Mezinárodní automobilová federace chce přispět ke snížení nákladů na provoz týmů ve Formuli 1. Proto hodlá omezit cenu motorů na maximálně 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) na sezónu.
Při setkání Strategické skupiny 1. července byla probírána budoucnost Formule 1 včetně úpravy pravidel a ceny pohonných jednotek. Podle prezidenta FIA, Jeana Todta, je třeba udržet hybridní technologii, výrobci však musí s vysokými cenami dolů - podobně jako v případě atmosférických V8 motorů v roce 2012, kdy byla cena ohraničena 8 miliony Eur.
Současný balík 1,6litrových V6 pohonných jednotek přijde týmy na 17 - 22 milionů Eur, tedy v přepočtu až na 600 mil. Kč. U Force Indie a Sauberu k němu patří ještě převodovky Mercedesu, resp. Ferrari.
Pro menší týmy díky přechodu na novou generaci motorů s pokročilým systémem rekuperace energie se dvěma elektromotory (a s dalšími pomocnými systémy, s chlazením, elektronikou, moduly, s náročným zabudováním do šasi o stejných rozměrech atd.) došlo v loňském roce k více než dvojnásobnému nárůstu nákladů, proto sotva přežívají. Podle nich výrobce nikdo nežádal o investice ve výši 100 milionů Euro do vývoje motorů.
FIA se s tím nyní snaží něco udělat: od roku 2017 budou moci pohonné jednotky stát zákaznické týmy maximálně 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) a převodovky max. 1,5 mil. dolarů (37 mil. Kč). FOM vedená Berniem Ecclestonem a šéf CVC Donald Mackenzie s tímto požadavkem souhlasí.
Výrobcům se nižší cena nelíbíMercedes a Ferrari ale dali najevo, že pod 17 milionů dolarů jít nelze. Sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff uvádí: "Bereme dotaz FIA vážně. Aktuální ceny počítají podle našeho původního obchodního modelu. Když se má nyní zhroutit, musíme si opět nastrouhat tužky."
Ferrari nehodlá pohonné jednotky dotovat za žádnou cenu: "Nemůžeme za ně žádat méně než to, co stojí," říká jeho šéf Maurizio Arrivabene. Jeden kus ale těžko může stát 1,5 milionu Euro - podstatně více než silniční vlajkový model z Maranella: La Ferrari.
Podle bývalého ředitele Williamsu, který současné ceny považuje za hodně nadsazené, do nich automobilky ukrývají část svých nákladů na vývoj. To kritizují i menší týmy včetně Force Indie, Lotusu a Sauberu.
"My jsme tyto motory nikdy nechtěli. Byly zavedeny na přání automobilek a nám je vnutili. Proto do nich nemůžou zahrnovat náklady na vývoj. Oni si tak dělají reklamu, ne my," stěžuje si šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.