Aktualizováno 24.6. v 7:20 - RAKOUSKO - SPEILBERG, 1. DEN; Záložní jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, vyhrál úvodní den testů. Antonio Fuoco s Ferrari havaroval, takže narušil testovací program Scuderie. Ježdění ovlivnil déšť - týmy se proto dohodly na mimořádném prodloužení testovacího dne.
1:11,005 min. je hodnota nejrychlejšího času prvního dne testů v Rakousku. Tento čas zajel tovární jezdec Mercedesu pro DTM a jeho záložní pilot pro F1, Pascal Wehrlein. O 0,187 s byl pomalejší Esteban Ocon s Lotusem.
Ráno, když testy začaly, tak pršelo. Jedinými, kdo zajely instalační kolo, byly Ferrari a McLaren. Oba jezdci měli nazuty pneumatiky do mokra. Poté trať zela prázdnotou - následně byly vyvěšeny dokonce na půl hodiny červené vlajky.
Očekávalo se, že bude pršet až do odpoledeních hodin, a tak se začalo debatovat o možném prodloužení testů o jeden den - exkluzivně jsme psali zde. Nakonec se ale týmy nedohodly.
Po obědě to byl znovu McLaren a Stoffel Vandoorne, který se jako první osmělil. Za ním vyrazilo na trať Ferrari a Antonio Fuoco a Toro Rosso v rukou Maxe Verstappena. Podmínky se rychle zlepšovaly, a tak brzy na řadu přišly přechodné pneumatiky a následně suchá směs.
Mladík Ferrari, Fuoco, poctivě kroužil na trati a vedl tabulku s ujetými kilometry, avšak tři hodiny před koncem (v 17:00 hod) havaroval. Dle našeho zdroje přímo na dráze došlo k chybě při podřazování do první zatáčky. Zablokovaná zadní kola poslala monopost vstříc obrubníku o který Ital zlomil přední křídlo. Auto se stalo neovladatelným a následoval náraz do zdi. Připravujeme fotofokumentaci z nehody.
I tak ale Antonio obsadil čtvrtou příčku, třetí byl závodní pilot Toro Rosso, který se svými 97 okruhy ujel nejvyšší vzdálenost. Asi hodinu před koncem znovu začalo lehce pršet, avšak šlo o krátkou přeháňku. Po ní na trať ještě vyrazili Ocon s Lotusem, Wolffová s Williamsem a Gasly s Red Bullem - časy však už nezlepšily.
Až velmi pozdě vyjel Sauber, který pro dnešek nasadil dalšího mladíka z juniorského programu Ferrari, Raffaele Marcielloa. Švýcarská stáj vyjela poprvé až tři hodiny před koncem testů.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.