dalších věcí kolem jsme jej pozdě začali poznávat, měli jsme zpoždění ve vývoji a celé se to nabalovalo," popisuje Hülkenberg pro Sky Sports.
"V Melbourne nikdo nečekal, že budeme pátí. Je to naší vlastní silou a ne štěstím, že by ostatní selhávali a my tak dojížděli na bodech. My jsme dostatečně silní, abychom se dostali do této pozice," cení si výkonů svého nezávislého týmu pilot, kterému se podařilo vyhrát ve 24hodinovém závodu Le Mans.
Všímá si poté většího zájmu ze strany jiných týmů? "Ne," poznamenává sklesle. Sezóna se dostává do své druhé poloviny a přichází čas na přemýšlení o angažmá pro další sezónu. Je teď Hülkenberg v lepší vyjednávací pozici?
"Neřekl bych. Spekulace nechám na vás. Já jen tiše pracuji v pozadí, soustředím se na svou práci a snad budu nadále dosahovat patřičných výsledků. Pak se snad věci samy vyvinou," poznamenává.
Na otázku, zda ho neuvidíme v některém dalším závodě za Porsche v letošní sezóně, jasně odpovídá: "Ne." A příští rok? "To se uvidí, ale ještě je příliš brzy." Na vytrvalostní závody ale nezanevřel.
"Nyní mám za sebou Le Mans. Nemyslím si, že by šlo o můj první a jediný pokus. Rozhodně bych si to chtěl zkusit znovu. Jestli to bude příští rok nebo někdy jindy, to záleží na tom, co se stane tady a jak bude pokračovat má kariéra," vysvětluje sympatický Němec.
Co když žádný špičkový tým o jeho služby zájem neprojeví, ale ozve se Porsche s nabídkou závodění o titul ve WEC? "To spekulace nezastaví," směje se. "Je to příliš daleko na to, abych to mohl posoudit. Nevím."
"Má kariéra se zkrátka rozvinula takto a já zastávám princip, že lidé by mě měli angažovat kvůli přesvědčení, že jsem dobrým jezdcem, a ne z jiných důvodů," dodává Hülkenberg. Dočká se příští rok konečně zájmu některého z velkých týmů?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.