Sebastian Vettel je proti nápadu na zavedení sobotního závodu za účelem okořenění závodního víkendu v F1. Podobný formát používá od letošní sezony německé DTM (respektive se k němu vrátilo) a na zasedání Strategické skupiny Formule 1 během uplynulého týdne se o této myšlence také hovořilo.
Názor Sebastiana Vettela je ale poměrně jasný - dva závody za víkend by byly proti tradici Formule 1. "Miluji závodění, ale v některých věcech jsem tradicionalista, takže nejsem příznivcem této myšlenky. Grand Prix by měla být Grand Prix. Vím, že je to jen kvalifikační závod, ale vzalo by to určitou podívanou z neděle. Myslím, že máme rozdílné problémy k řešení než to, jestli máme závod v sobotu.
Možná bychom se měli zamyslet nad reálnými problémy, jako například nad designem helem," vtipkuje Vettel o zákazu měnit design přileb, který nese dost nelibě. To Nico Rosberg poukázal na to, že na formát dvou závodů za víkend před touto sezonou přešla německá populární série DTM. Němec, jehož otec v minulosti v DTM jezdil, také řekl, že je otevřen změně, avšak poukázal také na tradice F1.
"DTM to právě udělalo a myslím, že to pro ně bylo docela úspěšné," říká Nico Rosberg. "Fanouškům to dá více. Všichni tu [na okruhu] tak jako tak jsme, takže je to něco, na co bychom se měli podívat. Jedinou věcí, která je dle mě špatná, je to, že to jde proti tradici F1. To je tou největší věcí, která by mi vadila.
Je to, jako kdybyste najednou v tenise měli sedm Grand Slamů místo čtyř - to by lidem opravdu vadilo," ukončil Němec. To jeho kolega a úřadující mistr světa, Lewis Hamilton, řekl, že by uvítal změnu formátu závodního víkendu. Brit také dodal, že doufá, že by případná změna byla konzultována s jezdci. "Byl bych velmi, opravdu velmi rád, kdyby se víkend změnil.
Jsem tu devět let - čtvrtek-pátek-sobota-neděle neustále přesně stejné, takže bych byl rád, kdyby se to trochu promíchalo, aby to bylo více vzrušující. Pokud by měl být formát stejný pro dalších sedm let, tak si nemyslím, že bych se s tím mohl vyrovnat.
Dávalo by smysl, kdyby se lidé, kteří činí tato rozhodnutí, občas poradili s jezdci. Občas je lepší vnitřní rozhodnutí, které učiníte, než teoretická nejlepší možnost. Bylo by pro ně pozitivní, kdyby se nás zeptali a já bych rád pomohl jak nejlépe bych uměl."
To jezdec McLarenu, Jenson Button, zavrhuje změnu formátu jako bod, o kterém by se mělo mluvit. "Nemyslím si, že se to stane. Nemá cenu to ani komentovat, protože se to nestane."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.