Carlos Sainz nechápe, proč jeho vůz není dostatečně konkurenceschopný v úvodních stintech velkých cen, kdy všichni jezdí s plnými nádržemi paliva.
Forma Toro Rosso se zdála být v trénincích slibná, v pátek byl Max Verstappen po Mercedesech při dlouhých jízdách dokonce nejrychlejší ze všech. Na začátku závodů ale oba s Carlosem Sainzem ztrácejí do té doby, než ze 100 kg spotřebují alespoň 20 kg paliva.
"Náš první stint je stále naší slabinou. Na tohle se musíme podívat. Nevím proč. Je to škoda, protože jakmile se zbavíte vysokého množství paliva, nasadíte další pneumatik a máte 70 - 80 kg benzínu, pak se auto najednou začne chovat normálně a my máme velmi slušné tempo," uvádí Sainz.
"Během sezónních testů v Barceloně a v Rakousku jsme některé věci zkoušeli, ale stále přesně nevíme, proč k tomu dochází. Jediná věc, se kterou se trápíme, je ten první stint.
V trénincích a v kvalifikaci jsme vždy silní. Ale pneumatiky správně nezahřejeme, protože zahřívací kolo není ideální, naše auto je mimo provozní rámec a my nevíme, jak ho dostat zpět," prozrazuje španělský pilot.
Potvrzuje, že jde o jeho osobní pocit z vozu STR10: "Je to o tom, jak dobře se v autě cítím. Vím, že v kvalifikaci můžu udělat, cokoliv chci, zatočit auto kamkoliv bych si přál, protože mám podporu zadní části, věřím si
Ale se 100 kg paliva nevím, jestli budu v nájezdu do zatáčky přetáčivý nebo uprostřed nedotáčivý. Je to trochu divné," kroutí hlavou Sainz, který poslední závod v Silverstone kvůli elektrické závadě nedokončil.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.