Podle provozního ředitele McLarenu Jonathana Neala jsou penalizace za výměny komponent pohonných jednotek pro fanoušky dosti matoucí.
Příkladem toho byla poslední Velká cena Rakouska, v níž Jenson Button obdržel 25 a Fernando Alonso 20 trestných míst na roštu za výměnu různých dílů svých pohonných jednotek Honda. Obdobné tresty dostali také piloti Red Bullu.
Protože je na roštu ale místo jen pro 20 vozů, nemohli piloti všechny trestné pozice vyčerpat, proto se proměnily v penalizace během závodu: u Buttona v 10sekundovou stop & go a u Alonsa v trestný průjezd boxovou uličkou (drive-through).
"Je to trochu divné pokusit se vysvětlit penalizace. Pokud má být F1 považována za vrchol motorsportu, pak existuje několik věcí, pak musí být několik základních věcí jasných. Musíme být konstantní v účelu a mě přijde náročné to sloučit s piloty, kteří dostávají penalizaci v podobě 25 míst na roštu, jenž obsahuje pouze 20 aut," uznává Neale pro Autosport.
Musíme být schopni fanouškům vysvětlit, jaký to má důvod. A nemyslím si, že bychom odváděli velmi dobrou práci v tom vysvětlování či v domýšlení toho, jak to bude vnímáno. Pokud bych měl jednu poznámku ke způsobu, jak jsou pravidla vyvíjena, pak bych řekl, že je spíše oportunistický než strategický," pokračuje provozní ředitel McLarenu.
To se stane ještě větším problémem ve druhé části sezóny, jak budou přibývat penalizace za další a další komponenty, protože McLaren i zákazníci Renaultu už nasadili dokonce páté motory, zatímco pro letošní sezónu byly povoleny čtyři. V závodech, kde nebudou mít naději na úspěch, takticky nasadí další.
"Zvážíme to. K tomu ale potřebujeme určitý stupeň předvídatelnosti. Budou některé oblasti, kde něco budeme muset obětovat, abychom získali něco jiného. Myslím si ale, že to je v tuto chvíli ještě trochu daleko," dodává Neale.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.