Dohady, zda Renault zůstane nadále u dodávek motorů pro jiné týmy nebo se opět vrátí na trati Grand Prix s vlastním vozem, vrcholí. Podle zákulisních informací by mělo první kolo debat proběhnout u příležitosti Grand Prix Maďarska.
Šéf Lotusu Gerard Lopez plánuje návštěvu Grand Prix Maďarska, ačkoliv obvykle se závodů F1 nezúčastňuje. Čtyřiačtyřicetiletý Lucemburčan je prý velice zaneprázdněným člověkem. Přiznal to i výkonný ředitel Matthew Carter: "Letos se dostane tak na dva, možná tři závody."
Jak ale světové agentury uvádějí, stále naléhavěji vystupuje do popředí nutnost jednání s Renaultem o dalším osudu stáje se sídlem v Enstone. Podle některých zdrojů už je dokonce dohoda takřka před podpisem. V podobném duchu se vyjdářil i korespondent Luis Vasconcelos.
"Podle našich informací se Gerard Lopez a Carlos Ghosn sejdou u příliežitosti Grand Prix Maďarska, aby uzavřeli dohodu. Čas se krátí a finanční situace Lotusu je obtížná," pokračoval Vasconcelos s odvoláním na nedávné soudní líčení ohledně vymáhání pohledávek, do něhož se zapojila i firma Xtrac. "Pokud dojde k dohodě, pohledávky přejdou na Renault."
Jako týmový šéf by mohl být jmenován bývalý manažer stáje Caterham Cyril Abiteboul, ačkoliv se ozvaly hlasy, že sedmatřicetiletý Francouz je s ohledem na dřívější aktivity v F1 příliš nezkušený. Hovořilo se také o Alainu Prostovi, čtyřnásobném mistru světa, který v týmu Renault působil v letech 1981-1983.
Okamžitě se vyrojily spekulace, zda by po případné dohodě mezi Renaultem a Lotusem nezůstal bez motoru tým Red Bull, každopádně by nejspíš ztratil výsadní pozici jako "tovární" tým Renaultu. To však odmítá Christian Horner - na oficiálních stránkách týmu tvrdí, že Red Bull má "naprosto jasnou dohodu s Renaultem, která mu zajišťuje prioritní status."
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.