Světová rada motorsportu FIA schválila pro rok 2016 kalendář o 21 závodech. Pro nově vstupující výrobce motorů povolila také v prvním roce motor navíc - to znamená, že Honda bude moci letos využít beztrestně pět pohonných jednotek.
Kalendář pro příští rok bude obsahovat o dvě velké ceny více než letos - vrací se Německo a tím novým bude závod v ázerbájdžánském Baku plánovaný na 17. července 2016.
Dle očekávání také schválila to, s čím přišla Strategická skupina F1 na začátku července - motor navíc pro nově vstupující výrobce. Honda tak bude moci retrospektivně nasadit pátou pohonnou jednotku a vyhnout se tak penalizacím na startovním roštu. Zřejmě díky tomu sáhne k výkonnostním úpravám svého agregátu již před závodem v Maďarsku.
Kromě toho potvrdila, že zjednoduší tresty za nasazování pátých a dalších komponent pohonných jednotek - nejtvrdším postihem bude odsun dozadu na startovním roštu, následné penalizace v závodě za nevyčerpané pozice budou zrušeny.
Schváleny byly také drobné úpravy v udělování bodů pro superlicenci. Piloti si udrží kvalifikaci po tři roky, pokud nebudou mít možnost závodit v F1 (např. testovací piloti). Rozšiřuje se seznam sérií, v nichž je možné body získávat (včetně WTCC, DTM, Indy Light), a mění se jejich váha, aby lépe vystihovala její kvlaitu. Šampion Formule E získá automaticky superlicenci, ačkoliv tato série není součástí bodového systému.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.