Pastor Maldonado připustil, že ten velkolepý moment na cílové rovince, zatímco doháněl Maxe Verstappena ve Velké ceně Rakouska, byl "děsivý" a řekl, že to bylo vyvoláno ztrátou přítlaku, protože jeho DRS bylo otevřené.
Verstappen zkřížil pilotovi Lotusu cestu, ale Maldonado se udržel v závěsu, takže poté Verstappena předjel a závod dokončil před ním na sedmém místě.
"Bylo to trochu děsivé. Stalo se to před brzdným bodem, takže se mi podařilo zase získat kontrolu nad autem tím nejlepším způsobem. Mel jsem otevřené DRS, což situaci ještě ztížilo. Následovat auto na konci cílové rovinky v Rakousku je vždycky ošemetné, je to rychlá trať a je velmi snadné ztratit nad vozem kontrolu. Snažil jsem se udělat to nejlepší, byl jsem rychlejší než on a navíc dělal spoustu chyb. Prostě jsem jel za ním a čekal na správnou chvíli," řekl Maldonado pro Motorsport.com.
To ale nebyly Maldonadovy jediné útrapy během víkendu, první problémy už měl, když se chtěl odlepit od startu.
"Málem jsem zastavil, zapnul se anti-stall systém. Myslím si, že to byl problém spojky. Navíc byly při tomto víkendu zakázány cvičné starty z boxové uličky a v sobotu pršelo, myslím, že kvůli tomu jsme měli problém.
Ztratil jsem tři místa a bylo hodně těžké dostat se zpátky. To trošku ovlivnilo náš celkový výsledek, protože z hlediska strategie jsme očekávali pátou nebo šestou pozici. To bylo možné," dodal Maldonado.
Po katastrofálním startu sezóny muž z Venezuely skončil sedmý v posledních dvou závodech.
"Jsou to dobré body pro tým a dobré body pro mě. Doufám v to, aby to jen pokračovalo. Myslím si, že můžeme předstihnout Force Indii. Tento závod se stalo, co se stalo, ale byli jsme přes víkend celkem solidní. Potřebujeme jen udržet soustředění a pořádně na to přitlačit, ať je tým šťastný," zakončil.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.