Michelin: Piloti zase mohou jezdit na limitu

Pirelli čeká boj o vládu v F1
Pirelli čeká boj o vládu v F1, foto: Red Bull Racing
Robert RoBertino Pavelka 17. června 2015 10:50
Sdílej:

Pokud by se francouzská firma stala oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionát F1, piloti na jejich pláštích budou moci opět závodit "na maximum". Michelin v úterý podal oficiální přihlášku do tendru na období 2017-2019. Jeho šéfovi ale do jisté míry vadí, že se nebude moci se svým konkurentem utkat přímo na závodní dráze.

Francouzi si nemyslí, že by jejich konkurent využil všechen potenciál k tomu, aby udělal formuli 1 atraktivnější nejen pro fanoušky, ale i pro samotné účastníky. Šéf Michelin Motorsport Pascal Couasnon dodal, že plánovaný přechod na 18palcová kola, což je podmínkou Francouzů, by poskytl lepší možnosti pro "skutečné závodění".

"Situace by se měla změnit, ať už získáme kontrakt či nikoli," pravil Couasnon. "Ale v souladu s naší ideou si dovolím tvrdit, že jsme schopni dát pilotům takové pneumatiky, které každému z nich dovolí jet na maximum a ne omezovat svůj závodní projev kvůli jejich šetření. Tím by se na trati mohl vrátit požitek ze závodění. Ostatně, právě skončených 24 hodin Le Mans jsou důkazem, že závod může být velkolepý."

Šéf Michelinu je také přesvědčen, že záměry francouzského koncernu uvítá samotná F1, protože pneumatiky by se posunuly zpět do popředí technologického vývoje. "Rozhodně je lepší se bavit o F1 v této souvislosti než poslouchat piloty, jak si stěžují: »Nemám možnost jet rychleji nebo zaútočit na soupeře, protože mi to gumy nedovolí«. Budeme spokojeni, když se tento sport bude vnímat pozitivně, než pořád objevovat nějaké nedostatky."

Michelin se také netají tím, že by přivítal v F1 přímou konkurenci. Jenže pokud generalita F1 a samotné týmy z důvodů rostoucích nákladu tuto myšlenku odmítá, podle Couasnona je pořád možnost mít profit i jako jediný dodavatel pneumatik.

"Vždy jsme byli pro přímé srovnání," tvrdí Pascal. "Nejednou jsme si pokládali otázku, jestli má význam se ucházet o F1, když nebude existovat konkurence. Ale také nám jde o pokrok a technické výzvy. Podaří se nám jít kupředu a udělat lepší pneumatiku? Pokud bychom měli v závodech po boku soupeře, tak by tu byla okamžitá výzva, motivace a následné srovnání. Ale existují jistá pravidla a ta musíme respektovat.

Je skvělé, když existuje několik dodavatelů. Ale i když bude jen jeden, pak je pořád technickou výzvou přejít na 18palcové pláště a udělat patřičnou show, aniž by bylo nutné každých deset kol měnit pneumatiky. To by mělo být pro všechny přínosem," dodává Couasnon.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen v Kanadě

Max Verstappen přiznává obavy z víkendu v Kanadě: I třetí místo bude úspěch

Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.

Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.