Red Bull se včera večer rozhodl, že svým pilotům nasadí nové, letos již páté motory, a takticky si vybere penalizace ve své domácí Velké ceně Rakouska. Renaultu se podařilo odladit spolehlivost, jak si ověřil v náročné Kanadě, nyní se zaměří na navyšování výkonnost.
Po finálním rozhodnutí vedení týmu, o jehož možnosti jsme vás informovali již minulý týden (viz zde), tedy Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v neděli odsunuti o deset míst dozadu za nasazení pátého motoru s vnitřním spalováním. Kvůli sérii poruch v úvodní části sezóny mají svůj příděl čtyř kusů na sezónu 2015 již vybrané, s každým dalším motorem budou následovat tresty.
Renault po sedmi závodech tvrdí, že již spolehlivost vyladil: "Díky vylepšením, která jsme implementovali po začátku sezóny, víme, že Energy F1 je teď dostatečně robustní, aby si poradila s výzvami takové trati [jako je Red Bull Ring].
"V minulém závodě v Kanadě jsme prošli náročným testem bez jakýchkoliv potíží. Uznáváme ale, že se musíme soustředit na to, abychom dostali co nejvíce z výkonnostního potenciálu. To je samozřejmě spíše dlouhodobějším cílem, a my v několika oblastech činíme slušné pokroky," pokračuje Rémi Taffin.
Protože rakouská trať pohonné jednotce Renaultu nesedí, australský pilot Ricciardo již po svém příletu naznačoval, že zřejmě sáhnou po pátých motorech, aby se vyhnuli penalizacím na svých silných okruzích - zejména na Hungaroringu.
"Je to pravděpodobné, rozhodně o tom přemýšlíme. Pokud ne zde, pak v některém z příštích závodů. Musíme si hledět našich šancí v Silverstone a v Budapešti. Nepřekvapilo mě, kdybychom to udělali tady," prozradil ve Spielbergu.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.