Aktualizováno 24.6. v 7:20 - RAKOUSKO - SPEILBERG, 1. DEN; Záložní jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, vyhrál úvodní den testů. Antonio Fuoco s Ferrari havaroval, takže narušil testovací program Scuderie. Ježdění ovlivnil déšť - týmy se proto dohodly na mimořádném prodloužení testovacího dne.
1:11,005 min. je hodnota nejrychlejšího času prvního dne testů v Rakousku. Tento čas zajel tovární jezdec Mercedesu pro DTM a jeho záložní pilot pro F1, Pascal Wehrlein. O 0,187 s byl pomalejší Esteban Ocon s Lotusem.
Ráno, když testy začaly, tak pršelo. Jedinými, kdo zajely instalační kolo, byly Ferrari a McLaren. Oba jezdci měli nazuty pneumatiky do mokra. Poté trať zela prázdnotou - následně byly vyvěšeny dokonce na půl hodiny červené vlajky.
Očekávalo se, že bude pršet až do odpoledeních hodin, a tak se začalo debatovat o možném prodloužení testů o jeden den - exkluzivně jsme psali zde. Nakonec se ale týmy nedohodly.
Po obědě to byl znovu McLaren a Stoffel Vandoorne, který se jako první osmělil. Za ním vyrazilo na trať Ferrari a Antonio Fuoco a Toro Rosso v rukou Maxe Verstappena. Podmínky se rychle zlepšovaly, a tak brzy na řadu přišly přechodné pneumatiky a následně suchá směs.
Mladík Ferrari, Fuoco, poctivě kroužil na trati a vedl tabulku s ujetými kilometry, avšak tři hodiny před koncem (v 17:00 hod) havaroval. Dle našeho zdroje přímo na dráze došlo k chybě při podřazování do první zatáčky. Zablokovaná zadní kola poslala monopost vstříc obrubníku o který Ital zlomil přední křídlo. Auto se stalo neovladatelným a následoval náraz do zdi. Připravujeme fotofokumentaci z nehody.
I tak ale Antonio obsadil čtvrtou příčku, třetí byl závodní pilot Toro Rosso, který se svými 97 okruhy ujel nejvyšší vzdálenost. Asi hodinu před koncem znovu začalo lehce pršet, avšak šlo o krátkou přeháňku. Po ní na trať ještě vyrazili Ocon s Lotusem, Wolffová s Williamsem a Gasly s Red Bullem - časy však už nezlepšily.
Až velmi pozdě vyjel Sauber, který pro dnešek nasadil dalšího mladíka z juniorského programu Ferrari, Raffaele Marcielloa. Švýcarská stáj vyjela poprvé až tři hodiny před koncem testů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.