Honda věří, že se ji podaří navyšovat výkon své pohonné jednotky, aby McLarenu, na který roste tlak, pomohla dosáhnout lepších výsledků. Zlepšit se ale musí také šasi MP4-30, jemuž ke konkurenceschopnosti stále schází přítlak.
Obnovené partnerství britského týmu s japonským dodavatelem motorů letos vyústilo zatím jen ve čtyři body, které získal Jenson Button v Monaku. Spíše ho ale provázejí neustále potíže se spolehlivostí, což vedlo v posledním závodě v Kanadě k odstoupení obou vozů.
A jak je vidět z maximálních rychlostí na rovinkách, motor za soupeři stále zaostává v oblasti výkonu - v kvalifikaci v Montrealu například ztrácel kolem 14 km/h na Mercedes a 9 km/h na Ferrari. Trápí se pak také s vyšší spotřebou, protože na rovinkách při plném plynu musí trávit více času než vozy konkurence.
Před Velkou cenou Kanady Honda využila 2 vývojové žetony pro vylepšení motoru, které by se mělo na výkonu projevit tento týden v Rakousku: "Po využití dvou žetonů a navyšování počtu koní po krocích v příštích závodech se v blízké budoucnosti dočkáme vyššího výkonu," slibuje Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Velmi tvrdě pracujeme jako tým nejen na pohonné jednotce, ale i na aerodynamice a na šasi. V těchto dvou oblastech jsme mezi Austrálií a Kanadou pozorovali velký pokrok a možná v dalších závodech a ve druhé polovině sezóny budeme moci dosáhnout špičkové výkonnosti a soutěžit s top týmy," pokračuje Araj.
Honda slibuje dodat vyšší výkon, McLarenu musí zlepšit šasi(foto: McLaren)
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, připouští, že tlak narůstá, ale vedení přitom důvěřuje svým lidem a tvrdé práci, kterou odvádějí: "Tlak vnímáme, to je normální. Všichni jsme soutěžícími a chceme vyhrávat. Chceme být konkurenceschopní, proto vzniká tlak na Hondu, McLaren a na naše ramena."
"Když chcete vyhrát, musíte být nejlepší ve všem. Pokud jde o aerodynamiku, dynamiku vozidla, šasi, pohonnou jednotku a ovladatelnost - musíme se zlepšit ve všem. Schází nám přítlak k tomu, abychom měli špičkové šasi, proto na tom musíme tvrdě pracovat a zlepšit to.
Letos jde o nový koncept, o novou filozofii a na straně Hondy je samozřejmě více práce na výkonnosti," dodává Boullier, který se s týmem přesouvá do Rakouska, kde je o víkendu čeká osmý závod letošní sezóny.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.