Paddy Lowe nesouhlasí s Adrianem Neweym, že jde v současné Formuli 1 pouze o motory - ty se podle něj na rozdílech ve výkonnosti podílejí pouze 30 - 40 %, a ne 90 %, jak někteří naznačují.
Konstruktér Red Bullu Adrian Newey se rozhodl raději věnovat jachtám a silničním vozům, protože ve Formuli 1 podle něj až příliš začalo záležet na motoru - královskou disciplínu motorsportu dokonce označil jako "motorovou formulí." Jak to vidí druhá strana - technický ředitel dominantního Mercedesu, Paddy Lowe?
"To je nesmysl. Měli jsme období od roku 2007 [po zmrazení V8], kdy už motor nebyl aktivní oblastí vývoje. A lidé si zvykli na myšlenku, že by motory neměly tvořit rozdíly ve výkonnosti, že jde jen o zboží, co ž podle mě byla pro F1 tragédie," pochvaluje si pro Lowe přechod na novou generaci 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie, který obsahuje dva motorgenerátory.
"V roce 2014 jsme jako sport znovu zavedli motor jakožto rozdílový prvek, ale pouze mezi dalšími: šasi, pneumatiky, brzdy, aerodynamika atd. Někteří lidé o něm hovoří, jako by dělal 90 % času na kolo. Není to ani zdaleka tolik. Myslím, že to je z dat zřejmé, když se podíváte na rozdíly mezi různými auty," argumentuje technický ředitel Mercedesu.
Do jaké míry se tedy motor podílí na rozdílech ve výkonnosti jednotlivých monopostů? "Když bych měl vybrat nějaké číslo, zřejmě by momentálně tvořil 30 - 40 % zisku, dalších 30 - 40 % připadá na aerodynamiku a zbytek na všechno ostatní - brzdy, úsporu hmotnosti, palivo atd."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.