3. TRÉNINK , Spielberg - Třetí trénink na Velkou cenu Rakouska poznamenaný deštěm vyhrál Sebastian Vettel, za ním Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen. Alonsovi selhala technika.
V Rakousku je zatím stále zataženo a je zde 40% šance, že během posledního tréninku bude pršet.
A hned po vyvěšení zelených vlajek na trať míří řada vozů včetně Mercedesů a Ferrari, už po čtyřech minutách zajíždí Nico Rosberg první měření čas - 1:12,469s, Hamilton jej však překovává časem 1:11,131s.
Postupně si časy připisují i Maldonado, Pérez či Hülkenberg. Oba Mercedesy dále zlepšují své časy, po osmi minutách už Hamilton pokořil hranici 1:11s. Chvíli poté jej následuje i jeho týmový kolega. Pérez hlásí týmu, že začíná pršet.
Pořadí po deseti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Sainz, Verstappen, Ericsson, Alonso.
Obul se do toho Vettel na měkké sadě pneumatik, časem 1:09,994 se ujímá vedení. Pérez zajíždí do boxů, v zatáčce č.10 utrpěl defekt a vyjel tak mimo trať. Hrozba deště znamená, že kvalifikační kola na super měkkých sadách začínají dříve.
Oba Mercedesy se zlepšují, Vettel ale stále ve vedení. Hamilton dostává hodiny, zatímco Grosjean hlásí potíže s vozem a míří k mechanikům, kteří zatím nevědí příčinu. Kimi Räikkönen zajíždí čas 1:10,177s. Dalším v pořadí je poté Felipe Massa.
Mraky se stále stahují, Sauber hlásí, že Ericssonovi vymění sadu pneumatik, aby mohl zajet simulaci kvalifikace. Ricciardo a Nasr jsou zatím jedinými, kdo ještě ani po dvaceti pěti minutách nezajeli měřený čas. Alonso vyjíždí na super měkké sadě. Grosjean hlásí potíže s převodovkou. Alonsův McLaren zastavil na cílové rovince. Trénink je pozastaven červenou vlajkou.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Rosberg, Massa, Bottas, Verstappen, Maldonado, Grosjean.
Nasr i Ricciardo zajeli svá měřená kola, jsou na 16 a 17 místě.
A vydatně prší! Po pěti minutách je trénink opět odstartován, řada pilotů si na měkkčí sadě vyzkoušela kolo, ale zajeli zpět do boxů. Trať je prázdná nikdo se na mokrou trať příliš nežene. Pochopitelně si nikdo nechce před kvalifikací poškodit vůz.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku a za všechny tréninky celkem
Zbývá dvacet minut a ticho nad okruhem přerušuje Hülkenberg, vítěz LeMans. "Ježíši, tam to klouže, vůbec žádná přilnavost," komentuje jízdu na přechodných pneumatikách. Ale žádá přezutí na pneumatiky do deště, aby mohl najet další kilometry. Zatím je však v boxech. Na trať míří Sainz a Vettel. Ferrari na přechodných, Sauber s modrými pruhy do deště.
Přidává se k nim i Verstappen, Sainz dostal hodiny a v zatáčce č. 3 vyjel mimo trať, Vettelovi se to podařilo v zatáčce č. 2. Objevují se žluté vlajky. Zbývá pár minut, auta velmi kloužou a na trati se už objevilo 12 vozů. Časy už se však pochopitelně nemění. A trénink za deště končí.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.