Podle konstruktéra Adriana Neweyho by jeho Red Bull k vítězství v letošní sezóně potřeboval obrovský kus štěstí. Bez něj na podobný úspěch jako v minulé sezóně pomýšlet nemůže.
Loni se rakouské stáji podařilo díky Danielovi Ricciardovi vyhrát tři velké ceny (v Kanadě, Maďarsku a v Belgii) a jako jedinému porazit suverénní Mercedesy. Po devíti závodech měl na svém kontě 168 bodů, letos jich má zatím jen 63 a v celkovém pořadí je až čtvrtý.
Newey se začíná čím dál více věnovat jiným projektům mimo F1, letošní vůz RB11 je přesto ještě celý jeho dílem. Co by potřeboval k vítězství? "Nedokážu si představit, že budeme letos schopni vyhrát. Ne bez nějakého obrovského kusu štěstí."
Za nedostatek konkurenceschopnosti nemůže jen pohonná jednotka Renaultu, ale i samotné šasi: "Férově si myslím, že letošní rok není tak vydařený jako u Mercedesu a Ferrari. Došlo k různým změnám pravidel, které nám v posledních 12 měsících nepomohly."
Red Bull doplácí na návrat jiskerZměnila se nejen pravidla definující špičku nosu ve snaze zbavit se některých ohyzdných loňských řešení, ale Red Bull doplatil zejména na návrat jisker díky titanovým kluzným deskám. Ty měly především poskytnout lepší podívanou.
Jenže Red Bull už nemůže provozovat svůj monopost s tak vysokým sklonem, jak byl zvyklý. Přední část měl vždy velmi nízko a difuzor velmi vysoko pro vytváření co největšího přítlaku. V přední části podlahy se používaly kluzné desky z hustých kovových materiálů, které se tak rychle neopotřebovávaly.
Jenže s titanem to není možné - hrozí prodření dřevěné desky pod podlahou a diskvalifikace. Auto musí být výše, s čímž se hroutí celý aerodynamický koncept, na kterém Newey léta stavěl.
Nový směr se osvědčil, vrátí se Red Bull do formy?"Vedly k tomu, že jsme museli přehodnotit cestu, kterou jsme se v aerodynamice předtím vydali, a podívat se po odlišném směru, což samozřejmě zabírá čas," přiznává Newey.
"Nemá to cenu kvůli tomu naříkat, je to jen jedna z těch věcí. Jsme tedy stále v tom procesu nápravy. Část z této práce se během sezóny na voze postupně projevuje, a když se podíváte na Silverstone, tak se zdá, že se ubíráme správným směrem," dodává technický ředitel Red Bullu poté, co se jim minulý týden osvědčily nové věci testované po závodě v Rakousku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.