Monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 by si přál obrovskou změnu ve velikosti kol. Nechce se upínat jen na rozměr 18".
Pirelli s Michelinem bojuje o novou smlouvu s F1 od sezóny 2017, přičemž se obě společnosti snaží Mezinárodní automobilovou federaci přesvědčit o tom, že mají ten správný technický i sportovní přístup k budoucnosti vrcholového odvětví motorsportu. Michelin svůj vstup podmiňuje přechodem na 18" kola, Pirelli se na tento rozměr ale nechce vázat.
"Abych byl upřímný, tak touha k přechodu na 18" či něco jiného vychází z externích faktorů. Týmy ale velmi konzistentně prohlašují, že chtějí zůstat u 13" - a na to se můžete dívat ze dvou stran," uvádí pro Autosport Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
"Mohl bych zde sedět a říci, že 18" není vůbec relevantních, mám-li být upřímný, protože tohle nasazujeme na naše standardní vozy. Pokud ve skutečnosti chcete udělat něco dramatického, pak byste přistoupili minimálně k 19", ale spíše k 20" či 21", protože tohle je v těchto dnech špičkou mezi [silničními] vozy," vysvětluje Hembery.
"Pokud byste to měli udělat, pak vám jde o velký skok. Většina okruhového závodění se již odehrává na 18" pneumatikách, 18" tedy není tak jedinečných. Někteří by mohli argumentovat tím, že 13" vyniká - a existuje hodně lidí a fanoušků, kteří to tvrdí. My víme, že výroba 18, 19 či 13" obsahuje stejné množství technologických a technických požadavků, takže to je vcelku irelevantní," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Větší shoda než u průměru kol panuje u šířky pneumatik. Ta se má od sezóny 2017 zvýšit z 375 mm na 420 mm u zadních pneumatik - tak jako tomu bylo v roce 1992.
"Jedinou oblasti, kde se zdá, že všichni v podstatě souhlasí, jsou širší zadní pneumatiky, což vypadá velmi pozoruhodně, pokud se na auto podíváte. Nezpůsobí, že začne vynikat. Jde o velmi velkou viditelnou změnu, která vyniká, a lidé se podívají a řeknou: 'Jé, to je pneumatika!' I 18", se kterými jsme jezdili v Monaku, vypadalo jinak spíše než 'Wau,' ale širší pneumatiky mají ten překvapující faktor," dodává Hembery.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.