Honda věří, že se ji podaří navyšovat výkon své pohonné jednotky, aby McLarenu, na který roste tlak, pomohla dosáhnout lepších výsledků. Zlepšit se ale musí také šasi MP4-30, jemuž ke konkurenceschopnosti stále schází přítlak.
Obnovené partnerství britského týmu s japonským dodavatelem motorů letos vyústilo zatím jen ve čtyři body, které získal Jenson Button v Monaku. Spíše ho ale provázejí neustále potíže se spolehlivostí, což vedlo v posledním závodě v Kanadě k odstoupení obou vozů.
A jak je vidět z maximálních rychlostí na rovinkách, motor za soupeři stále zaostává v oblasti výkonu - v kvalifikaci v Montrealu například ztrácel kolem 14 km/h na Mercedes a 9 km/h na Ferrari. Trápí se pak také s vyšší spotřebou, protože na rovinkách při plném plynu musí trávit více času než vozy konkurence.
Před Velkou cenou Kanady Honda využila 2 vývojové žetony pro vylepšení motoru, které by se mělo na výkonu projevit tento týden v Rakousku: "Po využití dvou žetonů a navyšování počtu koní po krocích v příštích závodech se v blízké budoucnosti dočkáme vyššího výkonu," slibuje Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Velmi tvrdě pracujeme jako tým nejen na pohonné jednotce, ale i na aerodynamice a na šasi. V těchto dvou oblastech jsme mezi Austrálií a Kanadou pozorovali velký pokrok a možná v dalších závodech a ve druhé polovině sezóny budeme moci dosáhnout špičkové výkonnosti a soutěžit s top týmy," pokračuje Araj.
Honda slibuje dodat vyšší výkon, McLarenu musí zlepšit šasi(foto: McLaren)
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, připouští, že tlak narůstá, ale vedení přitom důvěřuje svým lidem a tvrdé práci, kterou odvádějí: "Tlak vnímáme, to je normální. Všichni jsme soutěžícími a chceme vyhrávat. Chceme být konkurenceschopní, proto vzniká tlak na Hondu, McLaren a na naše ramena."
"Když chcete vyhrát, musíte být nejlepší ve všem. Pokud jde o aerodynamiku, dynamiku vozidla, šasi, pohonnou jednotku a ovladatelnost - musíme se zlepšit ve všem. Schází nám přítlak k tomu, abychom měli špičkové šasi, proto na tom musíme tvrdě pracovat a zlepšit to.
Letos jde o nový koncept, o novou filozofii a na straně Hondy je samozřejmě více práce na výkonnosti," dodává Boullier, který se s týmem přesouvá do Rakouska, kde je o víkendu čeká osmý závod letošní sezóny.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.