Stoffel Vandoorne jedná s vedením McLarenu o své budoucnosti. Ve své kariéře by rád dosáhl dalšího pokroku, proto usiluje o přestup z GP2 do F1.
Belgičan, jenž dominuje letošnímu šampionátu GP2, je členem mládežnického programu McLarenu od roku 2013, kdy bojoval o titul ve Formuli Renault 3.5 s Kevinem Magnussenem. Ten byl po roce závodění odsunut do role testovacího a rezervního pilota. Budoucnost obou mladíku je zatím nejistá.
"Já se hlavně cítím na Formuli 1 připravený. Ve své druhé sezóně v GP2 vedu šampionát. Hlavně se soustředím na to, abych vyhrál v GP2 tím nejlepším možným způsobem. Samozřejmě, že mým cílem je být příští rok v F1, usiluji o to již od svého raného věku. Stále je na to ale příliš brzy. Uvidíme, jak to dopadne," uvádí Vandoorne.
McLaren má však pod smlouvou dva zkušené jezdce: Fernando Alonso s ním letos podepsal tříletou smlouvu a po jeho boku závodí Jenson Button, o jehož nahrazení některým z mladíků se občas spekuluje.
"Stále pravidelně jednám s Ronem a Ericem o tom, co se stane, a o možnostech. Ale stále je příliš brzy na to, abychom něco uzavřeli a věděli, co se přihodí.
S McLarenem jsem teď už tři roky, v mé kariéře mě vždy plně podporovali. Po vítězství ve Formuli Renault jsem měl šanci se přidat k jejich programu pro mladé jezdce a doposud ničeho nelituji. Díky nim jsem závodil ve Světové sérii [Renault] a také závodím v GP2," pokračuje 23letý pilot.
"Bez nich bych neměl ani šanci jezdit a ukázat, co ve mně je. McLarenu důvěřuji. Uvidíme, k čemu dojde v budoucnosti. Myslím, že se o mě postarají," dodává Vandoorne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.