Světová rada motorsportu FIA schválila pro rok 2016 kalendář o 21 závodech. Pro nově vstupující výrobce motorů povolila také v prvním roce motor navíc - to znamená, že Honda bude moci letos využít beztrestně pět pohonných jednotek.
Kalendář pro příští rok bude obsahovat o dvě velké ceny více než letos - vrací se Německo a tím novým bude závod v ázerbájdžánském Baku plánovaný na 17. července 2016.
Dle očekávání také schválila to, s čím přišla Strategická skupina F1 na začátku července - motor navíc pro nově vstupující výrobce. Honda tak bude moci retrospektivně nasadit pátou pohonnou jednotku a vyhnout se tak penalizacím na startovním roštu. Zřejmě díky tomu sáhne k výkonnostním úpravám svého agregátu již před závodem v Maďarsku.
Kromě toho potvrdila, že zjednoduší tresty za nasazování pátých a dalších komponent pohonných jednotek - nejtvrdším postihem bude odsun dozadu na startovním roštu, následné penalizace v závodě za nevyčerpané pozice budou zrušeny.
Schváleny byly také drobné úpravy v udělování bodů pro superlicenci. Piloti si udrží kvalifikaci po tři roky, pokud nebudou mít možnost závodit v F1 (např. testovací piloti). Rozšiřuje se seznam sérií, v nichž je možné body získávat (včetně WTCC, DTM, Indy Light), a mění se jejich váha, aby lépe vystihovala její kvlaitu. Šampion Formule E získá automaticky superlicenci, ačkoliv tato série není součástí bodového systému.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.