RAKOUSKO - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledne dosáhl na Red Bull Ringu Sebastian Vettel. Závěr ale musel vynechat, protože jej znovu zradila převodovka. Technické problémy řešil i McLaren. Na druhém místě skončil Nico Rosberg s Mercedsem, který byl jen o 11 tisícin vteřiny pomalejší. Vyrované to bylo i v závěru při závodních simulacích, čeká nás tedy velmi zajímavý víkend.
Do odpolední částí, v které se hrozba deště zvýšila na 30 %, vyjel jako první Ericsson s Vettelem v zádech. Sebastian si dopoledne moc neužil - ve čtvrtém kole zaznamenal problém s převodovkou, kterou mechanici ale nakonec měnit nemuseli. Alonso již měl na svém voze všechna vylepšení včetně krátkého nosu, který McLaren v prvním tréninku schovával.
Piloti se brzy vrhli na měřená kola, špičku ovládl Hamilton (1:11,155) před Räikkönenem (1:11,259), Verstappenem (1:11,835) a Vettelem (1:11,935 min).
o zahřátí pneumatik se Kimi (1:10,298) dostal do čela, před svého týmového kolegu se dostal i Rosberg (1:10,368). Hamilton si ale vedení vzít nechal jen na chvíli, po 15 min byl zase první (1:10,137). Rádiem dostal zprávu, že se hrozba deště rozplývá.
Nový krátký nos McLaren, se kterým bude v Rakousku závodit pouze Alonso (foto: Honda Racing F1)
Alonso předvádí rychlé kolo a postupuje na 10. pozici, na lídra ztrácí 1,4 sekundy. Sainz dvakrát po sobě vyjíždí mimo v první zatáčce a láteří: "Nevím, co se to stalo v první zatáčce č. 1, ale jakmile jsem se dotkl brzd, zablokoval jsem kolo. Pneumatiky jsou fakt divné." Jeho týmový kolega Verstappen hlásí bolesti hlavy.
Po půlhodině se podařilo zajet nejrychlejší kolo Räikkönenovi - 1:09,860 min. To už měl nazuté super-měkké pneumatiky, stejně jako většina ostatních pilotů. Druhé kolo měl rozjeto ještě lépe, v poslední zatáčce se však dostal mimo trať. Hamilton se na měkčích pneumatikách kvůli chybám nezlepšil, Rosbergovi se ale Fina překonat podařilo - 1:09,611 min.
Helmut Marko dnes potvrdil možnost odběru motorů od Ferrari, přestože ji včera majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz popřel: "Je to pro nás možnost, Ferrari nám nabídlo motory pro Red Bull." Mateschitz hovořil o příštím roce, kdy jsou smluvně vázáni s Renaultem, v sezóně 2017 by ale na pohonné jednotky z Maranella klidně přejít mohli.
V polovině tréninku posílá do čela své Ferrari Vettel, jenž na super-měkkých pneumatikách o 11 tisícin pokořuje Rosberga - 1:09,600 min. Na rovince je druhý nejrychlejší 322 km/h, Nicovi komisaři naměřili 323,6 km/h.
Přední křídlo Ferrari Kimiho Räikkönen a opotřebovaná super-měkká pneumatika (foto: Formula1.com)
Sainz vylétává do štěrku až téměř ke zdi, má ale štěstí, že je lemována úzkým pruhem asfaltu. Na tom se pneumatiky chytli a on mohl své Toro Rosso zatočit a vrátit se na dráhu. Hülkenberg mezitím žádá inženýra o to, zda by si mohl na chvíli odskočit na WC. Všichni kromě McLarenů si již vyzkoušeli super-měkké pneumatiky.
V poslední půlhodince začali piloti zkoušet delší jízdy v rámci přípravy na nedělní velkou cenu. Massa s vyvážením svého Williamsu není vůbec spokojený a vrací se do boxů. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na měkkých pneumatikách, Hamilton na super-měkkých. Jeho časy jsou o 3,5 sekundy pomalejší. Jeho týmový kolega zkouší výdrž měkkých pneumatik.
Alonsa čeká v neděli za nasazení tří pátých dílů pohonné jednotky pokles o 20 míst a tedy i penalizace v samotném závodě. Eric Boullier navíc prozrazuje, že další taktické penalizace čekají zřejmě i Buttona. Chtějí se vyhnout trestům v domácím Silverstone a v Budapešti, kde se nedá předjíždět.
Na Buttonově vozech Honda ale řešila problémy se svíčkami a ve druhé polovině se neobjevil ani Alonso. Zřejmě se obávali, že by se závada mohla projevit i na monopostu Španěla.
Vettelovi se po hodině vracejí problémy s převodovkou, tým mu přikazuje, aby zpomalil. Na otázku, zda s tím může něco udělat, mu inženýr odpovídá: "Negativní. Jen zpomal."
Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem
Grosjeanovu Lotusu se z brzdových kanálků valil černý dým, proto se vrátil do garáže, Maldonado se projel štěrkovou zónou. Ricciardo si stěžoval na drolení pneumatik, které "kleslo na dost bídnou úroveň, na které se, zdá se, drží."
Ferrari v závěru jezdilo velmi rychle, Räikkönenovo tempo bylo na úrovni druhého Rosberga. "Šetření paliva je perfektní," chválil Kimiho inženýr. Scuderia se sice soustředila na kvalifikační rychlost, zdá se však, že by nás tento víkend mohla čekat těsná bitva, pokud Mercedes neměl v nádrži podstatně více paliva.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Rosberg - 323,6; 2. Vettel - 322,0; 3. Nasr - 321,9; 4. Ericsson - 321,2; 5. Hülkenberg - 321,0; 6. Räikkönen - 321,0; 7. Grosjean - 320,1; 8. Hamilton - 319,9; 9. Pérez - 319,2; 10. Ricciardo - 319,2.
Přehled nejrychlejších sektorů
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.