Podle provozního ředitele McLarenu Jonathana Neala jsou penalizace za výměny komponent pohonných jednotek pro fanoušky dosti matoucí.
Příkladem toho byla poslední Velká cena Rakouska, v níž Jenson Button obdržel 25 a Fernando Alonso 20 trestných míst na roštu za výměnu různých dílů svých pohonných jednotek Honda. Obdobné tresty dostali také piloti Red Bullu.
Protože je na roštu ale místo jen pro 20 vozů, nemohli piloti všechny trestné pozice vyčerpat, proto se proměnily v penalizace během závodu: u Buttona v 10sekundovou stop & go a u Alonsa v trestný průjezd boxovou uličkou (drive-through).
"Je to trochu divné pokusit se vysvětlit penalizace. Pokud má být F1 považována za vrchol motorsportu, pak existuje několik věcí, pak musí být několik základních věcí jasných. Musíme být konstantní v účelu a mě přijde náročné to sloučit s piloty, kteří dostávají penalizaci v podobě 25 míst na roštu, jenž obsahuje pouze 20 aut," uznává Neale pro Autosport.
Musíme být schopni fanouškům vysvětlit, jaký to má důvod. A nemyslím si, že bychom odváděli velmi dobrou práci v tom vysvětlování či v domýšlení toho, jak to bude vnímáno. Pokud bych měl jednu poznámku ke způsobu, jak jsou pravidla vyvíjena, pak bych řekl, že je spíše oportunistický než strategický," pokračuje provozní ředitel McLarenu.
To se stane ještě větším problémem ve druhé části sezóny, jak budou přibývat penalizace za další a další komponenty, protože McLaren i zákazníci Renaultu už nasadili dokonce páté motory, zatímco pro letošní sezónu byly povoleny čtyři. V závodech, kde nebudou mít naději na úspěch, takticky nasadí další.
"Zvážíme to. K tomu ale potřebujeme určitý stupeň předvídatelnosti. Budou některé oblasti, kde něco budeme muset obětovat, abychom získali něco jiného. Myslím si ale, že to je v tuto chvíli ještě trochu daleko," dodává Neale.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.