Carlos Sainz Jr. očekává, že ani jeho neminou penalizace za nasazení dalších částí pohonné jednotky. Doufá, že to stejně jako jeho týmový kolega bude na okruhu, který jim příliš nesedne.
Max Verstappen již byl několika penalizacemi "oceněn" v Kanadě, kde použil první pátou část pohonné jednotky. Po spolehlivostních problémech Renaultu podobná "odměna" čeká i jeho dalšího odběratele, Red Bull. Ten si pravděpodobně penalizace vybere při GP Rakouska o tomto víkendu.
Carlos Sainz Jr. použil sice jen 3 jednotky vnitřního spalování (ICE) a všechny další části motoru použil pouze dvakrát. Může se těšit vůbec nejvyšší spolehlivosti pohonné jednotky mezi těmi, kteří používají motory od Renaultu. Ale ani to neznamená, že se penalizacím vyhne.
"Je lepší na ně [penalizace na startovním roštu] nemyslet," řekl Carlos Sainz pro Autosport.com.
"Max [Verstappen] to měl super, protože Kanada pro nás nebyla dobrá trať, takže penalizace byla logická. Doufám, že až přijde řada s penalizacemi na mě, bude to na trati, kde nepřijdeme o dobrý výsledek."
"Myslím, že například Rusko by byla vhodná příležitost na penalizace, protože tam je několik dlouhých rovinek. Zkrátka bychom si měli vybrat penalizace na trati, kde je stěžejní výkon," zakončil Sainz ohledně využití pohonných jednotek.
Ještě se ale zmínil o problémech Renaultu se spotřebou. I když již od začátku VC šetřil palivo, což byl strategický krok, na konci nemohl příliš zrychlit právě kvůli spotřebě. Šetření pro něj znamenalo sundat nohu z plynu o 150 metrů dříve. Na konec by se podle něj Kanada dala označit za solidní závod, v Rakousku očekává takéž těžký závod.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.