Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je vděčný za změny, které Hondě dovolí v této sezoně využít pět součástí pohonného ústrojí namísto jen čtyř, které dovolovaly původní pravidla.
Před víkendovou Grand Prix Velké Británie se během tohoto týdne setkala Strategická skupina Formule 1 v Londýně, aby se znovu zabývala aktuálními tématy týkajícími se F1. Asi hlavním výsledkem jejího jednání je, že Honda jako nový výrobce pohonných jednotek dostala retrospektivní svolení k tomu, aby v sezoně využila beztrestně pět pohonných agregátů (tedy spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a řídící elektroniky) místo čtyř, které dovolovala dosavadní pravidla (vice zde).
Konkurence, která s V6 turbomotory jezdí už od roku 2014, musí vystačit se čtyřmi pohonnými agregáty na jezdce, aby se vyhla nepříjemným postihům na startovním roštu. Nakonec tito výrobci mohli vloni, tedy v prvním roce nových agregátů, nasadit také pět kompletních setů komponentů. Vzhledem k tomu, že mají ve srovnání s Hondou mnohem více zkušeností, tak pro ně uvolnění v pravidlech neplatí.
Tato výjimka platí pouze pro tým inženýrů kolem Yasuhisa Araie. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je za toto uvolnění mimořádně vděčný. "Bylo to dobré setkání Strategické skupiny s opravdu pozitivními rozhovory. Jsem rád, že se komunita Formule 1 na tomto shodla," řekl Eric Boullier v rozhovoru s novinářem Adamem Cooperem.
Kromě McLarenu tvoří Strategickou skupinu F1 také Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams a Force India. Vzhledem k tomu, že jezdci McLarenu mají u spousty částí nasazeny už páté a někdy dokonce i šesté exempláře, tak pro ně bude příští výměna tohoto dílu bez penalizace.
Jak jsou na tom jednotliví jezdci s částmi svých pohonných jednotek, to si můžete přečíst zde.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.