McLaren konečně prošel nárazovými testy se svým novým a hlavně kratším nosem, to může představovat důležitý krok ve vývoji.
"Můžeme potvrdit, že nový nos od MP4-30 prošel crash testy FIA a bude k dispozici při VC Rakouska," objevilo se na Twitteru McLarenu.
Letos jsou po změně v pravidlech krátké nosy v módě, větší týmy už je mají nasazené, ale McLarenu se zatím nepoštěstilo. Je obecně těžší projít nárazovými testy s kratším nosem, protože se odstraní části, které by jinak zpomalovaly vůz.
Pro McLaren je to ale opravdu důležitý krok v celé sezóně. S tímto vylepšením může McLaren nasadit i další velké spousty vylepšení, jež už jsou dlouho ve vývoji a které na vůz nemohl nasadit dříve, protože nos je zcela rozhodující, kam dále proudí vzduch okolo vozu.
Vzhledem k tomu, že se objevily informace, že McLaren připravoval aerodynamická vylepšení, jejichž podmínkou byl nový nos, hodně dlouho, může to pro tým znamenat zásadní krok ve vývoji pro celou sezónu. Pokud zlepší aerodynamiku, motor Hondy přestane konzumovat tak velké množství paliva, protože monopost stráví na rovince méně času na plný plyn. Potom už jen musí McLaren zlepšit spolehlivost.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.