Mercedes si nemyslí, že by jejich dominance byla nudná. Chtěíjí vyhrát každý závod. O změnu F1 tak, aby byla zábanější, neusilují - nepovažují to za svou práci.
Mercedes si v Kanadě dojel pro další double, přičemž jejich nejbližší soupeř - Valtteri Bottas s Williamsem - projel cílem o 40 sekund později než Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem. Od začátku turboéry vyhráli již 22 z 26 závodů a mnozí jim vyčítají to, že se kvůli nim stala F1 nudnou.
Na otázku, zda Kanadské vítězství bylo pro Mercedes dobré, ale pro F1 špatné, nevýkonný ředitel Niki Lauda odpovídá: "Kluci, já tady nezodpovídám za vaši politiku. Já jen s Totem [Wolffem] můžu společně vést tým tím nejlepším profesionálním způsobem. Vyhrát každý podělaný závod - proto jsem tady a zbytek mě nezajímá."
Vedoucí představitelé F1 a šéfové ostatních týmů ale usilují o změnu: zvažují úpravu aerodynamických pravidel, uvolnění vývoje pohonných jednotek či návrat tankování během závodu. Neměl by se Mercedes jako úřadující mistr světa ujmout vedení při prosazování změn v F1?
"My se ujímáme vedení pro sport, vyhráváme pro vás závody," uvádí Lauda. "Podívejte se na Kanaďany - přišlo jich o 12 % více se podívat na tzv. nudný sport, jak se to snažíte nazvat, bez hluku. Jenom Kanaďani jsou tady šílení."
Lewis Hamilton v Kanadě opět zvítězil, druhý dojel Nico Rosberg(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Právě jsem rakouské televizi řekl: "Vy blázniví Rakušané - přemýšlejte jako Kanaďané a přijďte všichni do Spielbergu!" vyzývá Lauda před nadcházející Velkou cenou Rakouska, která se jede příští týden na Red Bull Ringu. A jak se zdá, tak letos tam vyprodáno jako minulý rok rozhodně nebude.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.