Monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 by si přál obrovskou změnu ve velikosti kol. Nechce se upínat jen na rozměr 18".
Pirelli s Michelinem bojuje o novou smlouvu s F1 od sezóny 2017, přičemž se obě společnosti snaží Mezinárodní automobilovou federaci přesvědčit o tom, že mají ten správný technický i sportovní přístup k budoucnosti vrcholového odvětví motorsportu. Michelin svůj vstup podmiňuje přechodem na 18" kola, Pirelli se na tento rozměr ale nechce vázat.
"Abych byl upřímný, tak touha k přechodu na 18" či něco jiného vychází z externích faktorů. Týmy ale velmi konzistentně prohlašují, že chtějí zůstat u 13" - a na to se můžete dívat ze dvou stran," uvádí pro Autosport Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
"Mohl bych zde sedět a říci, že 18" není vůbec relevantních, mám-li být upřímný, protože tohle nasazujeme na naše standardní vozy. Pokud ve skutečnosti chcete udělat něco dramatického, pak byste přistoupili minimálně k 19", ale spíše k 20" či 21", protože tohle je v těchto dnech špičkou mezi [silničními] vozy," vysvětluje Hembery.
"Pokud byste to měli udělat, pak vám jde o velký skok. Většina okruhového závodění se již odehrává na 18" pneumatikách, 18" tedy není tak jedinečných. Někteří by mohli argumentovat tím, že 13" vyniká - a existuje hodně lidí a fanoušků, kteří to tvrdí. My víme, že výroba 18, 19 či 13" obsahuje stejné množství technologických a technických požadavků, takže to je vcelku irelevantní," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Větší shoda než u průměru kol panuje u šířky pneumatik. Ta se má od sezóny 2017 zvýšit z 375 mm na 420 mm u zadních pneumatik - tak jako tomu bylo v roce 1992.
"Jedinou oblasti, kde se zdá, že všichni v podstatě souhlasí, jsou širší zadní pneumatiky, což vypadá velmi pozoruhodně, pokud se na auto podíváte. Nezpůsobí, že začne vynikat. Jde o velmi velkou viditelnou změnu, která vyniká, a lidé se podívají a řeknou: 'Jé, to je pneumatika!' I 18", se kterými jsme jezdili v Monaku, vypadalo jinak spíše než 'Wau,' ale širší pneumatiky mají ten překvapující faktor," dodává Hembery.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.