Mercedes si nemyslí, že by jejich dominance byla nudná. Chtěíjí vyhrát každý závod. O změnu F1 tak, aby byla zábanější, neusilují - nepovažují to za svou práci.
Mercedes si v Kanadě dojel pro další double, přičemž jejich nejbližší soupeř - Valtteri Bottas s Williamsem - projel cílem o 40 sekund později než Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem. Od začátku turboéry vyhráli již 22 z 26 závodů a mnozí jim vyčítají to, že se kvůli nim stala F1 nudnou.
Na otázku, zda Kanadské vítězství bylo pro Mercedes dobré, ale pro F1 špatné, nevýkonný ředitel Niki Lauda odpovídá: "Kluci, já tady nezodpovídám za vaši politiku. Já jen s Totem [Wolffem] můžu společně vést tým tím nejlepším profesionálním způsobem. Vyhrát každý podělaný závod - proto jsem tady a zbytek mě nezajímá."
Vedoucí představitelé F1 a šéfové ostatních týmů ale usilují o změnu: zvažují úpravu aerodynamických pravidel, uvolnění vývoje pohonných jednotek či návrat tankování během závodu. Neměl by se Mercedes jako úřadující mistr světa ujmout vedení při prosazování změn v F1?
"My se ujímáme vedení pro sport, vyhráváme pro vás závody," uvádí Lauda. "Podívejte se na Kanaďany - přišlo jich o 12 % více se podívat na tzv. nudný sport, jak se to snažíte nazvat, bez hluku. Jenom Kanaďani jsou tady šílení."
Lewis Hamilton v Kanadě opět zvítězil, druhý dojel Nico Rosberg(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Právě jsem rakouské televizi řekl: "Vy blázniví Rakušané - přemýšlejte jako Kanaďané a přijďte všichni do Spielbergu!" vyzývá Lauda před nadcházející Velkou cenou Rakouska, která se jede příští týden na Red Bull Ringu. A jak se zdá, tak letos tam vyprodáno jako minulý rok rozhodně nebude.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.