Red Bull chystá pro mnohé fanoušky šok: zvažuje přechod od Renaultu na pohonné jednotky Ferrari, byť by je nedostával stejně výkonné jako tovární tým.
Podle včerejších zpráv z paddocku v Rakousku jedná domácí tým, který letos několikrát veřejně kritizoval bídnou spolehlivost a výkonnost turbomotorů Renault, s jedním ze svých úhlavních nepřátel - s Ferrari - o možnosti odběru pohonných jednotek.
I když Red Bull používal motory z Maranella v sezóně 2006 a Toro Rosso od roku 2007, přesto by se jednalo o senzaci. Jejich hvězda Sebastian Vettel k Ferrari odešla po loňské sezóně, přesto s výrobcem energetických nápojů udržuje dobré vztahy.
A co na to Ferrari, které se letos v oblasti výkonu pohonné jednotky dotáhlo na dominantní Mercedes? To naznačilo, že je ochotné týmům Red Bull i Toro Rosso své motory dodávat. V tomto případě by ale dostávali méně výkonnější specifikaci - o 20 až 30 koní.
Odbornému poradci rakouské stáje, Helmutovi Markovi, by to ale nevadilo: "I B-verze Ferrari by byla lepší než A-verze Renaultu," uvádí pro Sport Bild. Zřejmě věří, že by tento deficit nahradilo svou obvykle silnou stránkou - aerodynamikou.
Red Bull vážně zvažuje přechod na motory Ferrari, slabší verze by mu nevadila (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bullu a Toro Rosso vyprší smlouva s Renaultem na konci roku 2016, ten se zase chce stát konstruktérem a vyhlíží koupi některého z týmů - nejčastěji se v poslední době hovoří o Lotusu.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.