Podle provozního ředitele McLarenu Jonathana Neala jsou penalizace za výměny komponent pohonných jednotek pro fanoušky dosti matoucí.
Příkladem toho byla poslední Velká cena Rakouska, v níž Jenson Button obdržel 25 a Fernando Alonso 20 trestných míst na roštu za výměnu různých dílů svých pohonných jednotek Honda. Obdobné tresty dostali také piloti Red Bullu.
Protože je na roštu ale místo jen pro 20 vozů, nemohli piloti všechny trestné pozice vyčerpat, proto se proměnily v penalizace během závodu: u Buttona v 10sekundovou stop & go a u Alonsa v trestný průjezd boxovou uličkou (drive-through).
"Je to trochu divné pokusit se vysvětlit penalizace. Pokud má být F1 považována za vrchol motorsportu, pak existuje několik věcí, pak musí být několik základních věcí jasných. Musíme být konstantní v účelu a mě přijde náročné to sloučit s piloty, kteří dostávají penalizaci v podobě 25 míst na roštu, jenž obsahuje pouze 20 aut," uznává Neale pro Autosport.
Musíme být schopni fanouškům vysvětlit, jaký to má důvod. A nemyslím si, že bychom odváděli velmi dobrou práci v tom vysvětlování či v domýšlení toho, jak to bude vnímáno. Pokud bych měl jednu poznámku ke způsobu, jak jsou pravidla vyvíjena, pak bych řekl, že je spíše oportunistický než strategický," pokračuje provozní ředitel McLarenu.
To se stane ještě větším problémem ve druhé části sezóny, jak budou přibývat penalizace za další a další komponenty, protože McLaren i zákazníci Renaultu už nasadili dokonce páté motory, zatímco pro letošní sezónu byly povoleny čtyři. V závodech, kde nebudou mít naději na úspěch, takticky nasadí další.
"Zvážíme to. K tomu ale potřebujeme určitý stupeň předvídatelnosti. Budou některé oblasti, kde něco budeme muset obětovat, abychom získali něco jiného. Myslím si ale, že to je v tuto chvíli ještě trochu daleko," dodává Neale.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.