Pastor Maldonado připustil, že ten velkolepý moment na cílové rovince, zatímco doháněl Maxe Verstappena ve Velké ceně Rakouska, byl "děsivý" a řekl, že to bylo vyvoláno ztrátou přítlaku, protože jeho DRS bylo otevřené.
Verstappen zkřížil pilotovi Lotusu cestu, ale Maldonado se udržel v závěsu, takže poté Verstappena předjel a závod dokončil před ním na sedmém místě.
"Bylo to trochu děsivé. Stalo se to před brzdným bodem, takže se mi podařilo zase získat kontrolu nad autem tím nejlepším způsobem. Mel jsem otevřené DRS, což situaci ještě ztížilo. Následovat auto na konci cílové rovinky v Rakousku je vždycky ošemetné, je to rychlá trať a je velmi snadné ztratit nad vozem kontrolu. Snažil jsem se udělat to nejlepší, byl jsem rychlejší než on a navíc dělal spoustu chyb. Prostě jsem jel za ním a čekal na správnou chvíli," řekl Maldonado pro Motorsport.com.
To ale nebyly Maldonadovy jediné útrapy během víkendu, první problémy už měl, když se chtěl odlepit od startu.
"Málem jsem zastavil, zapnul se anti-stall systém. Myslím si, že to byl problém spojky. Navíc byly při tomto víkendu zakázány cvičné starty z boxové uličky a v sobotu pršelo, myslím, že kvůli tomu jsme měli problém.
Ztratil jsem tři místa a bylo hodně těžké dostat se zpátky. To trošku ovlivnilo náš celkový výsledek, protože z hlediska strategie jsme očekávali pátou nebo šestou pozici. To bylo možné," dodal Maldonado.
Po katastrofálním startu sezóny muž z Venezuely skončil sedmý v posledních dvou závodech.
"Jsou to dobré body pro tým a dobré body pro mě. Doufám v to, aby to jen pokračovalo. Myslím si, že můžeme předstihnout Force Indii. Tento závod se stalo, co se stalo, ale byli jsme přes víkend celkem solidní. Potřebujeme jen udržet soustředění a pořádně na to přitlačit, ať je tým šťastný," zakončil.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.