Stoffel Vandoorne jedná s vedením McLarenu o své budoucnosti. Ve své kariéře by rád dosáhl dalšího pokroku, proto usiluje o přestup z GP2 do F1.
Belgičan, jenž dominuje letošnímu šampionátu GP2, je členem mládežnického programu McLarenu od roku 2013, kdy bojoval o titul ve Formuli Renault 3.5 s Kevinem Magnussenem. Ten byl po roce závodění odsunut do role testovacího a rezervního pilota. Budoucnost obou mladíku je zatím nejistá.
"Já se hlavně cítím na Formuli 1 připravený. Ve své druhé sezóně v GP2 vedu šampionát. Hlavně se soustředím na to, abych vyhrál v GP2 tím nejlepším možným způsobem. Samozřejmě, že mým cílem je být příští rok v F1, usiluji o to již od svého raného věku. Stále je na to ale příliš brzy. Uvidíme, jak to dopadne," uvádí Vandoorne.
McLaren má však pod smlouvou dva zkušené jezdce: Fernando Alonso s ním letos podepsal tříletou smlouvu a po jeho boku závodí Jenson Button, o jehož nahrazení některým z mladíků se občas spekuluje.
"Stále pravidelně jednám s Ronem a Ericem o tom, co se stane, a o možnostech. Ale stále je příliš brzy na to, abychom něco uzavřeli a věděli, co se přihodí.
S McLarenem jsem teď už tři roky, v mé kariéře mě vždy plně podporovali. Po vítězství ve Formuli Renault jsem měl šanci se přidat k jejich programu pro mladé jezdce a doposud ničeho nelituji. Díky nim jsem závodil ve Světové sérii [Renault] a také závodím v GP2," pokračuje 23letý pilot.
"Bez nich bych neměl ani šanci jezdit a ukázat, co ve mně je. McLarenu důvěřuji. Uvidíme, k čemu dojde v budoucnosti. Myslím, že se o mě postarají," dodává Vandoorne.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.