Red Bull se včera večer rozhodl, že svým pilotům nasadí nové, letos již páté motory, a takticky si vybere penalizace ve své domácí Velké ceně Rakouska. Renaultu se podařilo odladit spolehlivost, jak si ověřil v náročné Kanadě, nyní se zaměří na navyšování výkonnost.
Po finálním rozhodnutí vedení týmu, o jehož možnosti jsme vás informovali již minulý týden (viz zde), tedy Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v neděli odsunuti o deset míst dozadu za nasazení pátého motoru s vnitřním spalováním. Kvůli sérii poruch v úvodní části sezóny mají svůj příděl čtyř kusů na sezónu 2015 již vybrané, s každým dalším motorem budou následovat tresty.
Renault po sedmi závodech tvrdí, že již spolehlivost vyladil: "Díky vylepšením, která jsme implementovali po začátku sezóny, víme, že Energy F1 je teď dostatečně robustní, aby si poradila s výzvami takové trati [jako je Red Bull Ring].
"V minulém závodě v Kanadě jsme prošli náročným testem bez jakýchkoliv potíží. Uznáváme ale, že se musíme soustředit na to, abychom dostali co nejvíce z výkonnostního potenciálu. To je samozřejmě spíše dlouhodobějším cílem, a my v několika oblastech činíme slušné pokroky," pokračuje Rémi Taffin.
Protože rakouská trať pohonné jednotce Renaultu nesedí, australský pilot Ricciardo již po svém příletu naznačoval, že zřejmě sáhnou po pátých motorech, aby se vyhnuli penalizacím na svých silných okruzích - zejména na Hungaroringu.
"Je to pravděpodobné, rozhodně o tom přemýšlíme. Pokud ne zde, pak v některém z příštích závodů. Musíme si hledět našich šancí v Silverstone a v Budapešti. Nepřekvapilo mě, kdybychom to udělali tady," prozradil ve Spielbergu.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.