3. TRÉNINK , Spielberg - Třetí trénink na Velkou cenu Rakouska poznamenaný deštěm vyhrál Sebastian Vettel, za ním Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen. Alonsovi selhala technika.
V Rakousku je zatím stále zataženo a je zde 40% šance, že během posledního tréninku bude pršet.
A hned po vyvěšení zelených vlajek na trať míří řada vozů včetně Mercedesů a Ferrari, už po čtyřech minutách zajíždí Nico Rosberg první měření čas - 1:12,469s, Hamilton jej však překovává časem 1:11,131s.
Postupně si časy připisují i Maldonado, Pérez či Hülkenberg. Oba Mercedesy dále zlepšují své časy, po osmi minutách už Hamilton pokořil hranici 1:11s. Chvíli poté jej následuje i jeho týmový kolega. Pérez hlásí týmu, že začíná pršet.
Pořadí po deseti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Sainz, Verstappen, Ericsson, Alonso.
Obul se do toho Vettel na měkké sadě pneumatik, časem 1:09,994 se ujímá vedení. Pérez zajíždí do boxů, v zatáčce č.10 utrpěl defekt a vyjel tak mimo trať. Hrozba deště znamená, že kvalifikační kola na super měkkých sadách začínají dříve.
Oba Mercedesy se zlepšují, Vettel ale stále ve vedení. Hamilton dostává hodiny, zatímco Grosjean hlásí potíže s vozem a míří k mechanikům, kteří zatím nevědí příčinu. Kimi Räikkönen zajíždí čas 1:10,177s. Dalším v pořadí je poté Felipe Massa.
Mraky se stále stahují, Sauber hlásí, že Ericssonovi vymění sadu pneumatik, aby mohl zajet simulaci kvalifikace. Ricciardo a Nasr jsou zatím jedinými, kdo ještě ani po dvaceti pěti minutách nezajeli měřený čas. Alonso vyjíždí na super měkké sadě. Grosjean hlásí potíže s převodovkou. Alonsův McLaren zastavil na cílové rovince. Trénink je pozastaven červenou vlajkou.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Rosberg, Massa, Bottas, Verstappen, Maldonado, Grosjean.
Nasr i Ricciardo zajeli svá měřená kola, jsou na 16 a 17 místě.
A vydatně prší! Po pěti minutách je trénink opět odstartován, řada pilotů si na měkkčí sadě vyzkoušela kolo, ale zajeli zpět do boxů. Trať je prázdná nikdo se na mokrou trať příliš nežene. Pochopitelně si nikdo nechce před kvalifikací poškodit vůz.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku a za všechny tréninky celkem
Zbývá dvacet minut a ticho nad okruhem přerušuje Hülkenberg, vítěz LeMans. "Ježíši, tam to klouže, vůbec žádná přilnavost," komentuje jízdu na přechodných pneumatikách. Ale žádá přezutí na pneumatiky do deště, aby mohl najet další kilometry. Zatím je však v boxech. Na trať míří Sainz a Vettel. Ferrari na přechodných, Sauber s modrými pruhy do deště.
Přidává se k nim i Verstappen, Sainz dostal hodiny a v zatáčce č. 3 vyjel mimo trať, Vettelovi se to podařilo v zatáčce č. 2. Objevují se žluté vlajky. Zbývá pár minut, auta velmi kloužou a na trati se už objevilo 12 vozů. Časy už se však pochopitelně nemění. A trénink za deště končí.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.