Současný mistr světa Formule 1, Lewis Hamilton, je pro snížení pomoci před startem.
V návaznosti na setkání Strategické skupiny minulý týden v Biggin Hillu oznámila FIA své plány na omezení množství pomoci, kterou dostává pilot před startem závodu. Realizaci plánuje na Velkou cenu Belgie příští měsíc.
Hamilton, který minulý měsíc zpochybnil potřebu snižovat rádiovou komunikaci ve věcech, jako je správa pneumatik a benzínu, nyní uvítal myšlenku, že při startu bude vše v rukou pilotů.
"Myslím, že záleží na tom, jak na to jdou. Jsem rád - čím více svobody dostaneme, tím lépe. V současné době uvolníme spojku, ale výkon je řízen z boxové uličky. Řeknou vám, jestli zvýšit nebo snížit režim točivého momentu nebo všechny tyhle věci. Někdy to spočítají dobře, ale někdy zase ne," řekl Hamilton pro autosport.com.
Hamilton vyzdvihl jednoduchost startovacích mechanismů, když jezdil Formuli 3 v roce 2004 a 2005.
"Starty ve Formuli 3 byly nejlepší, neboť jsem měl normální spojku. Byla to větší zábava, protože jsem měl kontrolu, takže kdyby to v F1 dělali správně, mohlo by to být dobré," dodal současný mistr světa F1.
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, si myslí, že omezení na startu budou zahrnovat množství informací, které týmy smí dát pilotům.
"Zase se bude prosazovat článek 20.1 ze sportovních předpisů, což znamená buď žádné pokyny, nebo omezení pokynů, které pomáhají jezdci řídit auto. Bude se to zaměřovat především na všechny pokyny dané inženýry během zaváděcího kola a řazení se na startovní rošt. Na ty, které mají pomoci připravit auto na start," řekl Boullier.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.