Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je vděčný za změny, které Hondě dovolí v této sezoně využít pět součástí pohonného ústrojí namísto jen čtyř, které dovolovaly původní pravidla.
Před víkendovou Grand Prix Velké Británie se během tohoto týdne setkala Strategická skupina Formule 1 v Londýně, aby se znovu zabývala aktuálními tématy týkajícími se F1. Asi hlavním výsledkem jejího jednání je, že Honda jako nový výrobce pohonných jednotek dostala retrospektivní svolení k tomu, aby v sezoně využila beztrestně pět pohonných agregátů (tedy spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a řídící elektroniky) místo čtyř, které dovolovala dosavadní pravidla (vice zde).
Konkurence, která s V6 turbomotory jezdí už od roku 2014, musí vystačit se čtyřmi pohonnými agregáty na jezdce, aby se vyhla nepříjemným postihům na startovním roštu. Nakonec tito výrobci mohli vloni, tedy v prvním roce nových agregátů, nasadit také pět kompletních setů komponentů. Vzhledem k tomu, že mají ve srovnání s Hondou mnohem více zkušeností, tak pro ně uvolnění v pravidlech neplatí.
Tato výjimka platí pouze pro tým inženýrů kolem Yasuhisa Araie. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je za toto uvolnění mimořádně vděčný. "Bylo to dobré setkání Strategické skupiny s opravdu pozitivními rozhovory. Jsem rád, že se komunita Formule 1 na tomto shodla," řekl Eric Boullier v rozhovoru s novinářem Adamem Cooperem.
Kromě McLarenu tvoří Strategickou skupinu F1 také Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams a Force India. Vzhledem k tomu, že jezdci McLarenu mají u spousty částí nasazeny už páté a někdy dokonce i šesté exempláře, tak pro ně bude příští výměna tohoto dílu bez penalizace.
Jak jsou na tom jednotliví jezdci s částmi svých pohonných jednotek, to si můžete přečíst zde.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.