Šéf týmu Red Bull Racing, Christian Horner, teď utnul veškeré spekulace, které se poslední dobou vyrojily, týkající se jeho možného konce ve funkci šéfa týmu Red Bull Racing.
V uplynulých týdnech se vyrojily spekulace, dle kterých se měla pod šéfem Red Bullu, Christianem Hornerem, houpat židle. Tyto spekulace navazovaly na zvěsti o možném konci samotného Red Bullu ve Formuli 1. Vše vyvrcholilo ve Spielbergu minulý víkend, kdy měl Hornerovi zavolat šéf jednoho z ostatních týmů a vyjádřit se ve smyslu, že lituje jeho konce ve funkci.
"To je opravdu totální hloupost. Opravdu nemívám bezesné noci a nelámu si tím hlavu, protože to jedoduše není pravda," řekl tehdy Christian Horner pro britskou 'Sky Sports'. Dle některých zdrojů měl post šéfa týmu Red Bull Racing zaujmout Gerhard Berger. Rakušan byl během GP Rakouska v boxu týmu viděn v týmové bundě a seděl dokonce na boxové zídce. Ovšem Berger to dělal častěji a jak známo, v minulosti býval spolumajitelem týmu Toro Rosso.
Aby Horner vzal vítr z plachet všem těmto spekulacím, tak teď oznámil, že jeho smlouva u Red Bullu byla předčasně prodloužena. To, že majitel týmu, Dietrich Mateschitz, není s výsledky spokojen, je jasné všem. "Proto je ale také mým cílem přivést tým zpět tam, kde jsme stáli před asi 18 měsíci. Proto jsem také prodloužil svůj aktuální kontrakt s Red Bullem."
"Můj vztah s Dietrichech je velmi dobrý. Na všechny ty zvěsti jsem neplýtval svoji energií. Jednou slyšel kolega z jiného týmu a z toho pak vznikne taková zpráva. Je to také problém internetu. Před dvěma týdny měl být tým ještě přejímán Berniem [Ecclestonem], tento týden tým opouštím já a příští týden budu možná závodit v autě."
Red Bull letos nasbíral zatím jen 55 bodů a je tak mezi konstruktéry až na čtvrtém místě za dominantním Mercedesem, Ferrari a Williamsem. Nejlepším výsledkem týmu je čtvrté místo Daniila Kvjata z Monaka. To je pro Mateschitze málo. "Myslím, že pro nás jako tým je důležité, odvádět tu nejlepší práci, kterou můžeme. Pokud pak získáme o něco větší výkon z motoru, budeme z toho moci profitovat," říká Horner.
To je přesně to, co tým i letos trápí asi nejvíc - chybějící výkon pohonné jednotky Renault. "Koncentrujeme se na vývoj auta, abychom z něj dostali maximum. Ale to děláme pořád. I přesto mám od Silverstone velká očekávání, protože tam to není tak moc jako například v Kanadě nebo v Rakousku o motoru. V Maďarsku hraje výkon ještě menší roli. Budeme prostě tvrdě pracovat a doufat, že pro nás Renault bude mit v druhé polovině sezony lepší paket," zakončil 41 letý Horner.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.