Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vyzývá k ukončení neustálé kritiky Formule 1. Podle něj totiž zbytečně poškozuje šampionát.
Někteří lidé si stěžují, že piloti příliš šetří palivem či pneumatikami, že se jsou vozy příliš jednoduché na ovládání, a své k tomu přidává i Red Bull, který hrozí odchodem. Podle Wolffa je ale F1 ve své podstatě dobrým sportem, jeho účastníci by ho však měli spíše propagovat než otevřeně kritizovat.
"Kdybych měl smeknout svůj klobouk Mercedes a podívat se na to, co můžeme nabídnout, pak si myslím, že se jedná o dobrou podívanou. Je to dobré, že jeden týmy vyhrává celkem pravidelně? Možná ne, ale to jsme vídávali také v minulosti," cituje sportovního ředitele Mercedesu Autosport.
Máme povinnost nehovořit o Formuli 1 špatně. My všichni jsme jejími vyslanci. Tím, že si neustále vybíráme negativa, se dostáváme do spirály negativní kontroverze. Nemyslím si, že to je pro Formuli 1 dobré.
Přečetl jsem si v posledních dnech několik článků, které jsou opravdu nesmyslné, když ji srovnávají s Formulí E. Já bych tam ani nešel. Máme povinnost vůči F1. Je to jen můj osobní názor," dodává Wolff.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.