Red Bull se včera večer rozhodl, že svým pilotům nasadí nové, letos již páté motory, a takticky si vybere penalizace ve své domácí Velké ceně Rakouska. Renaultu se podařilo odladit spolehlivost, jak si ověřil v náročné Kanadě, nyní se zaměří na navyšování výkonnost.
Po finálním rozhodnutí vedení týmu, o jehož možnosti jsme vás informovali již minulý týden (viz zde), tedy Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v neděli odsunuti o deset míst dozadu za nasazení pátého motoru s vnitřním spalováním. Kvůli sérii poruch v úvodní části sezóny mají svůj příděl čtyř kusů na sezónu 2015 již vybrané, s každým dalším motorem budou následovat tresty.
Renault po sedmi závodech tvrdí, že již spolehlivost vyladil: "Díky vylepšením, která jsme implementovali po začátku sezóny, víme, že Energy F1 je teď dostatečně robustní, aby si poradila s výzvami takové trati [jako je Red Bull Ring].
"V minulém závodě v Kanadě jsme prošli náročným testem bez jakýchkoliv potíží. Uznáváme ale, že se musíme soustředit na to, abychom dostali co nejvíce z výkonnostního potenciálu. To je samozřejmě spíše dlouhodobějším cílem, a my v několika oblastech činíme slušné pokroky," pokračuje Rémi Taffin.
Protože rakouská trať pohonné jednotce Renaultu nesedí, australský pilot Ricciardo již po svém příletu naznačoval, že zřejmě sáhnou po pátých motorech, aby se vyhnuli penalizacím na svých silných okruzích - zejména na Hungaroringu.
"Je to pravděpodobné, rozhodně o tom přemýšlíme. Pokud ne zde, pak v některém z příštích závodů. Musíme si hledět našich šancí v Silverstone a v Budapešti. Nepřekvapilo mě, kdybychom to udělali tady," prozradil ve Spielbergu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.