Red Bull chystá pro mnohé fanoušky šok: zvažuje přechod od Renaultu na pohonné jednotky Ferrari, byť by je nedostával stejně výkonné jako tovární tým.
Podle včerejších zpráv z paddocku v Rakousku jedná domácí tým, který letos několikrát veřejně kritizoval bídnou spolehlivost a výkonnost turbomotorů Renault, s jedním ze svých úhlavních nepřátel - s Ferrari - o možnosti odběru pohonných jednotek.
I když Red Bull používal motory z Maranella v sezóně 2006 a Toro Rosso od roku 2007, přesto by se jednalo o senzaci. Jejich hvězda Sebastian Vettel k Ferrari odešla po loňské sezóně, přesto s výrobcem energetických nápojů udržuje dobré vztahy.
A co na to Ferrari, které se letos v oblasti výkonu pohonné jednotky dotáhlo na dominantní Mercedes? To naznačilo, že je ochotné týmům Red Bull i Toro Rosso své motory dodávat. V tomto případě by ale dostávali méně výkonnější specifikaci - o 20 až 30 koní.
Odbornému poradci rakouské stáje, Helmutovi Markovi, by to ale nevadilo: "I B-verze Ferrari by byla lepší než A-verze Renaultu," uvádí pro Sport Bild. Zřejmě věří, že by tento deficit nahradilo svou obvykle silnou stránkou - aerodynamikou.
Red Bull vážně zvažuje přechod na motory Ferrari, slabší verze by mu nevadila (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bullu a Toro Rosso vyprší smlouva s Renaultem na konci roku 2016, ten se zase chce stát konstruktérem a vyhlíží koupi některého z týmů - nejčastěji se v poslední době hovoří o Lotusu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.