Dneska se jel závěrečný závod Formule E v ulicích Londýna a rozhodně to byl povedený závod, který nakonec znamenal titul pro bývalého pilota F1, Nelsona Piqueta Jr., závod vyhrál domácí Sam Bird.
Před tímto závodem se jel na uzoučkém okruhu v Londýně, kde se téměř nedá předjíždět, ještě jeden závod. Ten vyhrál s přehledem Sébastien Buemi, taktéž bývalý pilot F1, jenž stáhl náskok vedoucího Nelsona Piqueta na 5 bodů. Třetí v šampionátu si stále udržoval Lucas di Grassi s odstupem 13 bodů na prvního Piqueta.
Problém pro Piqueta ale nastal v kvalifikaci, která je rozdělena na 4 skupiny po 5 jezdcích a právě jeho skupinu ovlivnil déšť, což pro něj znamenalo až 16. místo na startu. Buemimu se kvalifikace taktéž moc nepovedla, což pro něj znamenalo 6. pozici na startu, což by mu zajišťovalo titul. Bodování je stejné jako v F1, ale dávají se 3 body za pole position a 2 body za nejrychlejší kolo.
Po startu se Nelson Piquet dostal na 11. místo za svého týmového kolegu, Buemi si polepšil na 5. pozici. Poté již vše hrálo Piquetovi do karet. Jezdec mezi ním a Buemim narazil do svodidel, což vyústilo v safety car, po něm ho pustil týmový kolega před sebe, což znamenalo 9. místo. Zároveň Buemi udělal chybu, která pro něj znamenala ztrátu jedné pozice, takže byl 6. To znamenalo, že Buemi stále vede šampionát o jediný bod.
Ale to netrvalo dlouho, Piquet si pro sebe urval 8. pozici na okruhu, kde se moc nedá předjíždět. Buemi měl několik kol před cílem pouze dvě možnosti, zajet nejrychlejší kolo nebo předjet Bruna Sennu, krajana a dobrého přítele Piqueta, což se také nenápadně mohlo projevit na urputném bránění.
Poslední kolo je kapitola sama o sobě, Buemi se v poslední šikaně okruhu pokusil předjet Sennu, který se pokoušel předjet jezdce před sebou, všichni tři se dotkli, a i když to vypadalo, že někdo z nich skončí ve zdi, nakonec všichni pokračovali v neměněném pořadí do cíle, což znamenalo titul pto Piqueta Jr., zároveň se vedla bitva o první místo. V ní byl Sarrazin se skoro nulovým náskokem na dotírajícího Sama Birda, domácího pilota, který s větším množstvím elektřiny útočil, kde se jen dalo. Žádný z útoků mu nevyšel, ale protože příliš tlačil, donutil Sarrazin, aby využil více energie, než bylo dovoleno, což pro něj znamenalo penalizaci a ztrátu prvního místa.
Titul mezi jezdci tedy získal Nelson Piquet Jr., zatímco mezi týmy vyhrál e.dams Renault s jezdci Sébastienem Buemim a Nicolasem Prostem, synem Alaina Prosta, který tento tým vede.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.