Týmy Formule 1 už se nadále nemusí spoléhat jen na průtokoměry od Gill Motorsport Systems, ve hře je nový výrobce.
Poté, co FIA zavedla přísná pravidla omezení průtoku, musela své rozhodnutí podpořit i hardwarem, který by zaručoval dodržování směrnic. Tímto se do pravidel dostal průtokoměr, který měřil, kolik paliva se dostane do motoru.
Aby takové zařízení bylo spolehlivé, musí se však vypořádat s velkým množstvím problémů, mezi něž patří například vibrace nebo velká teplota. Takže nakonec byl vybrán jen jediný průtokoměr, který se dostal do monopostů.
To však neznamenalo, že se nemůže objevit konkurenční přístroj, pouze musí dosahovat určitých kvalit, aby mohla FIA zaručit, že měření budou probíhat přesně. A teď se na scéně objevila společnost Sentronics Limited se svým vlastním řešením.
To má být tak spolehlivé, jak je jenom možné, navíc se jedná o jinou tecnologii než v případě Gillu. Senzor od Sentronics má být také lehčí.
Podle informací od Motorsport.com už týmy kontaktovaly Sentronics, aby si pohovořily na téma budoucí spolupráce, a nyní mohou začít první testy. Zatím není jasné, zdali se nové průtokoměry dostanou do monopostů již tuto sezónu, nebo jestli si budou muset počkat až na příští.
Zároveň měřič od Sentronics dostal zelenou i pro kategorii LMP1 ve WEC.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.