Carlos Sainz Jr. očekává, že ani jeho neminou penalizace za nasazení dalších částí pohonné jednotky. Doufá, že to stejně jako jeho týmový kolega bude na okruhu, který jim příliš nesedne.
Max Verstappen již byl několika penalizacemi "oceněn" v Kanadě, kde použil první pátou část pohonné jednotky. Po spolehlivostních problémech Renaultu podobná "odměna" čeká i jeho dalšího odběratele, Red Bull. Ten si pravděpodobně penalizace vybere při GP Rakouska o tomto víkendu.
Carlos Sainz Jr. použil sice jen 3 jednotky vnitřního spalování (ICE) a všechny další části motoru použil pouze dvakrát. Může se těšit vůbec nejvyšší spolehlivosti pohonné jednotky mezi těmi, kteří používají motory od Renaultu. Ale ani to neznamená, že se penalizacím vyhne.
"Je lepší na ně [penalizace na startovním roštu] nemyslet," řekl Carlos Sainz pro Autosport.com.
"Max [Verstappen] to měl super, protože Kanada pro nás nebyla dobrá trať, takže penalizace byla logická. Doufám, že až přijde řada s penalizacemi na mě, bude to na trati, kde nepřijdeme o dobrý výsledek."
"Myslím, že například Rusko by byla vhodná příležitost na penalizace, protože tam je několik dlouhých rovinek. Zkrátka bychom si měli vybrat penalizace na trati, kde je stěžejní výkon," zakončil Sainz ohledně využití pohonných jednotek.
Ještě se ale zmínil o problémech Renaultu se spotřebou. I když již od začátku VC šetřil palivo, což byl strategický krok, na konci nemohl příliš zrychlit právě kvůli spotřebě. Šetření pro něj znamenalo sundat nohu z plynu o 150 metrů dříve. Na konec by se podle něj Kanada dala označit za solidní závod, v Rakousku očekává takéž těžký závod.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.