Mercedes si nemyslí, že by jejich dominance byla nudná. Chtěíjí vyhrát každý závod. O změnu F1 tak, aby byla zábanější, neusilují - nepovažují to za svou práci.
Mercedes si v Kanadě dojel pro další double, přičemž jejich nejbližší soupeř - Valtteri Bottas s Williamsem - projel cílem o 40 sekund později než Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem. Od začátku turboéry vyhráli již 22 z 26 závodů a mnozí jim vyčítají to, že se kvůli nim stala F1 nudnou.
Na otázku, zda Kanadské vítězství bylo pro Mercedes dobré, ale pro F1 špatné, nevýkonný ředitel Niki Lauda odpovídá: "Kluci, já tady nezodpovídám za vaši politiku. Já jen s Totem [Wolffem] můžu společně vést tým tím nejlepším profesionálním způsobem. Vyhrát každý podělaný závod - proto jsem tady a zbytek mě nezajímá."
Vedoucí představitelé F1 a šéfové ostatních týmů ale usilují o změnu: zvažují úpravu aerodynamických pravidel, uvolnění vývoje pohonných jednotek či návrat tankování během závodu. Neměl by se Mercedes jako úřadující mistr světa ujmout vedení při prosazování změn v F1?
"My se ujímáme vedení pro sport, vyhráváme pro vás závody," uvádí Lauda. "Podívejte se na Kanaďany - přišlo jich o 12 % více se podívat na tzv. nudný sport, jak se to snažíte nazvat, bez hluku. Jenom Kanaďani jsou tady šílení."
Lewis Hamilton v Kanadě opět zvítězil, druhý dojel Nico Rosberg(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Právě jsem rakouské televizi řekl: "Vy blázniví Rakušané - přemýšlejte jako Kanaďané a přijďte všichni do Spielbergu!" vyzývá Lauda před nadcházející Velkou cenou Rakouska, která se jede příští týden na Red Bull Ringu. A jak se zdá, tak letos tam vyprodáno jako minulý rok rozhodně nebude.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.