Ferrari odpoledne před Mercedesem, McLaren opět řeší problémy

Vettel, Sebastian
Vettel, Sebastian, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 19. června 2015 15:30 19. června 2015 17:20
Sdílej:

RAKOUSKO - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledne dosáhl na Red Bull Ringu Sebastian Vettel. Závěr ale musel vynechat, protože jej znovu zradila převodovka. Technické problémy řešil i McLaren. Na druhém místě skončil Nico Rosberg s Mercedsem, který byl jen o 11 tisícin vteřiny pomalejší. Vyrované to bylo i v závěru při závodních simulacích, čeká nás tedy velmi zajímavý víkend.

Do odpolední částí, v které se hrozba deště zvýšila na 30 %, vyjel jako první Ericsson s Vettelem v zádech. Sebastian si dopoledne moc neužil - ve čtvrtém kole zaznamenal problém s převodovkou, kterou mechanici ale nakonec měnit nemuseli. Alonso již měl na svém voze všechna vylepšení včetně krátkého nosu, který McLaren v prvním tréninku schovával.

Piloti se brzy vrhli na měřená kola, špičku ovládl Hamilton (1:11,155) před Räikkönenem (1:11,259), Verstappenem (1:11,835) a Vettelem (1:11,935 min).

o zahřátí pneumatik se Kimi (1:10,298) dostal do čela, před svého týmového kolegu se dostal i Rosberg (1:10,368). Hamilton si ale vedení vzít nechal jen na chvíli, po 15 min byl zase první (1:10,137). Rádiem dostal zprávu, že se hrozba deště rozplývá.

Nový krátký nos McLaren, se kterým bude v Rakousku závodit pouze Alonso (foto: Honda Racing F1)

Alonso předvádí rychlé kolo a postupuje na 10. pozici, na lídra ztrácí 1,4 sekundy. Sainz dvakrát po sobě vyjíždí mimo v první zatáčce a láteří: "Nevím, co se to stalo v první zatáčce č. 1, ale jakmile jsem se dotkl brzd, zablokoval jsem kolo. Pneumatiky jsou fakt divné." Jeho týmový kolega Verstappen hlásí bolesti hlavy.

Po půlhodině se podařilo zajet nejrychlejší kolo Räikkönenovi - 1:09,860 min. To už měl nazuté super-měkké pneumatiky, stejně jako většina ostatních pilotů. Druhé kolo měl rozjeto ještě lépe, v poslední zatáčce se však dostal mimo trať. Hamilton se na měkčích pneumatikách kvůli chybám nezlepšil, Rosbergovi se ale Fina překonat podařilo - 1:09,611 min.

Helmut Marko dnes potvrdil možnost odběru motorů od Ferrari, přestože ji včera majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz popřel: "Je to pro nás možnost, Ferrari nám nabídlo motory pro Red Bull." Mateschitz hovořil o příštím roce, kdy jsou smluvně vázáni s Renaultem, v sezóně 2017 by ale na pohonné jednotky z Maranella klidně přejít mohli.

V polovině tréninku posílá do čela své Ferrari Vettel, jenž na super-měkkých pneumatikách o 11 tisícin pokořuje Rosberga - 1:09,600 min. Na rovince je druhý nejrychlejší 322 km/h, Nicovi komisaři naměřili 323,6 km/h.

Přední křídlo Ferrari Kimiho Räikkönen a opotřebovaná super-měkká pneumatika (foto: Formula1.com)

Sainz vylétává do štěrku až téměř ke zdi, má ale štěstí, že je lemována úzkým pruhem asfaltu. Na tom se pneumatiky chytli a on mohl své Toro Rosso zatočit a vrátit se na dráhu. Hülkenberg mezitím žádá inženýra o to, zda by si mohl na chvíli odskočit na WC. Všichni kromě McLarenů si již vyzkoušeli super-měkké pneumatiky.

V poslední půlhodince začali piloti zkoušet delší jízdy v rámci přípravy na nedělní velkou cenu. Massa s vyvážením svého Williamsu není vůbec spokojený a vrací se do boxů. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na měkkých pneumatikách, Hamilton na super-měkkých. Jeho časy jsou o 3,5 sekundy pomalejší. Jeho týmový kolega zkouší výdrž měkkých pneumatik.

Alonsa čeká v neděli za nasazení tří pátých dílů pohonné jednotky pokles o 20 míst a tedy i penalizace v samotném závodě. Eric Boullier navíc prozrazuje, že další taktické penalizace čekají zřejmě i Buttona. Chtějí se vyhnout trestům v domácím Silverstone a v Budapešti, kde se nedá předjíždět.

Na Buttonově vozech Honda ale řešila problémy se svíčkami a ve druhé polovině se neobjevil ani Alonso. Zřejmě se obávali, že by se závada mohla projevit i na monopostu Španěla.

Vettelovi se po hodině vracejí problémy s převodovkou, tým mu přikazuje, aby zpomalil. Na otázku, zda s tím může něco udělat, mu inženýr odpovídá: "Negativní. Jen zpomal."

Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem

Grosjeanovu Lotusu se z brzdových kanálků valil černý dým, proto se vrátil do garáže, Maldonado se projel štěrkovou zónou. Ricciardo si stěžoval na drolení pneumatik, které "kleslo na dost bídnou úroveň, na které se, zdá se, drží."

Ferrari v závěru jezdilo velmi rychle, Räikkönenovo tempo bylo na úrovni druhého Rosberga. "Šetření paliva je perfektní," chválil Kimiho inženýr. Scuderia se sice soustředila na kvalifikační rychlost, zdá se však, že by nás tento víkend mohla čekat těsná bitva, pokud Mercedes neměl v nádrži podstatně více paliva.

Maximální rychlosti (v km/h): 1. Rosberg - 323,6; 2. Vettel - 322,0; 3. Nasr - 321,9; 4. Ericsson - 321,2; 5. Hülkenberg - 321,0; 6. Räikkönen - 321,0; 7. Grosjean - 320,1; 8. Hamilton - 319,9; 9. Pérez - 319,2; 10. Ricciardo - 319,2.

Přehled nejrychlejších sektorů

Přehled všech kol: PDF.

Výsledky:

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.