3. TRÉNINK , Spielberg - Třetí trénink na Velkou cenu Rakouska poznamenaný deštěm vyhrál Sebastian Vettel, za ním Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen. Alonsovi selhala technika.
V Rakousku je zatím stále zataženo a je zde 40% šance, že během posledního tréninku bude pršet.
A hned po vyvěšení zelených vlajek na trať míří řada vozů včetně Mercedesů a Ferrari, už po čtyřech minutách zajíždí Nico Rosberg první měření čas - 1:12,469s, Hamilton jej však překovává časem 1:11,131s.
Postupně si časy připisují i Maldonado, Pérez či Hülkenberg. Oba Mercedesy dále zlepšují své časy, po osmi minutách už Hamilton pokořil hranici 1:11s. Chvíli poté jej následuje i jeho týmový kolega. Pérez hlásí týmu, že začíná pršet.
Pořadí po deseti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Sainz, Verstappen, Ericsson, Alonso.
Obul se do toho Vettel na měkké sadě pneumatik, časem 1:09,994 se ujímá vedení. Pérez zajíždí do boxů, v zatáčce č.10 utrpěl defekt a vyjel tak mimo trať. Hrozba deště znamená, že kvalifikační kola na super měkkých sadách začínají dříve.
Oba Mercedesy se zlepšují, Vettel ale stále ve vedení. Hamilton dostává hodiny, zatímco Grosjean hlásí potíže s vozem a míří k mechanikům, kteří zatím nevědí příčinu. Kimi Räikkönen zajíždí čas 1:10,177s. Dalším v pořadí je poté Felipe Massa.
Mraky se stále stahují, Sauber hlásí, že Ericssonovi vymění sadu pneumatik, aby mohl zajet simulaci kvalifikace. Ricciardo a Nasr jsou zatím jedinými, kdo ještě ani po dvaceti pěti minutách nezajeli měřený čas. Alonso vyjíždí na super měkké sadě. Grosjean hlásí potíže s převodovkou. Alonsův McLaren zastavil na cílové rovince. Trénink je pozastaven červenou vlajkou.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Rosberg, Massa, Bottas, Verstappen, Maldonado, Grosjean.
Nasr i Ricciardo zajeli svá měřená kola, jsou na 16 a 17 místě.
A vydatně prší! Po pěti minutách je trénink opět odstartován, řada pilotů si na měkkčí sadě vyzkoušela kolo, ale zajeli zpět do boxů. Trať je prázdná nikdo se na mokrou trať příliš nežene. Pochopitelně si nikdo nechce před kvalifikací poškodit vůz.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku a za všechny tréninky celkem
Zbývá dvacet minut a ticho nad okruhem přerušuje Hülkenberg, vítěz LeMans. "Ježíši, tam to klouže, vůbec žádná přilnavost," komentuje jízdu na přechodných pneumatikách. Ale žádá přezutí na pneumatiky do deště, aby mohl najet další kilometry. Zatím je však v boxech. Na trať míří Sainz a Vettel. Ferrari na přechodných, Sauber s modrými pruhy do deště.
Přidává se k nim i Verstappen, Sainz dostal hodiny a v zatáčce č. 3 vyjel mimo trať, Vettelovi se to podařilo v zatáčce č. 2. Objevují se žluté vlajky. Zbývá pár minut, auta velmi kloužou a na trati se už objevilo 12 vozů. Časy už se však pochopitelně nemění. A trénink za deště končí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.