Honda je přesvědčena, že díky svému intenzivnímu vývoji bude moci po letní přestávce dosahovat vyššího výkonu u své pohonné jednotky, která letos pohání monoposty McLarenu.
V úvodu letošní sezóny provázely japonskou automobilku velké problémy se spolehlivostí i s nedostatečným výkonem. Nyní věří, že bude moci dosáhnout velkého pokroku. Podle svého sportovního ředitele k tomu využije sedm zbývajících žetonů, které by měly přinést kýžené výsledky na dráze.
"Stále nám zbývá sedm žetonů, takže je použijeme ve druhé polovině sezóny po letním uzavření továren. Vyměníme mnoho dílů pro zvýšení výkonu, abychom měli dobrou rekuperaci a systémy. A myslím si, že v této sezóně ztrátu můžeme dohnat. To je cílem, který už sdílíme s týmem. Oba piloti znají náš plán a důvěřují nám," popisuje Jasuhisa Araj pro Motorsport.
Podle něj k velkému pokroku dojde díky vylepšení motoru s vnitřním spalováním (tzv. ICE). Vyšší výkon pak budou moci využít pro lepší rekuperaci energie.
"Spalování je pro dosažení výkonu velmi důležité. Zahrnuje to tedy změnu návrhu spalovací komory, časování ventilů a všeho pro lepší spalování. Je to hlavně v ICE, ale pro zvýšení výkonu musíme zapracovat i v dalších oblastech, jako je MGU-K, MGU-H a turbodmychadlo," pokračuje Japonec.
Pravidla soupeřům Mercedesu svazují ruce ve snaze snížit ztrátuProblémem jsou současná pravidla, která čím dál tím více limitují vývoj motorů. Pro zimní období po sezóně dostanou výrobci motorů již jen 25 žetonů. Honda je přesto optimistická: "Už máme dobrý plán. S žetony pro příští rok máme spoustu nápadů," říká Araj.
V příštím roce už FIA zavře skulinu v pravidlech a týmy tak nebudou moci během sezóny po 28. únoru čerpat žádné žetony. Honda by však uvolnění pravidel uvítala.
"Dal bych přednost tomu, aby se to datum posunulo, takže by zbývající žetony bylo možno využít v příštím roce. To by bylo velmi dobré pro všechny. Možná ve druhé polovině sezóny to prodiskutujeme s Mercedesem a s Ferrari," vysvětluje zástupce japonského výrobce.
Agresivní návrh se podle Hondy vyplatí, Mercedes nechce jen dohnatHonda částečně doplácí na agresivní design a malé rozměry své pohonné jednotky, které přispěly k problémům na počátku sezóny kvůli její složitosti. Tento přístup je podle ní z dlouhodobého hlediska výhodnější.
"Jiný způsob je zřejmě jedinou cestou k pódiím. Jde o celkem odlišný návrh. Například MGU-H a turbo představuje velmi kompaktní balík. A také samotné pohonná jednotka - vše je velmi těsně uspořádáno pro dobrý vliv na aerodynamiku. Také baterie a kontrolér je velmi, velmi malý s nízkým těžištěm pro vůz. My jsme k tomu tedy také přispěli," chválí se Araj.
Na otázku, zda byl tak agresivní přístup správný, na závěr odpovídá: "Naším cílem je překonat špičkový tým. Pokud bychom to dělali stejně, tak bychom ho jen dostihli. O tom to je.
Potřebovali jsme určité nápady pro skloubení návrhu spalování a hybridních systémů. Usilovně jsme se proto snažili. Někdy je návrh velmi složitý, ale věříme, že ten směr je jediným správným pro to, abychom špičkové týmy dostihli a překonali."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.