Podle konstruktéra Adriana Neweyho by jeho Red Bull k vítězství v letošní sezóně potřeboval obrovský kus štěstí. Bez něj na podobný úspěch jako v minulé sezóně pomýšlet nemůže.
Loni se rakouské stáji podařilo díky Danielovi Ricciardovi vyhrát tři velké ceny (v Kanadě, Maďarsku a v Belgii) a jako jedinému porazit suverénní Mercedesy. Po devíti závodech měl na svém kontě 168 bodů, letos jich má zatím jen 63 a v celkovém pořadí je až čtvrtý.
Newey se začíná čím dál více věnovat jiným projektům mimo F1, letošní vůz RB11 je přesto ještě celý jeho dílem. Co by potřeboval k vítězství? "Nedokážu si představit, že budeme letos schopni vyhrát. Ne bez nějakého obrovského kusu štěstí."
Za nedostatek konkurenceschopnosti nemůže jen pohonná jednotka Renaultu, ale i samotné šasi: "Férově si myslím, že letošní rok není tak vydařený jako u Mercedesu a Ferrari. Došlo k různým změnám pravidel, které nám v posledních 12 měsících nepomohly."
Red Bull doplácí na návrat jiskerZměnila se nejen pravidla definující špičku nosu ve snaze zbavit se některých ohyzdných loňských řešení, ale Red Bull doplatil zejména na návrat jisker díky titanovým kluzným deskám. Ty měly především poskytnout lepší podívanou.
Jenže Red Bull už nemůže provozovat svůj monopost s tak vysokým sklonem, jak byl zvyklý. Přední část měl vždy velmi nízko a difuzor velmi vysoko pro vytváření co největšího přítlaku. V přední části podlahy se používaly kluzné desky z hustých kovových materiálů, které se tak rychle neopotřebovávaly.
Jenže s titanem to není možné - hrozí prodření dřevěné desky pod podlahou a diskvalifikace. Auto musí být výše, s čímž se hroutí celý aerodynamický koncept, na kterém Newey léta stavěl.
Nový směr se osvědčil, vrátí se Red Bull do formy?"Vedly k tomu, že jsme museli přehodnotit cestu, kterou jsme se v aerodynamice předtím vydali, a podívat se po odlišném směru, což samozřejmě zabírá čas," přiznává Newey.
"Nemá to cenu kvůli tomu naříkat, je to jen jedna z těch věcí. Jsme tedy stále v tom procesu nápravy. Část z této práce se během sezóny na voze postupně projevuje, a když se podíváte na Silverstone, tak se zdá, že se ubíráme správným směrem," dodává technický ředitel Red Bullu poté, co se jim minulý týden osvědčily nové věci testované po závodě v Rakousku.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.