Pastor Maldonado připustil, že ten velkolepý moment na cílové rovince, zatímco doháněl Maxe Verstappena ve Velké ceně Rakouska, byl "děsivý" a řekl, že to bylo vyvoláno ztrátou přítlaku, protože jeho DRS bylo otevřené.
Verstappen zkřížil pilotovi Lotusu cestu, ale Maldonado se udržel v závěsu, takže poté Verstappena předjel a závod dokončil před ním na sedmém místě.
"Bylo to trochu děsivé. Stalo se to před brzdným bodem, takže se mi podařilo zase získat kontrolu nad autem tím nejlepším způsobem. Mel jsem otevřené DRS, což situaci ještě ztížilo. Následovat auto na konci cílové rovinky v Rakousku je vždycky ošemetné, je to rychlá trať a je velmi snadné ztratit nad vozem kontrolu. Snažil jsem se udělat to nejlepší, byl jsem rychlejší než on a navíc dělal spoustu chyb. Prostě jsem jel za ním a čekal na správnou chvíli," řekl Maldonado pro Motorsport.com.
To ale nebyly Maldonadovy jediné útrapy během víkendu, první problémy už měl, když se chtěl odlepit od startu.
"Málem jsem zastavil, zapnul se anti-stall systém. Myslím si, že to byl problém spojky. Navíc byly při tomto víkendu zakázány cvičné starty z boxové uličky a v sobotu pršelo, myslím, že kvůli tomu jsme měli problém.
Ztratil jsem tři místa a bylo hodně těžké dostat se zpátky. To trošku ovlivnilo náš celkový výsledek, protože z hlediska strategie jsme očekávali pátou nebo šestou pozici. To bylo možné," dodal Maldonado.
Po katastrofálním startu sezóny muž z Venezuely skončil sedmý v posledních dvou závodech.
"Jsou to dobré body pro tým a dobré body pro mě. Doufám v to, aby to jen pokračovalo. Myslím si, že můžeme předstihnout Force Indii. Tento závod se stalo, co se stalo, ale byli jsme přes víkend celkem solidní. Potřebujeme jen udržet soustředění a pořádně na to přitlačit, ať je tým šťastný," zakončil.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.