Pokud by se francouzská firma stala oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionát F1, piloti na jejich pláštích budou moci opět závodit "na maximum". Michelin v úterý podal oficiální přihlášku do tendru na období 2017-2019. Jeho šéfovi ale do jisté míry vadí, že se nebude moci se svým konkurentem utkat přímo na závodní dráze.
Francouzi si nemyslí, že by jejich konkurent využil všechen potenciál k tomu, aby udělal formuli 1 atraktivnější nejen pro fanoušky, ale i pro samotné účastníky. Šéf Michelin Motorsport Pascal Couasnon dodal, že plánovaný přechod na 18palcová kola, což je podmínkou Francouzů, by poskytl lepší možnosti pro "skutečné závodění".
"Situace by se měla změnit, ať už získáme kontrakt či nikoli," pravil Couasnon. "Ale v souladu s naší ideou si dovolím tvrdit, že jsme schopni dát pilotům takové pneumatiky, které každému z nich dovolí jet na maximum a ne omezovat svůj závodní projev kvůli jejich šetření. Tím by se na trati mohl vrátit požitek ze závodění. Ostatně, právě skončených 24 hodin Le Mans jsou důkazem, že závod může být velkolepý."
Šéf Michelinu je také přesvědčen, že záměry francouzského koncernu uvítá samotná F1, protože pneumatiky by se posunuly zpět do popředí technologického vývoje. "Rozhodně je lepší se bavit o F1 v této souvislosti než poslouchat piloty, jak si stěžují: »Nemám možnost jet rychleji nebo zaútočit na soupeře, protože mi to gumy nedovolí«. Budeme spokojeni, když se tento sport bude vnímat pozitivně, než pořád objevovat nějaké nedostatky."
Michelin se také netají tím, že by přivítal v F1 přímou konkurenci. Jenže pokud generalita F1 a samotné týmy z důvodů rostoucích nákladu tuto myšlenku odmítá, podle Couasnona je pořád možnost mít profit i jako jediný dodavatel pneumatik.
"Vždy jsme byli pro přímé srovnání," tvrdí Pascal. "Nejednou jsme si pokládali otázku, jestli má význam se ucházet o F1, když nebude existovat konkurence. Ale také nám jde o pokrok a technické výzvy. Podaří se nám jít kupředu a udělat lepší pneumatiku? Pokud bychom měli v závodech po boku soupeře, tak by tu byla okamžitá výzva, motivace a následné srovnání. Ale existují jistá pravidla a ta musíme respektovat.
Je skvělé, když existuje několik dodavatelů. Ale i když bude jen jeden, pak je pořád technickou výzvou přejít na 18palcové pláště a udělat patřičnou show, aniž by bylo nutné každých deset kol měnit pneumatiky. To by mělo být pro všechny přínosem," dodává Couasnon.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.