Carlos Sainz nechápe, proč jeho vůz není dostatečně konkurenceschopný v úvodních stintech velkých cen, kdy všichni jezdí s plnými nádržemi paliva.
Forma Toro Rosso se zdála být v trénincích slibná, v pátek byl Max Verstappen po Mercedesech při dlouhých jízdách dokonce nejrychlejší ze všech. Na začátku závodů ale oba s Carlosem Sainzem ztrácejí do té doby, než ze 100 kg spotřebují alespoň 20 kg paliva.
"Náš první stint je stále naší slabinou. Na tohle se musíme podívat. Nevím proč. Je to škoda, protože jakmile se zbavíte vysokého množství paliva, nasadíte další pneumatik a máte 70 - 80 kg benzínu, pak se auto najednou začne chovat normálně a my máme velmi slušné tempo," uvádí Sainz.
"Během sezónních testů v Barceloně a v Rakousku jsme některé věci zkoušeli, ale stále přesně nevíme, proč k tomu dochází. Jediná věc, se kterou se trápíme, je ten první stint.
V trénincích a v kvalifikaci jsme vždy silní. Ale pneumatiky správně nezahřejeme, protože zahřívací kolo není ideální, naše auto je mimo provozní rámec a my nevíme, jak ho dostat zpět," prozrazuje španělský pilot.
Potvrzuje, že jde o jeho osobní pocit z vozu STR10: "Je to o tom, jak dobře se v autě cítím. Vím, že v kvalifikaci můžu udělat, cokoliv chci, zatočit auto kamkoliv bych si přál, protože mám podporu zadní části, věřím si
Ale se 100 kg paliva nevím, jestli budu v nájezdu do zatáčky přetáčivý nebo uprostřed nedotáčivý. Je to trochu divné," kroutí hlavou Sainz, který poslední závod v Silverstone kvůli elektrické závadě nedokončil.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.