Dohady, zda Renault zůstane nadále u dodávek motorů pro jiné týmy nebo se opět vrátí na trati Grand Prix s vlastním vozem, vrcholí. Podle zákulisních informací by mělo první kolo debat proběhnout u příležitosti Grand Prix Maďarska.
Šéf Lotusu Gerard Lopez plánuje návštěvu Grand Prix Maďarska, ačkoliv obvykle se závodů F1 nezúčastňuje. Čtyřiačtyřicetiletý Lucemburčan je prý velice zaneprázdněným člověkem. Přiznal to i výkonný ředitel Matthew Carter: "Letos se dostane tak na dva, možná tři závody."
Jak ale světové agentury uvádějí, stále naléhavěji vystupuje do popředí nutnost jednání s Renaultem o dalším osudu stáje se sídlem v Enstone. Podle některých zdrojů už je dokonce dohoda takřka před podpisem. V podobném duchu se vyjdářil i korespondent Luis Vasconcelos.
"Podle našich informací se Gerard Lopez a Carlos Ghosn sejdou u příliežitosti Grand Prix Maďarska, aby uzavřeli dohodu. Čas se krátí a finanční situace Lotusu je obtížná," pokračoval Vasconcelos s odvoláním na nedávné soudní líčení ohledně vymáhání pohledávek, do něhož se zapojila i firma Xtrac. "Pokud dojde k dohodě, pohledávky přejdou na Renault."
Jako týmový šéf by mohl být jmenován bývalý manažer stáje Caterham Cyril Abiteboul, ačkoliv se ozvaly hlasy, že sedmatřicetiletý Francouz je s ohledem na dřívější aktivity v F1 příliš nezkušený. Hovořilo se také o Alainu Prostovi, čtyřnásobném mistru světa, který v týmu Renault působil v letech 1981-1983.
Okamžitě se vyrojily spekulace, zda by po případné dohodě mezi Renaultem a Lotusem nezůstal bez motoru tým Red Bull, každopádně by nejspíš ztratil výsadní pozici jako "tovární" tým Renaultu. To však odmítá Christian Horner - na oficiálních stránkách týmu tvrdí, že Red Bull má "naprosto jasnou dohodu s Renaultem, která mu zajišťuje prioritní status."
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.