Šéf týmu Red Bull Racing, Christian Horner, teď utnul veškeré spekulace, které se poslední dobou vyrojily, týkající se jeho možného konce ve funkci šéfa týmu Red Bull Racing.
V uplynulých týdnech se vyrojily spekulace, dle kterých se měla pod šéfem Red Bullu, Christianem Hornerem, houpat židle. Tyto spekulace navazovaly na zvěsti o možném konci samotného Red Bullu ve Formuli 1. Vše vyvrcholilo ve Spielbergu minulý víkend, kdy měl Hornerovi zavolat šéf jednoho z ostatních týmů a vyjádřit se ve smyslu, že lituje jeho konce ve funkci.
"To je opravdu totální hloupost. Opravdu nemívám bezesné noci a nelámu si tím hlavu, protože to jedoduše není pravda," řekl tehdy Christian Horner pro britskou 'Sky Sports'. Dle některých zdrojů měl post šéfa týmu Red Bull Racing zaujmout Gerhard Berger. Rakušan byl během GP Rakouska v boxu týmu viděn v týmové bundě a seděl dokonce na boxové zídce. Ovšem Berger to dělal častěji a jak známo, v minulosti býval spolumajitelem týmu Toro Rosso.
Aby Horner vzal vítr z plachet všem těmto spekulacím, tak teď oznámil, že jeho smlouva u Red Bullu byla předčasně prodloužena. To, že majitel týmu, Dietrich Mateschitz, není s výsledky spokojen, je jasné všem. "Proto je ale také mým cílem přivést tým zpět tam, kde jsme stáli před asi 18 měsíci. Proto jsem také prodloužil svůj aktuální kontrakt s Red Bullem."
"Můj vztah s Dietrichech je velmi dobrý. Na všechny ty zvěsti jsem neplýtval svoji energií. Jednou slyšel kolega z jiného týmu a z toho pak vznikne taková zpráva. Je to také problém internetu. Před dvěma týdny měl být tým ještě přejímán Berniem [Ecclestonem], tento týden tým opouštím já a příští týden budu možná závodit v autě."
Red Bull letos nasbíral zatím jen 55 bodů a je tak mezi konstruktéry až na čtvrtém místě za dominantním Mercedesem, Ferrari a Williamsem. Nejlepším výsledkem týmu je čtvrté místo Daniila Kvjata z Monaka. To je pro Mateschitze málo. "Myslím, že pro nás jako tým je důležité, odvádět tu nejlepší práci, kterou můžeme. Pokud pak získáme o něco větší výkon z motoru, budeme z toho moci profitovat," říká Horner.
To je přesně to, co tým i letos trápí asi nejvíc - chybějící výkon pohonné jednotky Renault. "Koncentrujeme se na vývoj auta, abychom z něj dostali maximum. Ale to děláme pořád. I přesto mám od Silverstone velká očekávání, protože tam to není tak moc jako například v Kanadě nebo v Rakousku o motoru. V Maďarsku hraje výkon ještě menší roli. Budeme prostě tvrdě pracovat a doufat, že pro nás Renault bude mit v druhé polovině sezony lepší paket," zakončil 41 letý Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.