Sebastian Vettel je proti nápadu na zavedení sobotního závodu za účelem okořenění závodního víkendu v F1. Podobný formát používá od letošní sezony německé DTM (respektive se k němu vrátilo) a na zasedání Strategické skupiny Formule 1 během uplynulého týdne se o této myšlence také hovořilo.
Názor Sebastiana Vettela je ale poměrně jasný - dva závody za víkend by byly proti tradici Formule 1. "Miluji závodění, ale v některých věcech jsem tradicionalista, takže nejsem příznivcem této myšlenky. Grand Prix by měla být Grand Prix. Vím, že je to jen kvalifikační závod, ale vzalo by to určitou podívanou z neděle. Myslím, že máme rozdílné problémy k řešení než to, jestli máme závod v sobotu.
Možná bychom se měli zamyslet nad reálnými problémy, jako například nad designem helem," vtipkuje Vettel o zákazu měnit design přileb, který nese dost nelibě. To Nico Rosberg poukázal na to, že na formát dvou závodů za víkend před touto sezonou přešla německá populární série DTM. Němec, jehož otec v minulosti v DTM jezdil, také řekl, že je otevřen změně, avšak poukázal také na tradice F1.
"DTM to právě udělalo a myslím, že to pro ně bylo docela úspěšné," říká Nico Rosberg. "Fanouškům to dá více. Všichni tu [na okruhu] tak jako tak jsme, takže je to něco, na co bychom se měli podívat. Jedinou věcí, která je dle mě špatná, je to, že to jde proti tradici F1. To je tou největší věcí, která by mi vadila.
Je to, jako kdybyste najednou v tenise měli sedm Grand Slamů místo čtyř - to by lidem opravdu vadilo," ukončil Němec. To jeho kolega a úřadující mistr světa, Lewis Hamilton, řekl, že by uvítal změnu formátu závodního víkendu. Brit také dodal, že doufá, že by případná změna byla konzultována s jezdci. "Byl bych velmi, opravdu velmi rád, kdyby se víkend změnil.
Jsem tu devět let - čtvrtek-pátek-sobota-neděle neustále přesně stejné, takže bych byl rád, kdyby se to trochu promíchalo, aby to bylo více vzrušující. Pokud by měl být formát stejný pro dalších sedm let, tak si nemyslím, že bych se s tím mohl vyrovnat.
Dávalo by smysl, kdyby se lidé, kteří činí tato rozhodnutí, občas poradili s jezdci. Občas je lepší vnitřní rozhodnutí, které učiníte, než teoretická nejlepší možnost. Bylo by pro ně pozitivní, kdyby se nás zeptali a já bych rád pomohl jak nejlépe bych uměl."
To jezdec McLarenu, Jenson Button, zavrhuje změnu formátu jako bod, o kterém by se mělo mluvit. "Nemyslím si, že se to stane. Nemá cenu to ani komentovat, protože se to nestane."
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.