Dneska se jel závěrečný závod Formule E v ulicích Londýna a rozhodně to byl povedený závod, který nakonec znamenal titul pro bývalého pilota F1, Nelsona Piqueta Jr., závod vyhrál domácí Sam Bird.
Před tímto závodem se jel na uzoučkém okruhu v Londýně, kde se téměř nedá předjíždět, ještě jeden závod. Ten vyhrál s přehledem Sébastien Buemi, taktéž bývalý pilot F1, jenž stáhl náskok vedoucího Nelsona Piqueta na 5 bodů. Třetí v šampionátu si stále udržoval Lucas di Grassi s odstupem 13 bodů na prvního Piqueta.
Problém pro Piqueta ale nastal v kvalifikaci, která je rozdělena na 4 skupiny po 5 jezdcích a právě jeho skupinu ovlivnil déšť, což pro něj znamenalo až 16. místo na startu. Buemimu se kvalifikace taktéž moc nepovedla, což pro něj znamenalo 6. pozici na startu, což by mu zajišťovalo titul. Bodování je stejné jako v F1, ale dávají se 3 body za pole position a 2 body za nejrychlejší kolo.
Po startu se Nelson Piquet dostal na 11. místo za svého týmového kolegu, Buemi si polepšil na 5. pozici. Poté již vše hrálo Piquetovi do karet. Jezdec mezi ním a Buemim narazil do svodidel, což vyústilo v safety car, po něm ho pustil týmový kolega před sebe, což znamenalo 9. místo. Zároveň Buemi udělal chybu, která pro něj znamenala ztrátu jedné pozice, takže byl 6. To znamenalo, že Buemi stále vede šampionát o jediný bod.
Ale to netrvalo dlouho, Piquet si pro sebe urval 8. pozici na okruhu, kde se moc nedá předjíždět. Buemi měl několik kol před cílem pouze dvě možnosti, zajet nejrychlejší kolo nebo předjet Bruna Sennu, krajana a dobrého přítele Piqueta, což se také nenápadně mohlo projevit na urputném bránění.
Poslední kolo je kapitola sama o sobě, Buemi se v poslední šikaně okruhu pokusil předjet Sennu, který se pokoušel předjet jezdce před sebou, všichni tři se dotkli, a i když to vypadalo, že někdo z nich skončí ve zdi, nakonec všichni pokračovali v neměněném pořadí do cíle, což znamenalo titul pto Piqueta Jr., zároveň se vedla bitva o první místo. V ní byl Sarrazin se skoro nulovým náskokem na dotírajícího Sama Birda, domácího pilota, který s větším množstvím elektřiny útočil, kde se jen dalo. Žádný z útoků mu nevyšel, ale protože příliš tlačil, donutil Sarrazin, aby využil více energie, než bylo dovoleno, což pro něj znamenalo penalizaci a ztrátu prvního místa.
Titul mezi jezdci tedy získal Nelson Piquet Jr., zatímco mezi týmy vyhrál e.dams Renault s jezdci Sébastienem Buemim a Nicolasem Prostem, synem Alaina Prosta, který tento tým vede.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.