Podle bývalého pilota Davida Coultharda nastal čas, aby se Ferrari poohlédlo po jiném jezdci, který by nahradil Kimiho Räikkönena. Jeho čas v F1 totiž podle něj již vypršel. Koho by italské stáji na jeho místo doporučil?
Finovi na konci sezóny vyprší smlouva a podle Ferrari je stále příliš brzy na její prodloužení. Šéf Maurizio Arrivabene chce vidět zlepšení mistra světa z roku 2007 a výsledky před případnou dohodou.
Räikkönen v posledních dvou závodních víkendech v Kanadě a v Rakousku neprožíval zrovna ty nejlepší okamžiky. Podle Coultharda by se Ferrari už mělo podívat po nějakém perspektivním mladíkovi.
"Myslím, že nastal čas na změnu. Nemám vůbec nic proti Kimimu, ale vzhledem k tomu, že jsem to osobně sám zažil, tak můžu říct, že v kariéře nastává bod, kdy se přestáváte zlepšovat. Stalo se to mně v mé kariéře. Nikdy jsem nebyl tím nejlepším jezdcem, ale ke konci se dostáváte do okamžiku, kdy rozhodně ztrácíte ostrost," popisuje skotský pilot pro Autosport.
"Pokud teď Kimi příští závod vyhraje, všichni budeme hodně nadšeni, protože to potřebujeme. Ale Vettel přišel a okamžitě se [u Ferrari] zabydlel. Když tam byl [Kimi] s Alonsem, Alonso byl lepším. Fakta jsou taková, že v posledních letech - bez ohledu na smůlu nebo něco jiného - nepředváděl výkony na takové úrovni, jako dříve ve své kariéře," myslí si Coulthard.
Kdo by podle něj byl vhodným kandidátem na místo Räikkönena u Ferrari? "Otázkou je, zda Kimi představuje za peníze pro Ferrari lepší hodnotu než, řekněme, Hülkenberg nebo Bottas - jednoho z těchto mladých kluků, kteří jsou na vzestupu."
"Kdybych byl na místě Ferrari, vážně bych se poohlížel po tom, kdo by Kimiho mohl nahradit. Z marketingového pohledu je jednou věcí to, co přináší, ale nakonec nejlepším marketingem je vítěz.
Bottas má smlouvu s Williamsem, ale samozřejmě všechno má svou cenu a Ferrari si tuto možnost může dovolit zaplatit. Myslím, že Hülkenberg si šanci ve špičkovém autě zaslouží. Ve své kariéře vyhrál všechno a OK, v Le Mans to nebyly pouze jeho ruce, ale je to hezký příběh, který nám připomíná, že je vítězným pilotem. Musím věřit, že za tu šanci stojí," dodává Coulthard.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.