Pastor Maldonado připustil, že ten velkolepý moment na cílové rovince, zatímco doháněl Maxe Verstappena ve Velké ceně Rakouska, byl "děsivý" a řekl, že to bylo vyvoláno ztrátou přítlaku, protože jeho DRS bylo otevřené.
Verstappen zkřížil pilotovi Lotusu cestu, ale Maldonado se udržel v závěsu, takže poté Verstappena předjel a závod dokončil před ním na sedmém místě.
"Bylo to trochu děsivé. Stalo se to před brzdným bodem, takže se mi podařilo zase získat kontrolu nad autem tím nejlepším způsobem. Mel jsem otevřené DRS, což situaci ještě ztížilo. Následovat auto na konci cílové rovinky v Rakousku je vždycky ošemetné, je to rychlá trať a je velmi snadné ztratit nad vozem kontrolu. Snažil jsem se udělat to nejlepší, byl jsem rychlejší než on a navíc dělal spoustu chyb. Prostě jsem jel za ním a čekal na správnou chvíli," řekl Maldonado pro Motorsport.com.
To ale nebyly Maldonadovy jediné útrapy během víkendu, první problémy už měl, když se chtěl odlepit od startu.
"Málem jsem zastavil, zapnul se anti-stall systém. Myslím si, že to byl problém spojky. Navíc byly při tomto víkendu zakázány cvičné starty z boxové uličky a v sobotu pršelo, myslím, že kvůli tomu jsme měli problém.
Ztratil jsem tři místa a bylo hodně těžké dostat se zpátky. To trošku ovlivnilo náš celkový výsledek, protože z hlediska strategie jsme očekávali pátou nebo šestou pozici. To bylo možné," dodal Maldonado.
Po katastrofálním startu sezóny muž z Venezuely skončil sedmý v posledních dvou závodech.
"Jsou to dobré body pro tým a dobré body pro mě. Doufám v to, aby to jen pokračovalo. Myslím si, že můžeme předstihnout Force Indii. Tento závod se stalo, co se stalo, ale byli jsme přes víkend celkem solidní. Potřebujeme jen udržet soustředění a pořádně na to přitlačit, ať je tým šťastný," zakončil.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.