Carlos Sainz Jr. očekává, že ani jeho neminou penalizace za nasazení dalších částí pohonné jednotky. Doufá, že to stejně jako jeho týmový kolega bude na okruhu, který jim příliš nesedne.
Max Verstappen již byl několika penalizacemi "oceněn" v Kanadě, kde použil první pátou část pohonné jednotky. Po spolehlivostních problémech Renaultu podobná "odměna" čeká i jeho dalšího odběratele, Red Bull. Ten si pravděpodobně penalizace vybere při GP Rakouska o tomto víkendu.
Carlos Sainz Jr. použil sice jen 3 jednotky vnitřního spalování (ICE) a všechny další části motoru použil pouze dvakrát. Může se těšit vůbec nejvyšší spolehlivosti pohonné jednotky mezi těmi, kteří používají motory od Renaultu. Ale ani to neznamená, že se penalizacím vyhne.
"Je lepší na ně [penalizace na startovním roštu] nemyslet," řekl Carlos Sainz pro Autosport.com.
"Max [Verstappen] to měl super, protože Kanada pro nás nebyla dobrá trať, takže penalizace byla logická. Doufám, že až přijde řada s penalizacemi na mě, bude to na trati, kde nepřijdeme o dobrý výsledek."
"Myslím, že například Rusko by byla vhodná příležitost na penalizace, protože tam je několik dlouhých rovinek. Zkrátka bychom si měli vybrat penalizace na trati, kde je stěžejní výkon," zakončil Sainz ohledně využití pohonných jednotek.
Ještě se ale zmínil o problémech Renaultu se spotřebou. I když již od začátku VC šetřil palivo, což byl strategický krok, na konci nemohl příliš zrychlit právě kvůli spotřebě. Šetření pro něj znamenalo sundat nohu z plynu o 150 metrů dříve. Na konec by se podle něj Kanada dala označit za solidní závod, v Rakousku očekává takéž těžký závod.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.