Podle bývalého pilota Davida Coultharda nastal čas, aby se Ferrari poohlédlo po jiném jezdci, který by nahradil Kimiho Räikkönena. Jeho čas v F1 totiž podle něj již vypršel. Koho by italské stáji na jeho místo doporučil?
Finovi na konci sezóny vyprší smlouva a podle Ferrari je stále příliš brzy na její prodloužení. Šéf Maurizio Arrivabene chce vidět zlepšení mistra světa z roku 2007 a výsledky před případnou dohodou.
Räikkönen v posledních dvou závodních víkendech v Kanadě a v Rakousku neprožíval zrovna ty nejlepší okamžiky. Podle Coultharda by se Ferrari už mělo podívat po nějakém perspektivním mladíkovi.
"Myslím, že nastal čas na změnu. Nemám vůbec nic proti Kimimu, ale vzhledem k tomu, že jsem to osobně sám zažil, tak můžu říct, že v kariéře nastává bod, kdy se přestáváte zlepšovat. Stalo se to mně v mé kariéře. Nikdy jsem nebyl tím nejlepším jezdcem, ale ke konci se dostáváte do okamžiku, kdy rozhodně ztrácíte ostrost," popisuje skotský pilot pro Autosport.
"Pokud teď Kimi příští závod vyhraje, všichni budeme hodně nadšeni, protože to potřebujeme. Ale Vettel přišel a okamžitě se [u Ferrari] zabydlel. Když tam byl [Kimi] s Alonsem, Alonso byl lepším. Fakta jsou taková, že v posledních letech - bez ohledu na smůlu nebo něco jiného - nepředváděl výkony na takové úrovni, jako dříve ve své kariéře," myslí si Coulthard.
Kdo by podle něj byl vhodným kandidátem na místo Räikkönena u Ferrari? "Otázkou je, zda Kimi představuje za peníze pro Ferrari lepší hodnotu než, řekněme, Hülkenberg nebo Bottas - jednoho z těchto mladých kluků, kteří jsou na vzestupu."
"Kdybych byl na místě Ferrari, vážně bych se poohlížel po tom, kdo by Kimiho mohl nahradit. Z marketingového pohledu je jednou věcí to, co přináší, ale nakonec nejlepším marketingem je vítěz.
Bottas má smlouvu s Williamsem, ale samozřejmě všechno má svou cenu a Ferrari si tuto možnost může dovolit zaplatit. Myslím, že Hülkenberg si šanci ve špičkovém autě zaslouží. Ve své kariéře vyhrál všechno a OK, v Le Mans to nebyly pouze jeho ruce, ale je to hezký příběh, který nám připomíná, že je vítězným pilotem. Musím věřit, že za tu šanci stojí," dodává Coulthard.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.