Testovací pilot McLarenu Stoffel Vandoorne na Londýnském festivalu motorsportu v úterý prozradil, že se britský tým netrápí jen s pohonnou jednotkou, ale že ani šasi není stále tam, kde by mělo být.
Mladý Belgičan, který si letošní monopost MP4-30 poháněný Hondou vyzkoušel minulý týden při testech v Rakousku, hodnotí konkurenceschopnost svého týmu: "Všichni ví, že se musí zlepšit celý balík. A my tvrdě pracujeme na tom, abychom toho v blízké budoucnosti dosáhli."
"Samozřejmě, že auto ještě není tam, kde bychom chtěli, aby bylo, to je v této chvíli celkem jasné. Je třeba na něm zapracovat, uvědomujeme si to. Víme, kterým směrem se potřebujeme ubírat," pokračuje Vandoorne, jenž s letošním monopostem minulé úterý po deštivém dopoledni urazil celkem 329 km.
Ohledně další budoucnosti je pozitivní: "Myslím, že momentálně jde o docela dobrý základ. Podle mě má balík velký potenciál a celý tým to ví. Proto se všichni drží při zemi a pracují co nejtvrději na tom, aby ho zrychlili. Všichni věří, že tento balík bude v budoucnu znovu vítězit. Kdy to bude, to zatím nevíme. Snad k tomu dojde dříve než později."
Eric Boullier pro F1news.cz při rozhovoru v Rakousku prozradil, že by McLaren mohl mít do konce roku druhé nejlepší šasi. Jak na tom MP4-30 v tuto chvíli je, to si Vandoorne netroufá odhadnout: "Nemám tolik zkušeností, abych něco mohl opravdu porovnávat, jezdil jsem jen s McLarenem minulý rok a letos, takže je těžké ho s něčím srovnávat."
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.