Světová rada motorsportu FIA schválila pro rok 2016 kalendář o 21 závodech. Pro nově vstupující výrobce motorů povolila také v prvním roce motor navíc - to znamená, že Honda bude moci letos využít beztrestně pět pohonných jednotek.
Kalendář pro příští rok bude obsahovat o dvě velké ceny více než letos - vrací se Německo a tím novým bude závod v ázerbájdžánském Baku plánovaný na 17. července 2016.
Dle očekávání také schválila to, s čím přišla Strategická skupina F1 na začátku července - motor navíc pro nově vstupující výrobce. Honda tak bude moci retrospektivně nasadit pátou pohonnou jednotku a vyhnout se tak penalizacím na startovním roštu. Zřejmě díky tomu sáhne k výkonnostním úpravám svého agregátu již před závodem v Maďarsku.
Kromě toho potvrdila, že zjednoduší tresty za nasazování pátých a dalších komponent pohonných jednotek - nejtvrdším postihem bude odsun dozadu na startovním roštu, následné penalizace v závodě za nevyčerpané pozice budou zrušeny.
Schváleny byly také drobné úpravy v udělování bodů pro superlicenci. Piloti si udrží kvalifikaci po tři roky, pokud nebudou mít možnost závodit v F1 (např. testovací piloti). Rozšiřuje se seznam sérií, v nichž je možné body získávat (včetně WTCC, DTM, Indy Light), a mění se jejich váha, aby lépe vystihovala její kvlaitu. Šampion Formule E získá automaticky superlicenci, ačkoliv tato série není součástí bodového systému.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.