Paddy Lowe nesouhlasí s Adrianem Neweym, že jde v současné Formuli 1 pouze o motory - ty se podle něj na rozdílech ve výkonnosti podílejí pouze 30 - 40 %, a ne 90 %, jak někteří naznačují.
Konstruktér Red Bullu Adrian Newey se rozhodl raději věnovat jachtám a silničním vozům, protože ve Formuli 1 podle něj až příliš začalo záležet na motoru - královskou disciplínu motorsportu dokonce označil jako "motorovou formulí." Jak to vidí druhá strana - technický ředitel dominantního Mercedesu, Paddy Lowe?
"To je nesmysl. Měli jsme období od roku 2007 [po zmrazení V8], kdy už motor nebyl aktivní oblastí vývoje. A lidé si zvykli na myšlenku, že by motory neměly tvořit rozdíly ve výkonnosti, že jde jen o zboží, co ž podle mě byla pro F1 tragédie," pochvaluje si pro Lowe přechod na novou generaci 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie, který obsahuje dva motorgenerátory.
"V roce 2014 jsme jako sport znovu zavedli motor jakožto rozdílový prvek, ale pouze mezi dalšími: šasi, pneumatiky, brzdy, aerodynamika atd. Někteří lidé o něm hovoří, jako by dělal 90 % času na kolo. Není to ani zdaleka tolik. Myslím, že to je z dat zřejmé, když se podíváte na rozdíly mezi různými auty," argumentuje technický ředitel Mercedesu.
Do jaké míry se tedy motor podílí na rozdílech ve výkonnosti jednotlivých monopostů? "Když bych měl vybrat nějaké číslo, zřejmě by momentálně tvořil 30 - 40 % zisku, dalších 30 - 40 % připadá na aerodynamiku a zbytek na všechno ostatní - brzdy, úsporu hmotnosti, palivo atd."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.