Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je vděčný za změny, které Hondě dovolí v této sezoně využít pět součástí pohonného ústrojí namísto jen čtyř, které dovolovaly původní pravidla.
Před víkendovou Grand Prix Velké Británie se během tohoto týdne setkala Strategická skupina Formule 1 v Londýně, aby se znovu zabývala aktuálními tématy týkajícími se F1. Asi hlavním výsledkem jejího jednání je, že Honda jako nový výrobce pohonných jednotek dostala retrospektivní svolení k tomu, aby v sezoně využila beztrestně pět pohonných agregátů (tedy spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a řídící elektroniky) místo čtyř, které dovolovala dosavadní pravidla (vice zde).
Konkurence, která s V6 turbomotory jezdí už od roku 2014, musí vystačit se čtyřmi pohonnými agregáty na jezdce, aby se vyhla nepříjemným postihům na startovním roštu. Nakonec tito výrobci mohli vloni, tedy v prvním roce nových agregátů, nasadit také pět kompletních setů komponentů. Vzhledem k tomu, že mají ve srovnání s Hondou mnohem více zkušeností, tak pro ně uvolnění v pravidlech neplatí.
Tato výjimka platí pouze pro tým inženýrů kolem Yasuhisa Araie. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je za toto uvolnění mimořádně vděčný. "Bylo to dobré setkání Strategické skupiny s opravdu pozitivními rozhovory. Jsem rád, že se komunita Formule 1 na tomto shodla," řekl Eric Boullier v rozhovoru s novinářem Adamem Cooperem.
Kromě McLarenu tvoří Strategickou skupinu F1 také Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams a Force India. Vzhledem k tomu, že jezdci McLarenu mají u spousty částí nasazeny už páté a někdy dokonce i šesté exempláře, tak pro ně bude příští výměna tohoto dílu bez penalizace.
Jak jsou na tom jednotliví jezdci s částmi svých pohonných jednotek, to si můžete přečíst zde.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.