Carlos Sainz nechápe, proč jeho vůz není dostatečně konkurenceschopný v úvodních stintech velkých cen, kdy všichni jezdí s plnými nádržemi paliva.
Forma Toro Rosso se zdála být v trénincích slibná, v pátek byl Max Verstappen po Mercedesech při dlouhých jízdách dokonce nejrychlejší ze všech. Na začátku závodů ale oba s Carlosem Sainzem ztrácejí do té doby, než ze 100 kg spotřebují alespoň 20 kg paliva.
"Náš první stint je stále naší slabinou. Na tohle se musíme podívat. Nevím proč. Je to škoda, protože jakmile se zbavíte vysokého množství paliva, nasadíte další pneumatik a máte 70 - 80 kg benzínu, pak se auto najednou začne chovat normálně a my máme velmi slušné tempo," uvádí Sainz.
"Během sezónních testů v Barceloně a v Rakousku jsme některé věci zkoušeli, ale stále přesně nevíme, proč k tomu dochází. Jediná věc, se kterou se trápíme, je ten první stint.
V trénincích a v kvalifikaci jsme vždy silní. Ale pneumatiky správně nezahřejeme, protože zahřívací kolo není ideální, naše auto je mimo provozní rámec a my nevíme, jak ho dostat zpět," prozrazuje španělský pilot.
Potvrzuje, že jde o jeho osobní pocit z vozu STR10: "Je to o tom, jak dobře se v autě cítím. Vím, že v kvalifikaci můžu udělat, cokoliv chci, zatočit auto kamkoliv bych si přál, protože mám podporu zadní části, věřím si
Ale se 100 kg paliva nevím, jestli budu v nájezdu do zatáčky přetáčivý nebo uprostřed nedotáčivý. Je to trochu divné," kroutí hlavou Sainz, který poslední závod v Silverstone kvůli elektrické závadě nedokončil.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.