Red Bull chystá pro mnohé fanoušky šok: zvažuje přechod od Renaultu na pohonné jednotky Ferrari, byť by je nedostával stejně výkonné jako tovární tým.
Podle včerejších zpráv z paddocku v Rakousku jedná domácí tým, který letos několikrát veřejně kritizoval bídnou spolehlivost a výkonnost turbomotorů Renault, s jedním ze svých úhlavních nepřátel - s Ferrari - o možnosti odběru pohonných jednotek.
I když Red Bull používal motory z Maranella v sezóně 2006 a Toro Rosso od roku 2007, přesto by se jednalo o senzaci. Jejich hvězda Sebastian Vettel k Ferrari odešla po loňské sezóně, přesto s výrobcem energetických nápojů udržuje dobré vztahy.
A co na to Ferrari, které se letos v oblasti výkonu pohonné jednotky dotáhlo na dominantní Mercedes? To naznačilo, že je ochotné týmům Red Bull i Toro Rosso své motory dodávat. V tomto případě by ale dostávali méně výkonnější specifikaci - o 20 až 30 koní.
Odbornému poradci rakouské stáje, Helmutovi Markovi, by to ale nevadilo: "I B-verze Ferrari by byla lepší než A-verze Renaultu," uvádí pro Sport Bild. Zřejmě věří, že by tento deficit nahradilo svou obvykle silnou stránkou - aerodynamikou.
Red Bull vážně zvažuje přechod na motory Ferrari, slabší verze by mu nevadila (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bullu a Toro Rosso vyprší smlouva s Renaultem na konci roku 2016, ten se zase chce stát konstruktérem a vyhlíží koupi některého z týmů - nejčastěji se v poslední době hovoří o Lotusu.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.