Pilot Force Indie Nico Hülkenberg potvrdil, že se dalších vytrvalostních závodů za Porsche v letošní sezóně už nezúčastní. Budoucnost si nechává otevřenou.
Německý pilot odjel v Silverstone dobrý závod. Force India po nasazení velkého vylepšení přeskočila Lotus, Nico obsadil 7. a jeho týmový kolega Sergio Pérez 9. místo.
"To nás ani nenapadlo, je to vlastně hezké překvapení. Po náročném začátku sezóny, kdy jsme s autem přišli pozdě a mnoha dalších věcí kolem jsme jej pozdě začali poznávat, měli jsme zpoždění ve vývoji a celé se to nabalovalo," popisuje Hülkenberg pro Sky Sports.
"V Melbourne nikdo nečekal, že budeme pátí. Je to naší vlastní silou a ne štěstím, že by ostatní selhávali a my tak dojížděli na bodech. My jsme dostatečně silní, abychom se dostali do této pozice," cení si výkonů svého nezávislého týmu pilot, kterému se podařilo vyhrát ve 24hodinovém závodu Le Mans.
Všímá si poté většího zájmu ze strany jiných týmů? "Ne," poznamenává sklesle. Sezóna se dostává do své druhé poloviny a přichází čas na přemýšlení o angažmá pro další sezónu. Je teď Hülkenberg v lepší vyjednávací pozici?
"Neřekl bych. Spekulace nechám na vás. Já jen tiše pracuji v pozadí, soustředím se na svou práci a snad budu nadále dosahovat patřičných výsledků. Pak se snad věci samy vyvinou," poznamenává.
Na otázku, zda ho neuvidíme v některém dalším závodě za Porsche v letošní sezóně, jasně odpovídá: "Ne." A příští rok? "To se uvidí, ale ještě je příliš brzy." Na vytrvalostní závody ale nezanevřel.
"Nyní mám za sebou Le Mans. Nemyslím si, že by šlo o můj první a jediný pokus. Rozhodně bych si to chtěl zkusit znovu. Jestli to bude příští rok nebo někdy jindy, to záleží na tom, co se stane tady a jak bude pokračovat má kariéra," vysvětluje sympatický Němec.
Co když žádný špičkový tým o jeho služby zájem neprojeví, ale ozve se Porsche s nabídkou závodění o titul ve WEC? "To spekulace nezastaví," směje se. "Je to příliš daleko na to, abych to mohl posoudit. Nevím."
"Má kariéra se zkrátka rozvinula takto a já zastávám princip, že lidé by mě měli angažovat kvůli přesvědčení, že jsem dobrým jezdcem, a ne z jiných důvodů," dodává Hülkenberg. Dočká se příští rok konečně zájmu některého z velkých týmů?
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.