Eric Boullier zažil při návratu do Anglie při letu s jednomotorovou Cessnou, kterou vlastní závodník Richard Dean, naprostý výpadek elektroniky. Nouzové přistání se naštěstí povedlo a závodní ředitel McLarenu včetně dalších dvou lidí jsou v pořádku.
Společně s ním byli v letadle ředitel marketingové společnosti CSM Zak Brown působící v NASCARu a pilot Alastair Breckon.
"Spal jsem, když mě probudili a řekli, že se vracíme do Le Mans, protože jsme přišli o veškerou komunikaci a měření. Byli neuvěřitelně klidní. Právě jsme se měli dostat nad moře.
Eric Boullier v kabině Cessny před nouzovým přistáním (foto: Zak Brown)
Vypadlo dobíjení baterie a všechno odešlo. Doufali jsme, že nevynechá motor. Museli jsme klesnout, aby Eric zavolal do Le Mans svým mobilem a oni mohli připravit hasiče a uzavřít letiště," popisuje pro Motorsport okamžiky hrůzy Brown.
"Myslím, že při horší viditelnosti by to bylo opravdu těžké, protože tehdy letíte pouze podle přístrojů, ale naštěstí byl slunečný a jasný den. Jediný další problém představovaly klapky, protože jsou řízené elektronikou, takže při přistání nemůžete použít brzdy. Naštěstí je letadlo tak malé a lehké, že nepotřebovalo dlouhou přistávací plochu.
Hasiči následují Cessnu po dosednutí (foto: Zak Brown)
Pilot by skvělý. Tohle se mu za 30 let létání ještě nestalo, takže šlo pro něj o novou věc. Hasiči přijeli a jeli za námi, ale všechno bylo v pořádku," dodává Brown, který se s Boullierem dostal do Británie ještě v týž den letadlem jiného kamaráda.
Vše naštěstí dobře dopadlo, hasiči jen kontrolují situaci (foto: Zak Brown)
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.