Podle Pirelli nejsou mezi jednotlivými sadami pneumatik žádné velké rozdíly, jak někteří mylně usuzují z kombinace mezi Nicem Rosbergem a boxovou zídkou během kvalifikace na Velkou cenu Kanady.
Pilot Mercedesu si stěžoval na "špatnou" sadu super-měkkých pneumatik, která změnila ovladatelnost jeho vozu. Jeho tým poté prozradil, že provádí pečlivou analýzu pneumatik, aby pro klíčové okamžiky kvalifikace měli jeho piloti ty nejlepší kusy.
Podle jejich výrobce je celá záležitost přehnaná a mezi jednotlivými sadami pneumatik jsou pouze drobné rozdíly. Mnohem větší dopad na výkonnost má například vyvážení vozu či tlaky v pneumatikách - tedy věci, které mají týmy ve svých rukou.
"Myslím, že existují některé drobné variace, jako je hmotnost, ale taková už je povaha výroby. Rozdíly v produkci jsou extrémně nízké. Úroveň laboratorního testování a chemických vlastnosti pneumatik je rozsáhlá a pro veškeré testování, které provádíme, a vše v F1 provozujeme podle velmi precizních úrovní," uvádí Paul Hembery.
"Ale jsem si jistý tím, že u něčeho tak precizního, jako je F1, se počítá každý milimetr, pokud jde o tvar a formu - a něco takového může týmy ovlivňovat," uznává sportovní ředitel Pirelli pro Motorsport.
Rozdíly mezi pneumatikami jsou podle výrobce velmi malé, týmy jejich vlastnosti mohou ovlivnit více, např. změnou tlaku či vyvážením(foto: Pirelli)
Rosberg se po kvalifikaci v Kanadě sice podivoval nad tím, jak drobné rozdíly v uniformitě pneumatik mohou mít dopad na chování vozu, podle Hemberyho to ale zkrátka patří k životu.
"Pneumatiky se vyrábějí z pryže a zpevňujícího materiálu - nedělají se z tohoto pohledu ze stabilního materiálu. Nevyrábějí se z něčeho pevného, jako je kov, ale v přípravném procesu musíme být samozřejmě velmi precizní. Jakmile do nich začnete pumpovat vzduch a nafukovat je, pak přirozeně dochází k určitým variacím," dodává Hembery.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.