Týmy Formule 1 už se nadále nemusí spoléhat jen na průtokoměry od Gill Motorsport Systems, ve hře je nový výrobce.
Poté, co FIA zavedla přísná pravidla omezení průtoku, musela své rozhodnutí podpořit i hardwarem, který by zaručoval dodržování směrnic. Tímto se do pravidel dostal průtokoměr, který měřil, kolik paliva se dostane do motoru.
Aby takové zařízení bylo spolehlivé, musí se však vypořádat s velkým množstvím problémů, mezi něž patří například vibrace nebo velká teplota. Takže nakonec byl vybrán jen jediný průtokoměr, který se dostal do monopostů.
To však neznamenalo, že se nemůže objevit konkurenční přístroj, pouze musí dosahovat určitých kvalit, aby mohla FIA zaručit, že měření budou probíhat přesně. A teď se na scéně objevila společnost Sentronics Limited se svým vlastním řešením.
To má být tak spolehlivé, jak je jenom možné, navíc se jedná o jinou tecnologii než v případě Gillu. Senzor od Sentronics má být také lehčí.
Podle informací od Motorsport.com už týmy kontaktovaly Sentronics, aby si pohovořily na téma budoucí spolupráce, a nyní mohou začít první testy. Zatím není jasné, zdali se nové průtokoměry dostanou do monopostů již tuto sezónu, nebo jestli si budou muset počkat až na příští.
Zároveň měřič od Sentronics dostal zelenou i pro kategorii LMP1 ve WEC.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.