Pokud by se francouzská firma stala oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionát F1, piloti na jejich pláštích budou moci opět závodit "na maximum". Michelin v úterý podal oficiální přihlášku do tendru na období 2017-2019. Jeho šéfovi ale do jisté míry vadí, že se nebude moci se svým konkurentem utkat přímo na závodní dráze.
Francouzi si nemyslí, že by jejich konkurent využil všechen potenciál k tomu, aby udělal formuli 1 atraktivnější nejen pro fanoušky, ale i pro samotné účastníky. Šéf Michelin Motorsport Pascal Couasnon dodal, že plánovaný přechod na 18palcová kola, což je podmínkou Francouzů, by poskytl lepší možnosti pro "skutečné závodění".
"Situace by se měla změnit, ať už získáme kontrakt či nikoli," pravil Couasnon. "Ale v souladu s naší ideou si dovolím tvrdit, že jsme schopni dát pilotům takové pneumatiky, které každému z nich dovolí jet na maximum a ne omezovat svůj závodní projev kvůli jejich šetření. Tím by se na trati mohl vrátit požitek ze závodění. Ostatně, právě skončených 24 hodin Le Mans jsou důkazem, že závod může být velkolepý."
Šéf Michelinu je také přesvědčen, že záměry francouzského koncernu uvítá samotná F1, protože pneumatiky by se posunuly zpět do popředí technologického vývoje. "Rozhodně je lepší se bavit o F1 v této souvislosti než poslouchat piloty, jak si stěžují: »Nemám možnost jet rychleji nebo zaútočit na soupeře, protože mi to gumy nedovolí«. Budeme spokojeni, když se tento sport bude vnímat pozitivně, než pořád objevovat nějaké nedostatky."
Michelin se také netají tím, že by přivítal v F1 přímou konkurenci. Jenže pokud generalita F1 a samotné týmy z důvodů rostoucích nákladu tuto myšlenku odmítá, podle Couasnona je pořád možnost mít profit i jako jediný dodavatel pneumatik.
"Vždy jsme byli pro přímé srovnání," tvrdí Pascal. "Nejednou jsme si pokládali otázku, jestli má význam se ucházet o F1, když nebude existovat konkurence. Ale také nám jde o pokrok a technické výzvy. Podaří se nám jít kupředu a udělat lepší pneumatiku? Pokud bychom měli v závodech po boku soupeře, tak by tu byla okamžitá výzva, motivace a následné srovnání. Ale existují jistá pravidla a ta musíme respektovat.
Je skvělé, když existuje několik dodavatelů. Ale i když bude jen jeden, pak je pořád technickou výzvou přejít na 18palcové pláště a udělat patřičnou show, aniž by bylo nutné každých deset kol měnit pneumatiky. To by mělo být pro všechny přínosem," dodává Couasnon.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.