Honda věří, že se ji podaří navyšovat výkon své pohonné jednotky, aby McLarenu, na který roste tlak, pomohla dosáhnout lepších výsledků. Zlepšit se ale musí také šasi MP4-30, jemuž ke konkurenceschopnosti stále schází přítlak.
Obnovené partnerství britského týmu s japonským dodavatelem motorů letos vyústilo zatím jen ve čtyři body, které získal Jenson Button v Monaku. Spíše ho ale provázejí neustále potíže se spolehlivostí, což vedlo v posledním závodě v Kanadě k odstoupení obou vozů.
A jak je vidět z maximálních rychlostí na rovinkách, motor za soupeři stále zaostává v oblasti výkonu - v kvalifikaci v Montrealu například ztrácel kolem 14 km/h na Mercedes a 9 km/h na Ferrari. Trápí se pak také s vyšší spotřebou, protože na rovinkách při plném plynu musí trávit více času než vozy konkurence.
Před Velkou cenou Kanady Honda využila 2 vývojové žetony pro vylepšení motoru, které by se mělo na výkonu projevit tento týden v Rakousku: "Po využití dvou žetonů a navyšování počtu koní po krocích v příštích závodech se v blízké budoucnosti dočkáme vyššího výkonu," slibuje Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Velmi tvrdě pracujeme jako tým nejen na pohonné jednotce, ale i na aerodynamice a na šasi. V těchto dvou oblastech jsme mezi Austrálií a Kanadou pozorovali velký pokrok a možná v dalších závodech a ve druhé polovině sezóny budeme moci dosáhnout špičkové výkonnosti a soutěžit s top týmy," pokračuje Araj.
Honda slibuje dodat vyšší výkon, McLarenu musí zlepšit šasi(foto: McLaren)
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, připouští, že tlak narůstá, ale vedení přitom důvěřuje svým lidem a tvrdé práci, kterou odvádějí: "Tlak vnímáme, to je normální. Všichni jsme soutěžícími a chceme vyhrávat. Chceme být konkurenceschopní, proto vzniká tlak na Hondu, McLaren a na naše ramena."
"Když chcete vyhrát, musíte být nejlepší ve všem. Pokud jde o aerodynamiku, dynamiku vozidla, šasi, pohonnou jednotku a ovladatelnost - musíme se zlepšit ve všem. Schází nám přítlak k tomu, abychom měli špičkové šasi, proto na tom musíme tvrdě pracovat a zlepšit to.
Letos jde o nový koncept, o novou filozofii a na straně Hondy je samozřejmě více práce na výkonnosti," dodává Boullier, který se s týmem přesouvá do Rakouska, kde je o víkendu čeká osmý závod letošní sezóny.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.