Stoffel Vandoorne jedná s vedením McLarenu o své budoucnosti. Ve své kariéře by rád dosáhl dalšího pokroku, proto usiluje o přestup z GP2 do F1.
Belgičan, jenž dominuje letošnímu šampionátu GP2, je členem mládežnického programu McLarenu od roku 2013, kdy bojoval o titul ve Formuli Renault 3.5 s Kevinem Magnussenem. Ten byl po roce závodění odsunut do role testovacího a rezervního pilota. Budoucnost obou mladíku je zatím nejistá.
"Já se hlavně cítím na Formuli 1 připravený. Ve své druhé sezóně v GP2 vedu šampionát. Hlavně se soustředím na to, abych vyhrál v GP2 tím nejlepším možným způsobem. Samozřejmě, že mým cílem je být příští rok v F1, usiluji o to již od svého raného věku. Stále je na to ale příliš brzy. Uvidíme, jak to dopadne," uvádí Vandoorne.
McLaren má však pod smlouvou dva zkušené jezdce: Fernando Alonso s ním letos podepsal tříletou smlouvu a po jeho boku závodí Jenson Button, o jehož nahrazení některým z mladíků se občas spekuluje.
"Stále pravidelně jednám s Ronem a Ericem o tom, co se stane, a o možnostech. Ale stále je příliš brzy na to, abychom něco uzavřeli a věděli, co se přihodí.
S McLarenem jsem teď už tři roky, v mé kariéře mě vždy plně podporovali. Po vítězství ve Formuli Renault jsem měl šanci se přidat k jejich programu pro mladé jezdce a doposud ničeho nelituji. Díky nim jsem závodil ve Světové sérii [Renault] a také závodím v GP2," pokračuje 23letý pilot.
"Bez nich bych neměl ani šanci jezdit a ukázat, co ve mně je. McLarenu důvěřuji. Uvidíme, k čemu dojde v budoucnosti. Myslím, že se o mě postarají," dodává Vandoorne.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.