Týmy Formule 1 už se nadále nemusí spoléhat jen na průtokoměry od Gill Motorsport Systems, ve hře je nový výrobce.
Poté, co FIA zavedla přísná pravidla omezení průtoku, musela své rozhodnutí podpořit i hardwarem, který by zaručoval dodržování směrnic. Tímto se do pravidel dostal průtokoměr, který měřil, kolik paliva se dostane do motoru.
Aby takové zařízení bylo spolehlivé, musí se však vypořádat s velkým množstvím problémů, mezi něž patří například vibrace nebo velká teplota. Takže nakonec byl vybrán jen jediný průtokoměr, který se dostal do monopostů.
To však neznamenalo, že se nemůže objevit konkurenční přístroj, pouze musí dosahovat určitých kvalit, aby mohla FIA zaručit, že měření budou probíhat přesně. A teď se na scéně objevila společnost Sentronics Limited se svým vlastním řešením.
To má být tak spolehlivé, jak je jenom možné, navíc se jedná o jinou tecnologii než v případě Gillu. Senzor od Sentronics má být také lehčí.
Podle informací od Motorsport.com už týmy kontaktovaly Sentronics, aby si pohovořily na téma budoucí spolupráce, a nyní mohou začít první testy. Zatím není jasné, zdali se nové průtokoměry dostanou do monopostů již tuto sezónu, nebo jestli si budou muset počkat až na příští.
Zároveň měřič od Sentronics dostal zelenou i pro kategorii LMP1 ve WEC.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.